Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 16:55:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Onbekende variant of foutje in Dupriez/Bogaert...?  (gelezen 436 keer)
den_pdg
Senior lid

Geslacht: Man

Addicted to coins...

« Gepost op: 18 Februari 2006 - 16:15:18 »

Hoi,

Nog even een vraagje stellen... Het onderstaand exemplaar heb ik een paar weken geleden op de kop getikt (nee, wees gerust, niet letterlijk  Grin). Het gekke is echter wel dat ik hem niet als dusdanig terugvind, noch in Dupriez, noch in Bogaert. Dupriez vermeldt een variant in maillechort (koper-nikkel-zink) onder het nummer 2359, maar deze draagt niet de vermelding "ESSAI". Daarnaast vermeldt Dupriez een variant in maillechort onder het nummer 2360 met de vermelding "ESSAI", maar aan de achterkant (dus op de muntzijde) terwijl "ESSAI" bij deze munt aan de voorzijde staat. Bogaert meldt daarintegen wel een variant met de vermelding "ESSAI" onder het hoofd (het nummer 2357B1), maar deze zou van zilver zijn.

Ik vermoed eerlijk gezegd dat er in Bogaert een foutje staat en dat er maillechort zou moeten staan in plaats van zilver aangezien er verder van dit type geen enkele zilveren variant vermeld wordt, noch in Dupriez, noch in Bogaert. Maar vooraleer een conclusie te trekken zou ik toch willen vragen of dat er soms iemand weet heeft van het bestaan van zilveren varianten van dit type munt.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg,
den_pdg
 Wink Wink Wink

Meer over de Belgische Frank en de munten van de Oostenrijkse Nederlanden op:

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: