Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 14:06:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Conserveren van Euro's  (gelezen 978 keer)
EV2772
groentje
*

« Gepost op: 10 Januari 2006 - 18:56:35 »

Lindner heeft speciale middelen om Euro's te conserveren.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Graag wil ik weten of het de munt uiteindelijk toch aantast of juist beschermd, en of het oppervlak dof wordt als je dit op de munt aanbrengt. 
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Januari 2006 - 01:44:48 »

De euromunten bestaan nog niet lang genoeg om daar met zekerheid iets over te zeggen. Speciale conserveringsmiddelen zouden normaal gesproken niet nodig zijn mits je je munten verpakt in zelfklevende (dus: luchtdichte) munthouders. Niemand kan voorspellen hoe euromunten er over 25 of 100 jaar uit zullen zien, maar in het algemeen is het raadzaam om munten (zowel euromunten als andere munten) niet langer dan nodig aan de buitenlucht bloot te stellen. (Luchtvervuiling!)
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
aurelianus
full lid

Geslacht: Man

Een munt is tastbare geschiedenis! 160904

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Januari 2006 - 17:22:26 »

Vermoedelijk staan de ingredienten niet op de verpakking, dat kan informatie geven over wat deze stoffen met de bepaalde metalen doen. Verder heeft Lindner een goede naam op te houden, dus ik denk dat ze betrouwbaar spul leveren,
Hier ik vermoed dat het een soort onschadelijke lak is.
mvg A  Smiley

Met vriendelijke groeten en veel verzamelplezier! Aurelianus
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: