Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 12:58:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Imitatie Theodosius II / kz. kruis in letterkrans, vgl RIC X pg 275 no 440-455  (gelezen 2744 keer)
Gladius
full lid

Geslacht: Man

Detektoramateur

« Antwoord #15 Gepost op: 12 December 2005 - 19:47:01 »

Staat me heel vaag bij dat er ook nog ene Wroth is die dit soort muntjes heeft beschreven?

DAMNATIO MEMORIAE
Goodies
full lid

-

« Antwoord #16 Gepost op: 12 December 2005 - 19:58:25 »

Inderdaad, ik vond in deze literatuurlijst op deze interessante site (helaas alleen goud daar!) een literatuurverwijzing:

Wroth - Coinage of the Ostrogoths, Visigoths and Lombards in the British Museum Wroth 1911 Could Have Out of Print $250.00 Major reference of the imitative coinage in the British Museum

Tevens schreef Wroth een boek over de munten van Parthia. Dank voor de lead.. ik zal eens even ff verder klikken met dat zoekwoord ! Wildwinds is niet alles voor bijv.. Pentanummia. Ik vond enig handelsaanbod Ostrogothen en Vandalen met deels Wroth-referenties. Ook een grote website over Byzantijnse numismatiek, dat is Dumbarton Oaks.

Smiley
Lx
« Laatste verandering: 12 December 2005 - 20:06:13 door Goodies » Gelogd
aurelianus
Moderator
full lid

Een munt is tastbare geschiedenis! 160904

« Antwoord #17 Gepost op: 12 December 2005 - 23:18:28 »

Ik ken Wroth wel, een antiquarisch boek, in mij herinnering met weinig afbeeldingen van zeer matige kwaliteit, een antiquarisch werk zols de prijs en het jaar van uitgifte doet vermoeden. Maar ik heb het al jaren niet meer (in)gezien en bezit het niet.
mvg A  Smiley

Met vriendelijke groeten en veel verzamelplezier! Aurelianus
Gert
full lid

Pecunia non olet

« Antwoord #18 Gepost op: 13 December 2005 - 17:51:01 »

Antiquarisch en negentiende-eeuws. En verkrijgbaar in fascimile voor 35 dollar, vanwege het verlopen van copyright. Ik heb hem nog niet besteld, maar dat gaat wel gebeuren.
Groet
Gert
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: