Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 14:31:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Metaaldetectorvondsten onderverdelen.  (gelezen 3220 keer)
batavier
full lid

Geslacht: Man

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #15 Gepost op: 23 Januari 2006 - 12:24:19 »

Onderscheid maken lijkt me moeilijk omdat zoals Roelof het al aangaf het op voorhand vaak helemaal niet duidelijk is bij welke periode het voorwerp hoort.
Dit kan liggen aan het voorwerp of aan de kennis van de inbrenger.
Ik denk dat voorop moet blijven staan dat het voor ieder zo laagdrempelig mogelijk moet blijven.
Wel pleit ik ervoor dat de threads (welke dan ook) inhoudelijk zo goed mogelijk worden onderbouwd.(liefst met literatuurverwijzing)
Dit kan niet altijd maar dat dient dan ook duidelijk vermeld te worden.
Verder denk ik dat splitsing niet bijzonder constructief is.
Ik ben een groot voorstander van "de brede blik". Daar wil ik mee zeggen dat ik graag met alle zaken meekijk en probeer te helpen waar ik dat kan. En aangezien er nog veel is dat ik niet weet mag ik graag de bijdragen van de anderen lezen.
Wel staat erbij voorop dat ik er iets wijzer op moeten worden.
Dan kan ik me de ergernis van Gladius goed voorstellen wanneer sommige draden veel worden teruggehaald terwijl er weinig zinvols aan wordt toegevoegd.
Verder snap ik niets van dat "gevoel" ondergesneeuwd te raken door de grote hoeveelheid romeinse voorwerpen.
Zijn die per definitie interessanter dan andere voorwerpen?
Wat een flauwekul!
Eerder is het naar mijn idee zo dat er een relatief kleine groep regelmatig iets plaatst. Wanneer dat toevallig romeins is is dat prima.
Wanneer men ook andere zaken naar voren wil brengen moet je ze ook plaatsen.

Batavier

Die zoekt zal vinden.
Goodies
full lid

-

« Antwoord #16 Gepost op: 23 Januari 2006 - 13:19:42 »

Citaat van: Batavier
Onderscheid maken lijkt me moeilijk omdat zoals Roelof het al aangaf het op voorhand vaak helemaal niet duidelijk is bij welke periode het voorwerp hoort.
Dit kan liggen aan het voorwerp of aan de kennis van de inbrenger.

hoi @batavier, dat is in "Romeins" opgelost doordat de moderator threads na behandeling verplaatst. Ik zie niet in, waarom dat in de vondsten-rubriek niet zou kunnen. Om het laagdrempelig te houden (sterk punt!)  en zo weinig mogelijk werk voor de moderator, is het dan niet een idee, om in plaats van "Romeins" en "niet-Romeins" een onderverdeling in drie, dus "Onbekende vondst", "Middeleeuws en later" en "Romeins" aan te brengen ? Uiteraard gaat hier het bezwaar van RobKooy en Michiel/Ruud weer meespelen, er komt dan een onder-rubriek bij, d.w.z. een regel extra op de voorpagina.

Citaat
Wel pleit ik ervoor dat de threads (welke dan ook) inhoudelijk zo goed mogelijk worden onderbouwd.(liefst met literatuurverwijzing) (....) Ik ben een groot voorstander van "de brede blik".

Dat is toch altijd bij een verantwoorde behandeling van de vraag ? Hoe de indeling ook is ?

Met dat tweede heb je een punt natuurlijk  Roll Eyes Ik zou er dan ook voor willen pleiten om de rubrieken "Romeins" en "Middeleeuws en later" gesloten te houden voor nieuwe topics. Alleen reageren, niets nieuws plaatsen. De moderator verplaatst de thread wanneer hij dat nodig acht. Is een radicale oplossing, maar het maakt zo'n rubriek veel aantrekkelijker voor geinteresseerde lezers. We hebben veel lezers hier.. het is net een on-line museum soms..

Een groot voordeel van splitsen in drie is tevens, dat het lijstje met actuele, lopende threads (in "Onbekende vondst") kort kan blijven. Op dit moment groeit die rubriek als kool: binnen twee weken vond ik bijvoorbeeld "Romeinse Gewichten" ergens op pagina drie..

Een apart tijdelijk rubriekje "Onbekende vondst" voor nieuw ingediende voorwerpen lost ook een ander bezwaar op:

Citaat van: Gladius
Ik kan me voorstellen dat je als beginnend forumlid en/of detectorzoeker vol trots je tinnen kepeltje plaatst en vervolgens ziet dat je bijdrage geen enkele reactie oplevert terwijl er wel pagina's vol geschreven worden over een vermeend Romeins dingetje dat men dan niet zo snel meer zal plaatsen

De threads die "eindeloos blijven doorlopen" of "op en neer dansen" staan dan namelijk niet in dezelfde rubriek als het tinnen (l?)kepeltje, zelfs niet als het uit dezelfde tijd komt. Het staat in "Onbekende vondst" totdat het behandeld is door een deskundige, die (minimaal) een verplaatsing kan verzoeken.

Smiley
Lex
« Laatste verandering: 23 Januari 2006 - 13:31:31 door Goodies » Gelogd
Roelof Klasens
full lid

ITA RELINQUENDA , UT ACCEPTA !!

« Antwoord #17 Gepost op: 27 Januari 2006 - 17:29:02 »

totaal beide rubrieken ( voorstellen rubrieksindeling metaaldetectie)

43 reacties  en 613 keer gezien.

eindconclusie: Alles blijft bij het oude en er veranderd niets !

ik gooi het bijltje er bij neer !  Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed

Groeten Roelof.

Beauty is in the eye of the beholder !!            

member of  D.D.A - Coinhunter Company - S.A.M

http://www.freewebs.com/bodemvondsten/
PB
full lid

ik hou van dit forum!

« Antwoord #18 Gepost op: 27 Januari 2006 - 18:40:39 »

Groeten Roelof.

Je kàn er natuurlijk ook een poll van maken in de detectorrubriek. Misschien lezen veel gravers dit hier niet ! Het zou jammer zijn dat door het niet antwoorden van verschillende mensen -hoeveel van de 570 andere lezers zijn detectoristen?- anderen gaan afhaken... Cry De hele 'graaf'rubriek is en blijft m.i. toch een erg leuke rubriek. Leuk om te lezen en leuk om de (alle!! niet alleen de Romeinse) plaatjes te bekijken en een stukje historie te zien ! En, het is onderdeel van dit muntenforum. Ik heb het ooit weleens eerder hier ergens geschreven, zonder die rubriek zou dit forum een stuk minder levendig zijn. Shocked

Groeten,
PB  Smiley
Beirnaert Rudy
Administrator
full lid

Aankoop munten van de Zuidelijke Nederlanden.

« Antwoord #19 Gepost op: 27 Januari 2006 - 18:46:40 »

Groeten Roelof.

Het is een blijft een muntenforum.
De link tussen de leden die zoeken met een metaaldetector en munten vinden is vrij groot.
Dus daarom hebben we hier een rubriek voor en over detectors.
In het verleden heb ik dit wat uitgebreid.
Dat wil niet zeggen dat ik er niet voor open sta.
Maar op dit moment zal het nog bij het oude blijven.

Groeten,
Beirnaert Rudy

Wij zijn goed bezig op het muntenforum. Mijn dank gaat zeker uit naar de moderators!!!
Goodies
full lid

-

« Antwoord #20 Gepost op: 27 Januari 2006 - 19:22:38 »

hoi @Beirnaert Rudy.. enig idee, waarom de moderatoren "Detectorvondsten" helemaal geen belangstelling tonen voor deze thread en dit onderwerp ? Dat was een vraag die nu in 2 threads over ditzelfde onderwerp is opgeworpen, door verschillende deelnemers. Voor Michiel in de huidige situatie alle begrip overigens..

Ik vind overigens (als munten-verzamelaar) de rubriek "Metaaldetector" over de apparatuur dus, niet zo interessant. Daar zijn ook andere forums voor.. Maar die bodemvondsten..

Zie mijn voorstel onder.

Smiley
Lx

« Laatste verandering: 27 Januari 2006 - 19:28:00 door Goodies » Gelogd
Beirnaert Rudy
Administrator
full lid

« Antwoord #21 Gepost op: 27 Januari 2006 - 19:26:29 »

hoi @Beirnaert Rudy.. enig idee, waarom de moderatoren "Detectorvondsten" helemaal geen belangstelling tonen voor deze thread en dit onderwerp ? Dat was een vraag die nu in 2 threads over ditzelfde onderwerp is opgeworpen, door verschillende deelnemers. Voor Michiel in de huidige situatie alle begrip overigens..

Huh
Lx
Het wordt wel gevolgd maar ze kennen mijn standpunt hier in.
In het verleden hebben we hier reeds over gepraat.
Dat was dan ook de reden dat we het hebben aangepast zoals het nu is.

Wij zijn goed bezig op het muntenforum. Mijn dank gaat zeker uit naar de moderators!!!
Goodies
full lid

-

« Antwoord #22 Gepost op: 27 Januari 2006 - 19:28:36 »

Ok, dus er verandert (definitief) niets ?
Beirnaert Rudy
Administrator
full lid

« Antwoord #23 Gepost op: 27 Januari 2006 - 19:35:23 »

Dat zou ik niet durven zeggen.
Maar op dit moment niet.
Laten we zeggen dat we dit terug bespreken rond mei 2006.
Dan wordt het weer beter weer en wordt er veel gezocht met een detector.

Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #24 Gepost op: 27 Januari 2006 - 22:30:43 »

@ Goodies:

Zoals jouw voorstel er nu uitziet gaan we dan weer het gesteggel krijgen dat we ook in de muntenrubrieken hebben gehad; waar blijven Griekse vondsten, waar leg je de scheiding tussen tijden (op munten staan vaak nog jaartallen, op kandelaars etc. niet), wat doen we met niet-Europese vondsten...

Misschien iets om te zijnder tijd in overweging te nemen: een indeling op metaalsoort...
Edele metalen (zilver, goud, platina), ijzer & nikkel (magneet-test), koper en koper-legeringen (gele kleur/groene oxidatie), overige metalen, objecten die uit meerdere legeringen bestaan.

Zomaar een ideetje, maar misschien opent dit nieuwe perspectieven. Enne, wat mij betreft hoef ik niet eerder dan in mei dit jaar (zoals hierboven aangegeven door Beirnaert Rudy) reacties op dit voorstel te krijgen.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
Goodies
full lid

-

« Antwoord #25 Gepost op: 27 Januari 2006 - 22:47:15 »

Citaat
een indeling op metaalsoort

@Senior, whatever, ook mooi ! Als maar niet allemaal op 1 hoop gaat. Daar gaat het toch om.. er staan nu gewoon teveel voorwerpen in een enkele rubriek. Als we joe idee volgen, zou het bijvoorbeeld kunnen, dat goud en zilver zouden worden gescheiden van brons en "overige bodemvondsten".

Ben benieuwd..  Tongue in de maand Mei.. legt iedere kip.. een ei.. in die andere thread hadden we besloten, dat de bal bij de beheerder zou liggen. Dit was een nieuwe over hetzelfde onderwerp. Het is nu rustpauze blijkbaar, de bal is voorlopig.. opgeborgen.

Wink
Lx
« Laatste verandering: 27 Januari 2006 - 22:49:34 door Goodies » Gelogd
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #26 Gepost op: 29 Januari 2006 - 00:10:40 »

@ Senior, Goodies,
Ik begrijp het probeem niet helemaal
Citaat
er staan nu gewoon teveel voorwerpen in een enkele rubriek
In, bijvoorbeeld, de rubriek Romeinen staan nog heel wat meer voorwerpen in een enkele rubriek. En dáár is dat blijkbaar geen enkel probleem.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: