Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 13:26:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Sterren  (gelezen 2556 keer)
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Gepost op: 23 December 2005 - 21:09:10 »

De statistieken v.w.b. het aantal nieuwe leden lijken scheefgetrokken te worden doordat ene "aureum" zich voor elk bericht wat hij/zij plaatst zich 1) inschrijft als lid, 2) het bericht plaatst en 3) zich weer uitschrijft. Als "aureum" zo 10 berichten per maand plaatst dan is het aantal nieuwe leden dus in feite 10 minder dan de statistieken zeggen. Deze persoon kan niet persoonlijk gevraagd worden (tenzij mogelijk door Beirnaert Rudy) met deze praktijk te stoppen doordat hij/zij niet te bereiken is per PB.

Handmatige notatie van de vitale statistische gegevens (aantal leden, aantal berichten, aantal discussies etc.) aan het eind van elke maand kan dit soort problemen ook ondervangen. Op deze manier kan immers het netto resultaat eenvoudig berekend worden (eindtotaal deze maand minus eindtotaal vorige maand is netto resultaat deze maand).
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
Goodies
full lid

Geslacht: Man

-

« Antwoord #1 Gepost op: 23 December 2005 - 23:00:20 »

hoi @Senior,

Citaat
(..) lijken scheefgetrokken te worden doordat ene "aureum" zich voor elk bericht wat hij/zij plaatst zich 1) inschrijft als lid, 2) het bericht plaatst en 3) zich weer uitschrijft

Elke keer opnieuw ? Nou zo erg is was het volgens mij niet, de eerste keer dat "aureum" verdween was gewoon omdat hij geen "Full lid" (what's in a name..) genoemd wilde worden, de tweede keer is er iets anders gebeurd, geen idee wat de aanleiding ook al weer precies was (iets met Romeins of niet-Romeins). Het heeft volgens mij geen invloed op de statistieken van het forum, dat zijn totaal-cijfers. Ik vind het ook geen handige actie van hem, omdat "aureum" en opvallende deelnemer was/is die veel mooie dingen submit die je af en toe wel eens terug zou willen zoeken.

Citaat
vitale statistische gegevens

ahum vraagje.. Tongue wat zijn precies vitale statistische gegevens ?  Roll Eyes

Wink
Lex
Senior
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 24 December 2005 - 00:05:39 »

@ Goodies:

Laat ik het zo zeggen, in een lopende discussie heb ik gezien dat er een bericht stond van een als gast omschreven "aureum". Later bleek er in die discussie opnieuw een bericht geplaatst te zijn door "aureum", en weer stond hij als gast genoteerd...
En op het moment dat ik dit schrijf is de naam "aureum" niet geregistreerd als forumnaam.

En onder vitale statistische gegevens versta ik hier de gegevens die er werkelijk toe doen in het meten van de levendigheid van dit forum.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Mischaop82
full lid

« Antwoord #3 Gepost op: 24 December 2005 - 17:39:56 »

.
« Laatste verandering: 23 Juni 2010 - 22:56:20 door Mischaop82 » Gelogd

Lid van de club van 1482 !!!   1610/1673.
Ruud H
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 24 December 2005 - 17:51:40 »

Ik denk dat hij het zo leuk vindt gaan, dit is volgens mij al de 5e of 6e keer.

Gr. Ruud.  Wink
Goodies
full lid

-

« Antwoord #5 Gepost op: 24 December 2005 - 21:58:33 »

Huh heb hem nu maar een PB'tje gestuurd. Beetje bizar inderdaad.. Overigens er staan geen bijdragen en dat account leeft al sinds 3 uur vanmiddag of zo..

Huh Tongue
Lx
« Laatste verandering: 24 December 2005 - 22:05:05 door Goodies » Gelogd
Goodies
full lid

-

« Antwoord #6 Gepost op: 24 December 2005 - 23:21:18 »

@JML ik vind, bijdragen die niet worden weg-gemodereerd, zijn over het algemeen waardevolle bijdragen. Die sterren zijn dan een waardering voor je inzet. Gezien je bijdragen aan dit forum is dat terecht. Ik ben óók tegen koninklijke onderscheidingen trouwens, dat zegt alleen dat je fijne kollegaatjes hebt. Zo'n teller op een forum werkt nu eenmaal zo en de meeste gebruikers stellen die sterretjes best op prijs (al zeggen ze dat niet). Het is allemaal een beetje flauw, maar zo werkt het nu eenmaal. Ik vind het dus heel jammer, dat je meeste bijdragen inmiddels niet meer "zoekbaar" zijn. Soms staan daar interessante links in. Hopelijk blijft JML nog heel lang (onder die naam) op het forum actief. Als je er 500 hebt kun je het altijd weer doen.. Kan me  eigenlijk wel voorstellen, dat geen weldenkend mens "full lid" genoemd wil worden.. themaatje voor beheer ? Zullen we die bijdragen-teller grenzen gewoon verhogen naar 1000, 2000 en 5000 bijdragen ? Dan merk je het niet zo snel..

Smiley
Lex
batavier
full lid

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #7 Gepost op: 03 Januari 2006 - 00:48:12 »

Ik snap het probleem niet helemaal.
Waarom schrijf je jezelf uit en daarna weer in?
En hoe zit dat met JML?

Batavier

Die zoekt zal vinden.
Willy68
full lid

België op jaar (1832-2001) Wereldmunten op type

« Antwoord #8 Gepost op: 18 Januari 2006 - 13:55:14 »

The story continues....................

En wederom is de account (JML) deels verwijderd. Ik ben benieuwd onder welke naam hij nu weer terug komt. Hoogst irritant dat wel. De posting in deze thread waarin beloofd werd om het zo voortaan niet meer te doen is helaas "verdwenen". 

Vriendelijk verzoek JML of Aureum of welke naam je ook gaat gebruikten....Wil je hier a.u.b. mee stoppen???

M. vr. gr. Willy

Ruud H
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 18 Januari 2006 - 16:50:06 »

The story continues....................

En wederom is de account (JML) deels verwijderd. Ik ben benieuwd onder welke naam hij nu weer terug komt. Hoogst irritant dat wel. De posting in deze thread waarin beloofd werd om het zo voortaan niet meer te doen is helaas "verdwenen". 

Vriendelijk verzoek JML of Aureum of welke naam je ook gaat gebruikten....Wil je hier a.u.b. mee stoppen???

M. vr. gr. Willy

Hallo Willy68,

Naar ik heb vernomen zijn deze postings door hem zelf hier verwijderd, met wat voor reden dit hier zo gespeeld wordt snap ook ik niet.
Jammer dat op deze manier zijn waarde volle bijdragen aan dit forum zeer moeilijk terug te vinden zijn.

Gr. Ruud.  Wink
Willy68
full lid

« Antwoord #10 Gepost op: 18 Januari 2006 - 17:09:23 »

Jammer dat op deze manier zijn waarde volle bijdragen aan dit forum zeer moeilijk terug te vinden zijn.

Juist Ruud, dat is de reden van niet alleen mijn irritatie over zijn handelswijze, maar van meerdere forumgebruikers. Dit is nou eenmaal de manier zoals dit forum werkt en dan kun je twee dingen doen. Of je schrijft je gewoon in en laat de nummertjes en sterretjes maar zoals ze zijn en neemt het voor lief dat het er bij ieder bericht meer worden. (persoonlijk heb ik me nog nooit gestoord aan wat voor statistieken dan ook hier op het forum) Of...je doet het zoals nu en gaat iedereen (althans de lezers in de door hem gebruikte rubrieken) irriteren met wat ik noem "kinderachtig" in en uitschrijven. Daarom gewoon mijn vraag en zoals eerder ook door anderen gesteld in deze thread... Houd daar a.u.b mee op.

m. vr. gr. Willy

AlexanderB
full lid

« Antwoord #11 Gepost op: 18 Januari 2006 - 17:31:23 »

Is inderdaad raar dat iemand zich de hele tijd uitschrijft (vanwege het aantal sterren)  Huh . In dat geval kun je toch gewoon beter Gast blijven en dan onderaan je berichtje je naam vermelden, dat is toch een stuk logischer ?!  Tongue

Grtz. AlexanderB  Wink
Senior
full lid

« Antwoord #12 Gepost op: 18 Januari 2006 - 18:18:51 »

@ AlexanderB:
Als gast kun je op dit forum (m.i. gelukkig) geen berichten schrijven. Op sommige andere forums kan dat wel.

@ iedereen:
Voor wat betreft de laatste accountopheffing heb ik vernomen dat JML (en enkele andere forumleden) zich zouden storen aan het gedrag van een moderator en daarom verdwenen zouden zijn. Of dit echt zo is kan ik echter niet bevestigen.

Ik hoop in elk geval dat alle mogelijke onrust (ik heb er zelf nog weinig van gemerkt?) snel verdwijnt en we gezellig verder kunnen forummen met elkaar. Cool

Groeten,

Senior

Willy68
full lid

« Antwoord #13 Gepost op: 18 Januari 2006 - 18:27:41 »

Ik hoop in elk geval dat alle mogelijke onrust (ik heb er zelf nog weinig van gemerkt?) snel verdwijnt en we gezellig verder kunnen forummen met elkaar. Cool

Hoi Sr.

Zul je ook niets meer van merken, die thread is verplaatst naar het voor gewone leden afgesloten "Moderator gedeelte".

mvg Willy

Ruud H
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 18 Januari 2006 - 19:04:21 »

Juist Ruud, dat is de reden van niet alleen mijn irritatie over zijn handelswijze, maar van meerdere forumgebruikers. Dit is nou eenmaal de manier zoals dit forum werkt en dan kun je twee dingen doen. Of je schrijft je gewoon in en laat de nummertjes en sterretjes maar zoals ze zijn en neemt het voor lief dat het er bij ieder bericht meer worden. (persoonlijk heb ik me nog nooit gestoord aan wat voor statistieken dan ook hier op het forum) Of...je doet het zoals nu en gaat iedereen (althans de lezers in de door hem gebruikte rubrieken) irriteren met wat ik noem "kinderachtig" in en uitschrijven. Daarom gewoon mijn vraag en zoals eerder ook door anderen gesteld in deze thread... Houd daar a.u.b mee op.

m. vr. gr. Willy

Meestal is het dan de eerste die vraagt om er mee op te houden de gebeten hond, en krijgt dan over van alles de schuld, terwijl het een normale vraag betrof zelfs van meerder leden zo als Willy68 ook terecht stelde.

Gr. Ruud.

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: