hoi @Gert, wat een prachtige stijl minimus ! Enne..

als die celator kon schrijven..
Het voorzijde omschrift begint rechts denk ik..
vz: MA(.)DOV
GAVG (met AV in monogramstijl dus aan elkaar)
kz: vDNVANPVHTN (retrograde) V
Ik denk het dus
niet inderdaad ! Dat toont deze munt wel aan: de stempelsnijder wist niet eens, of hij met letters of met een decoratie (de krans) te maken had op zijn voorbeeld-munt. Overigens qua voorbeeld-munt, dat driehoekje onder de krans, heb je daar nog op gezocht ? Er staat weinig brons van deze keizer on-line, het goud is algemener.
Opmerkelijk genoeg is er heel wat barbaars goud van Theodosius II te vinden on-line. Er staat bij CGB bijvoorbeeld een
Tremissis imitationEen andere munt haal ik er even bij hier, ook zo'n druppelig muntbeeld. Zou gietwerk kunnen zijn ? Een andere mogelijkheid is dat er slechts een grove, ronde beitel beschikbaar was, ook voor de details. Bij het bovenstaande bronsje is dat ook niet verwonderlijk.. 9 mm !
Bij de onderstaande Solidus lijkt dezelfde techniek gebruikt (ter vergelijking, klik
hier voor de originele versie:
Bron is:
Money museum - Mittelalter - Völkerwanderungszeit (er staat meer moois daar !!)
Deze keizer Theodosius II was de eerste die het woord "patriarch" gebruikte als aanduiding voor het hoofd van een kerk. Citaat:
"As a Christian title of honour the word patriarch appears first as applied to Pope Leo I in a letter of Theodosius II (408-50; Mansi, VI, 68). The bishops of the Byzantine jurisdiction apply it to their chief, Acacius (471-89; Evagrius, "H. E.", III, 9). But it was still merely an honourable epithet that might be given to any venerable bishop"
Maronites - Patriarch and Patriarchate 
Lex