Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 14:05:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 0,5 cent 183?  (gelezen 1555 keer)
spaarvarken
Volledig lid

« Gepost op: 09 Januari 2006 - 22:10:30 »

Ik heb in een partij bodemvondsten die ik via E-Bay heb gekocht onder andere een halve cent van willem 1 gevonden met daarop het jaar 183? Ik vermoed dat het laatste cijfer een 7 is, maar deze komt dan boven de 3 uit. Kan dit kloppen ? Een andere mogelijkheid is dat het die van 1833 is, maar dan geld ook weer dat deze 3 groter is dan de andere 3.

Kan iemand mij hier meer over vertellen ?

Ik zal proberen hier morgen een scan van te maken.

Met vriendelijke groet,

Francois
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 09 Januari 2006 - 22:17:34 »

@ spaarvarken
In 1833 zijn geen halve centen geslagen, dus zal het wel 1837 zijn. De enige andere mogelijkheden met 183.. zijn 1831 en 1832.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Muntenkopen
groentje
*

« Antwoord #2 Gepost op: 09 Januari 2006 - 23:45:21 »

beste rob,

jij hebt het erover dat er geen halve centen zijn geslagen in 1833 ( en ik heb ze ook nog steeds niet gezien).
Maar waarom staat er in de mevius catalogus dat er 150.378 zijn geslagen met een catalogus waarde van zg 70,- euro en fdc 3500,- euro.
Maar in de muntalmanak van de nvmh staat de 1833 halve cent niet genoteerd. Wie van beide heeft muntalmanakken heeft nou gelijk?

mvg danny neuzerling
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Januari 2006 - 16:36:05 »

@ danny1942
Die ½ cent 1833 staat in de Mevius omdat ze ook als zodanig zijn vermeld in het handboek van Schulman uit 1975. Naderhand heeft Jacques Schulman mij persoonlijk verteld dat die vermelding waarschijnlijk op een vergissing berustte.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
maarten16
Senior lid

dit forum is echt gaaf!

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Januari 2008 - 12:47:27 »

En toch ken ik iemand die wel deze halve cent 1833 heeft;) Moet hem zelf nog eens bij hem komen kijken, voor de rest heeft hij ook 1/2 cent 1818 en nog wat van die extreme zeldzame munten!

Koningkrijk verzamelaar!
AlexanderB
full lid

« Antwoord #5 Gepost op: 08 Januari 2008 - 15:18:32 »

En toch ken ik iemand die wel deze halve cent 1833 heeft;) Moet hem zelf nog eens bij hem komen kijken, voor de rest heeft hij ook 1/2 cent 1818 en nog wat van die extreme zeldzame munten!
Maarten, dat stuk zou ik dan zeker eens heel erg goed bestuderen onder de loep als ik jou was. Afbeeldingen zijn trouwens bij mij altijd welkom  Wink

» AlexanderB «
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #6 Gepost op: 08 Januari 2008 - 15:34:48 »

Afbeeldingen zijn trouwens bij mij altijd welkom Wink
En niet alléén bij jou, waarschijnlijk! Wink Wanneer dit stuk inderdaad zou bestaan is het een absolute rariteit, wellicht zelfs een unicum.
Rob Kooy

AlexanderB
full lid

« Antwoord #7 Gepost op: 08 Januari 2008 - 15:36:58 »

Afbeeldingen zijn trouwens bij mij altijd welkom Wink
En niet alléén bij jou, waarschijnlijk! Wink Wanneer dit stuk inderdaad zou bestaan is het een absolute rariteit, wellicht zelfs een unicum.
Ik doelde niet alleen op de ½ cent 1833, maar ook op de ½ cent 1818 alsook alle andere extreem zeldzame munten  Wink
Komen altijd van pas in mijn database...

» AlexanderB «
maarten16
Senior lid

dit forum is echt gaaf!

« Antwoord #8 Gepost op: 08 Januari 2008 - 18:57:20 »

Afbeeldingen zijn trouwens bij mij altijd welkom Wink
Ik doelde niet alleen op de ½ cent 1833, maar ook op de ½ cent 1818 alsook alle andere extreem zeldzame munten  Wink
Komen altijd van pas in mijn database...

» AlexanderB «

Zal kijken wat ik kan doen, moet ze zelf ook nog eens bekijken! Hij had die halve cent 1833 eens aan kevelam laten zien, die zij direct dat tie vals was omdat jaartal niet bestaat, maar hij kon het niet onderbouwen, omdat er niks aan mankeerde!

Koningkrijk verzamelaar!
dutchcoin
Senior lid

coins are cool!!!

« Antwoord #9 Gepost op: 12 Januari 2008 - 19:46:47 »

Hallo,

zou je het voor mekaar kunnen krijgen om er een foto van te maken?
Zelf ben ik op zoek naar zulke "rariteiten".

Ik weet ook wel zeker dat er meer verzamelaars zijn die het wel eens willen zien!

Maarten
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: