Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 14:12:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Type 3 barbaarse imitatie, Constantinus - Constantinopolis ?  (gelezen 767 keer)
Zina
groentje
*

geen smurf

« Gepost op: 12 Januari 2006 - 17:59:28 »

Hoi barbaren, hier Zina.. weerrrrr zo'n heel klein barbaars (?) muntje, net als vorige keer. Deze is ietsje groter, 12 millimeter. Ik zet ze allebei maar even neer hier, dus ook de voorbeeldmunt. Dank @Goodies voor de mooie foto's en @aurelianus voor het voorwerk !

Klopt het ? Is het inderdaad type 3 en dit voorbeeld ?

Cheesy
Zina
Gladius
full lid

Geslacht: Man

Detektoramateur

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Januari 2006 - 18:18:36 »

Ik dacht dat Gargamel Barbaarse smurfen haatte?

Volgens mij heb je helemaal gelijk en is deze barbaar naar het door jouw gegeven officiele herdenkingsmunt.

DAMNATIO MEMORIAE
Zina
groentje
*

geen smurf

« Antwoord #2 Gepost op: 12 Januari 2006 - 18:34:30 »

Citaat van: Gladius
Ik dacht dat Gargamel Barbaarse smurfen haatte?

Volgens mij heb je helemaal gelijk en is deze barbaar naar het door jouw gegeven officiele herdenkingsmunt.

He ja dat was eerst mijn plaatje. Dat je dat nog weet ! Vorige week kwam ik weer op het forum toen werkte dat plaatje niet meer, dus vandaar dit is een standaardplaatje niks bijzonders.

Ik zoek nog wel een leuke barbaar.

Wat een verschil in grootte van die twee munten, vind je ook niet ? Je zou denken iedereen had toch door dat het imitatie was, of deze munt is eerst groter geweest en door corrosie aangetast, dat kan ook. Zeker dat het kopje kleiner is. Dus de munt is ook zo klein bedoeld zonder corrosie, nu 12, het was dan 14mm of zo. Die daar onder staat is 19mm !

Wink
Zina
« Laatste verandering: 12 Januari 2006 - 18:36:48 door Zina » Gelogd
Gladius
full lid

Geslacht: Man

Detektoramateur

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Januari 2006 - 19:02:49 »

Zina: "Ik zoek nog wel een leuke barbaar"

@Zina, je doelt op een barbaarse munt of je zoekt verkering met een barbaar M/V?

Tja, klein muntplaatjes is ( één van de)  kenmerken  van een barbaar. Hoewel jouw muntje zeker door een kundig iemand is gesneden en ik de tekst niet kan lezen, vind ik de stijl toch barbaars aandoen. IK denk niet dat de rand door corrosie kleiner is geworden, maar dat de munt gewoon op een 12 mm plaatje is geslagen. Meestal zijn afgeknabbelde muntranden onregelmariger dan jouw muntje laat zien. 

DAMNATIO MEMORIAE
Zina
groentje
*

geen smurf

« Antwoord #4 Gepost op: 12 Januari 2006 - 19:23:37 »

@Gladius je gaat wel ver met je vragen aan mij, een echte barbaar heeft altijd een baard, dat prikt dus.

Ik bedoelde dus een een geschikt muntje voor het forum dwz als Zina-plaatje !

Dit is dus wel een barbaar zonder baard, het is 10 bij 12mm over de breedte is ie dus nog wat kleiner. Ik dacht er is wat af gegaan, het omschrift (of het nagemaakte omschrift) 

Smiley
Zina
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: