Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 12:51:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Poll
Vraag: Is er iets wat u tegenhoudt om meer bijdragen te leveren?  (Poll gesloten: 02 Februari 2006 - 13:19:50 )
nee - 14 (29.8%)
ga meer bijdragen - 5 (10.6%)
niets te zeggen/vragen - 6 (12.8%)
wil hier weg, maar weet niet hoe - 0 (0%)
weet niet genoeg/durf niet - 9 (19.1%)
kreeg slechte antwoorden - 0 (0%)
ben slecht behandeld - 0 (0%)
anders (graag toelichten) - 13 (27.7%)
Totaal aantal stemmen: 41

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hulp gevraagd van mensen die minder dan 100 bijdragen hebben geleverd  (gelezen 7039 keer)
Figleaf
Beheerder
full lid

Geslacht: Man

Eerst het boek, dan de munt.

« Gepost op: 03 December 2005 - 13:19:50 »

We kunnen aan de statistieken zien dat een heleboel mensen niet actief zijn. Met deze poll proberen we er achter te komen waarom niet en wat we zouden kunnen doen om de site te verbeteren. Als je de voor jou belangrijkste reden niet kan vinden, kies dan optie 8 en plaats een berichtje in deze thread om je keuze toe te lichten. Probeer de toelichting algemeen te houden en noem bij voorkeur geen namen of threads. Het gaat er hier absoluut niet om om iemand aan de schandpaal te nagelen, maar alleen om de site beter te maken.

Deze poll is gericht aan degenen die minder dan 100 berichten op hun naam hebben. Als u meer berichten heeft geplaatst (slechts 107 geregistreerden van de 9335) verzoek ik u niet aan de poll deel te nemen en niet in deze thread te reageren terwijl de poll nog loopt. Als de thread over twee maanden gesloten is kan iedereen weer reageren. Dit verzoek is om de poll zo zuiver mogelijk te houden en degenen die weinig bijdragen hebben geleverd niet te beïnvloeden door opmerkingen van degenen die veel geplaatst hebben. Dank u voor uw medewerking.

Peter
« Laatste verandering: 03 December 2005 - 20:05:18 door Figleaf » Gelogd

Een gedetermineerde munt heeft nieuw leven gekregen.
gerdamarjolein
Volledig lid

poppiedoppie

« Antwoord #1 Gepost op: 05 December 2005 - 20:45:24 »

hoi figleaf,

ik ben een tijdje weg geweest omdat het voor mij niet mogelijk was om foto's te plaatsen.
de site is veranderd en nu is het een fluitje van een cent geworden.
ben hier altijd met veel plezier geweest en ben blij dat ik er weer ben.

Wink marja
Jan2002
Volledig lid

« Antwoord #2 Gepost op: 06 December 2005 - 14:27:21 »

Ik heb 'anders' gestemd, en hierbij de toelichting. Ik ben zeer onregelmatig op dit forum te vinden. Soms ben ik er drie keer op een dag, soms ook dagen of een hele week niet. De momenten waarop ik er wel ben zijn dan vaak ook nog eens op mijn werk (dank je wel, baas  Wink, waar ik geen bronmaterialen, catalogi of andere hulpmiddelen bij de hand heb. In de praktijk leidt dat er vaak toe dat vragen waarop ik een antwoord zou kunnen geven, al beantwoord zijn. Aangezien het geen zin heeft dan nog te reageren, reageer ik dus niet. Forumvervuiling heeft niemand wat aan. Vragen van mezelf waar ik niet uitkom verschijnen wel, maar dat zijn er nu eenmaal geen tientallen.

Overigens heb ik de neiging achter deze poll de gedachte te lezen dat er een relatie is tussen aantal postings van iemand en de kwaliteit van het forum. Ik denk dat je dit niet wilt suggereren Peter, maar waarom dan deze vraag? Ik zie niet in hoe de uitkomst van deze poll de kwaliteit van het forum zou kunnen verbeteren. Elk forum kent leden (vaak zelfs een meerderheid van leden) die niet of nauwelijks actief zijn, en daar is helemaal niks mis mee; het heeft m.i. ook geen zin die leden proberen te bewegen tot meer activiteit; als ze dat wilden of konden, zouden ze het (denk ik) wel doen.
« Laatste verandering: 06 December 2005 - 14:32:02 door Jan2002 » Gelogd
Avgvstvs
Volledig lid

Elke munt vertelt een verhaal...

« Antwoord #3 Gepost op: 06 December 2005 - 18:05:21 »

Ook ik heb "anders" gestemd.

Naast munten heb ik nog andere bezigheden: werk, gezin, sociale contacten, etc.
Ik wil me verder inhoudelijk voor het grootste deel aansluiten bij Jan2002: vaak kan ik op het werk tussendoor even kijken naar wat er zoal aan nieuws is, vrijwel dagelijks. Determineren is dan onmogelijk, gezien het gebrek aan naslag.
's Avonds thuis blijkt dan vaak al een goede DT te zijn gemaakt.
Soms vind ik een munt net te vaag om iets van te (kunnen) zeggen. Ook beschik ik niet over alle info, hoewel het aantal sites in mijn favorieten onder "Numismatologie" hard toeneemt...
En soms heb ik gewoon even geen tijd, of niet zoveel puf...

Toevoegingen als "leuk", "goed gedaan" en "Mooie munt" vind ik persoonlijk niet iets toevoegen aan de threads, net als "dank je wel voor je bijdrage" als anderen op mijn opmerkingen reageren.
Wat niet wil zeggen dat ik niet af en toe stikjaloers zit te kijken naar wat er nu weer boven de grond is gekomen (Coinhunter_Chris! en anderen) of aangeschaft (vele anderen). Of dat ik mensen niet dankbaar ben voor hun zinvolle bijdrage... Bij deze dus nog maar een keer!!!  Kiss Kiss Kiss

Af en toe zie ik een interessante discussie waar ik mij dan in meng, soms gaat er tijd voorbij waar ik daar niet aan toekom. Het zij zo.
Soms heb ik een munt nader bestudeerd en heb toch een vraag, of twijfel aan andermans determinatie... even scannen en hup... daar staat weer een leuke thread.

Dit forum bevat zeer veel goede informatie, wordt naar mijn mening goed beheerd en gemonitored (compliment aan alle beheerders en moderatoren) en wordt nu ook door mij veelvuldig geraadpleegd en, indien mogelijk, voorzien van vragen van mezelf en hopelijk nuttige informatie voor anderen.
Wat mij betreft blijft dat nog lange tijd zo.

Succes iedereen, en blijf vooral doorgaan....
Avgvstvs.

Romeinse munten
Middeleeuwen
Wereldmunten op type
Bankbiljetten op type
Avgvstvs
Volledig lid

« Antwoord #4 Gepost op: 06 December 2005 - 18:07:33 »

PS... hierboven staat/stond mijn 99e bijdrage. Dat was dus op het nippertje voor deze poll... !!!  Grin

Vooruit dan, om de 100 alsnog vol te maken...
Op naar de volgende 100 zinvolle bijdragen...

Groet,
Avgvstvs.

Romeinse munten
Middeleeuwen
Wereldmunten op type
Bankbiljetten op type
janvanlipopo
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 01 Januari 2006 - 13:58:43 »

Is er iets wat u tegenhoudt om meer bijdragen te leveren?
Nee, behalve een gezonde zelfcensuur om het forum niet onnodig te belasten.

Het forum draait m.i. goed: zeer toegankelijk, veel leden, veel bijdragen, zeer diverse onderwerpen, zeer zinvolle combinatie van 'vinders' en 'weters'.

Wellicht is het ook nuttig een satisfactie-onderzoek te doen onder niet-bijdragers.

M.vr.gr.,

JvL.
michiel
Beheerder
full lid

Metaaldetectorzoeken!!!!!!

« Antwoord #6 Gepost op: 02 Januari 2006 - 12:29:49 »

Ik zou zeker, net als in het verleden meer tijd willen steken in het forum, alleen ontbreekt de tijd me. (en ja ik weet heb al meer dan 100 posts, maar ben er de laatste tijd erg weinig)
« Laatste verandering: 02 Januari 2006 - 15:24:05 door michiel » Gelogd

http://people.zeelandnet.nl/mida
Zoeken met de metaaldetector en metaaldetectorvondsten
AlexanderB
full lid

« Antwoord #7 Gepost op: 07 Januari 2006 - 10:44:13 »

Smiley Hi,

Ik heb maar gestemd "weet niet genoeg" Huh. Ik zit hier nu namelijk net een week op het forum, en ik vind het echt een SUPER forum Grin. Het is fijn om te zien dat er zoveel mensen zijn die zoveel interesse tonen in hetzelfde onderwerp. Mijn posts bestaan tot nu toe vooral uit vragen Tongue, omdat ik nog jong en 'onwetend' ben Lips Sealed. Ik heb niet zoveel verstand van munten en heb eigenlijk (nog) geen literatuur, dus zal ik anderen niet echt kunnen helpen. Maar dat komt hopelijk wel nog  Wink!!!

Smiley Grtz AlexanderB
dj
full lid

« Antwoord #8 Gepost op: 07 Januari 2006 - 15:13:12 »

Zoek met detector , helaas vindt ik niet zoveel onbekende muntjes!
Maar heb goede voornemens veel zoeken en dan plaatsen!!
Tony
groentje
*

Ik verzamel munten van alle landen !

« Antwoord #9 Gepost op: 09 Januari 2006 - 11:52:01 »

Hey iedereen,

heb dus "anders" gestemd...
Ik heb al wel een paar vraagjes gesteld op't forum, maar dan enkel als ik er echt niet uitgeraak. De meeste info is gewoon op't net te vinden en via google geraak je al een heel eind. Meestal vind ik het dus overbodig om iemand hier lastig te vallen als ik met wat research er zelf kan achtergeraken (moeilijk gaat ook hoor!)
Wat betreft andere bijdragen zoals reacties of antwoorden op anderen hun vragen: wanneer het gaat over zaken die direct op te zoeken zijn in catalogi en er heeft nog niemand gereageerd, dan wil ik wel eens een antwoordje schrijven. In 99% van de gevallen echter is er al een duidelijk antwoord gegeven door iemand anders en voel ik me niet geroepen om nog iets toe te voegen...
Ik ben ervan overtuigd dat geen enkel forum baat heeft bij oeverloos heen en weer gezwam over futiliteiten en zal dus enkel proberen te reageren indien ik vind dat mijn antwoord enige toegevoegde waarde heeft.
Mijn interesse beperkt zich trouwens tot wereldmunten na 1750 en in mindere mate de euro.

Groetjes aan iedereen,
Tony.
nero
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 09 Januari 2006 - 12:13:51 »

ik heb tot nu toe elke munt die ik heb gevonden weten te determineren dmv dit forum ik weet niet of het dan nodig is om ze nog te plaatsen . ik voeg weinig toe aan dit forum maar ik ben wel nog een leek. terwijl ik eigenlijk op de bron woon(nijmegen)

ik hoop dat ik ook eens vragen krijg voor dit forum maar tot nu toe alles wat ik vind staat hier al dus ik weet niet of ik het moet toevoegen??

vg nero
Avgvstvs
Volledig lid

« Antwoord #11 Gepost op: 09 Januari 2006 - 12:32:39 »

Hoi @Nero,

heb je al eens gekeken naar de rubriek "mijn laatste aanwinst"? Daar kun je je laatste vondst / aankoop laten zien.
Misschien heb je een leuk verhaal naar aanleiding van een lastige determinatie (dat je bijna op het verkeerde been werd gezet of zo)?
Misschien zie je een vraag over een munt die je zelf ook hebt, maar in een betere kwaliteit, of van een zeldzaam jaartal? Scannen en plaatsen!

Allemaal mogelijkheden om bij te dragen.
Van elke bijdrage wordt het forum in principe beter, want breder...
Gewoon doen dus.

Ik ben het eens met @Tony in de bijdrage daarvoor, dat we "oeverloos gezwam over futiliteiten" beter weg kunnen laten, tenzij het over terzake doende futiliteiten gaat. Bij munten zit het verschil soms in een heel klein detail...

@AlexanderB: gewoon doorgaan. Zelf zit ik pas enkele maanden bij dit forum en heb in die maanden al meer geleerd dan daarvoor in mijn hele leven (wat munten betreft, dat wel natuurlijk...  Grin )

Avgvstvs.

Romeinse munten
Middeleeuwen
Wereldmunten op type
Bankbiljetten op type
Aron
nieuw lid
**

Nieuw in muntenland !!!!!! Avatar by Goodies

« Antwoord #12 Gepost op: 16 Januari 2006 - 11:15:09 »

de reden waarom ik niet zo veel post is omdat ik zeer weinig tijd heb vanwege mijn werk.

ik heb verder ook nog een vriendin die ook veel van mijn tijd "opslokt"  Wink

verder is dit een super forum dus daar ligt het niet aan.

Groeten Aron

Zit nu op 122 verschillende euromunten.
nog 19 te gaan !!!
musketeer+tejon
nieuw lid
**

« Antwoord #13 Gepost op: 16 Januari 2006 - 17:24:27 »

hoi,
de reden dat ik niet zoveel plaats is ten eerste dat ik liever niet constant in de belangstelling sta met mijn vonsdten...wil ook niet te populair worden Grin....
en vind ook dat je de modjes van t forum te veel moet lastig vallen....ben eigenlijk ook niet een echte verzamelaar(komt nog...heb nog te weinig)maar ben eigenlijk gewoon een zoeker...maar vind t forum wel toppie

lijk een biljarttafel
Willy68
full lid

België op jaar (1832-2001) Wereldmunten op type

« Antwoord #14 Gepost op: 05 Februari 2006 - 12:43:35 »

Hoi,

De poll is afgelopen en ik mag nu reageren.

Ik denk dat Peter de lat iets te hoog heeft gelegd. 100 berichten of minder..... Ik zou zelf zeggen dat leden met 25 + berichten al heel actieve leden zijn.
Als je de forumstatistieken erop naleest, dan schrik je een klein beetje van de niet actieve leden. Van de huidige 3063 leden hebben maar liefst 2494 leden 5 berichten of minder achter hun naam staan (87,35%). Als je dan gaat kijken naar leden met 1 of 0 berichten kom je uit op 1995 leden (64.64%).
Maar we moeten één belangrijk ding niet vergeten. Niet het aantal bijdragen wil zeggen dat het nuttig is, het gaat om de inhoud....

Dus als we de voorgaande cijfers vergeten, dan hebben we nog altijd 1599 leden met 0 (zero, nada, nothing, nul, rien) berichten. En dat is toch goed voor 55,81% van alle geregistreerde leden. En ik denk dat Peter dat gegeven bedoelde. Hij wil volgens mij de “niet” of “minder” actieve leden graag betrekken bij het forum en misschien de “eendagsvliegen” eruit filteren. Zoals onderstaande lid:

Naam:(doet niet ter zake)
Positie:groentje
Datum van registratie:februari 07, 2003, 04:57:49 pm
Laatst actief:februari 07, 2003, 04:58:02 pm

En kom a.u.b. niet met het verhaaltje aan dat bovenstaande persoon alleen maar leest en zijn registratie gebruikt om de niet gelezen berichten bij te houden. Er zijn genoeg gebruikers met 0 of 1 bericht(en) welke nog actief zijn geweest in januari 2006 en een registratie van begin 2003. zoals bijvoorbeeld hieronder:

Naam:(doet niet ter zake)
Positie:groentje
Datum van registratie:februari 04, 2003, 09:40:17 pm
Laatst actief:januari 20, 2006, 04:39:57 pm

Ik weet alleen niet in hoeverre een account van een niet actief lid invloed heeft op de gebruikte ruimte op de servers. Maar stel dat van de 1599 leden met 0 berichten en geen activiteit meer sinds begin 2003 er 599 nog regelmatig terug komen, wat zeer zeker aan de hoge kant is want in werkelijkheid zijn het er volgens mij nog geen 100, dan zijn de overige 1000 nutteloze serverruimte. Ik durf zelfs te stellen dat 90% van hen niet eens meer weet dat dit forum bestaat.

Zo kun je voor elke groep alles bekijken. In de groep 3 t/m 5 berichten zitten heel veel mensen die aan een Eurocollectie begonnen zijn maar na de gewenste 96 exemplaren gestopt zijn, of mensen die helemaal gestopt zijn met verzamelen. De Euro hype is een beetje voorbij. Hoewel hier op het forum dat minder te merken is als “op straat”. Liep in het begin 2002 iedereen met briefjes rond welke ze nog misten, nu hoor en zie je er niets meer van. Ook dat had invloed op het forum. Mocht er nu een nieuwe munt ingevoerd worden, dan kun je er zeker van zijn dat er een flink aantal nieuwe leden bij komen die je na een jaar weer ziet verdwijnen. Hetzelfde hebben we gemerkt in 1980 toen Beatrix de troon besteeg. Iedereen had het over de munten met het sterretje bij de haan en er kwamen vele verzamelaars bij…… er zijn er maar een paar blijven hangen. Toen hadden we nog geen muntenforum en mensen die online (via een BBS) gegevens uitwisselden waren op twee vingers te tellen.

Groetjes Willy

Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: