hoi @dabber, ik vermoed dat we te maken hebben met een heel leuke barbaarse imitatie van Romeins, type 2 (d.w.z. tweede kwart derde eeuw) naar bijv Tetricus II met Sol op de keerzijde. Ik zie een bizar portret overigens, het lijkt wel een indiaan ! Op de keerzijde is nog net AV te zien. Dat staat links, omdat de munt van van links naar rechts gecopieerd en daardoor op de slag van rechts naar links leest. Dat gebeurt als een analfabete stempelsnijder letters overneemt vanaf een voorbeeldmuntje met bijvoorbeeld SOL AVG of PAX AVG of iets anders. De figuur van Sol komt heel veel voor op barbaarse imitaties. Dat portret is nogal
vreemd voor Romeins. Neem aan dat die neus grotendeels corrosie is !! En ik had een vraag: is er een stralenkroon op het hoofd van de keizer te zien ? De foto is niet echt duidelijk. Als er (helemaal) geen stralenkroon op het portret zichtbaar is, dan is dit een heel bijzonder muntje. Ik zeg keerzijde Sol, want de figuur laat duidelijk een stekel-kopje zien.
Dat zijn de stralen van de zon (Sol)
Zie voor een ander voorbeeld van Sol in barbaarse stijl.. mijn Avatar plaatje links..
Gefeliciteerd met deze interessante vondst. Opvallend hoekige stijl. Ik denk dat deze munt spoedig naar de goede rubriek zal worden verplaatst..

Lex