Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 12:50:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: diocletianus  (gelezen 960 keer)
bacchus
full lid

Geslacht: Man

wie zoekt die vind

« Gepost op: 30 November 2005 - 18:49:51 »

hallo mensen,hier een door mijzelf verprutste munt.dit is een van de eerste romeinse munten die ik vond.vindplaats in een bos.ze waren met z'n tween aan elkaar gekoekt maar effe in olijfolie gelegd en ze waren los.toen zij een collegazoeker tegen mij dat ze van zilver waren, en dat ik ze in citroenzuur moest schoonmaken.helaas waren ze niet helemaal van zilver tot mijn grote ergernis,en dit was het resultaat,maargoed daar heb ik wel van geleerd,ik ben overigens nooit meer met deze collega gaan zoeken >:(maar het leek inderdaad zilver,mooi zwart patina.diameter,28mm.
vraagje,werden deze follissen wel verzilvert Huh

bacchus.
« Laatste verandering: 30 November 2005 - 18:52:36 door bacchus » Gelogd

bachhus
Gladius
full lid

Detektoramateur

« Antwoord #1 Gepost op: 30 November 2005 - 19:01:00 »

Ja, ze werden verzilvert, maar of dat dunne laagje nou zilver is?  Verzilverde of biljoenen munten in de citroenzuur maakt van je munten onooglijke munten.  Zonde van die zwarte patina! Denk niet dat deze munt bij nadere reiniging nog beter zal worden.
« Laatste verandering: 30 November 2005 - 19:02:41 door Gladius » Gelogd

DAMNATIO MEMORIAE
bacchus
full lid

wie zoekt die vind

« Antwoord #2 Gepost op: 30 November 2005 - 19:37:19 »

bedankt voor de reactie gladius,nee beter word hij zeker niet meer ,dankzij een oude collegazoeker,hij zij er nog bij dat er niks verkeerd mee kon gebeuren Sad
maar gelukkig vond ik de dag erop nog eentje en die heb ik zo gelaten.hij ziet er in de hand veel beter uit,je ziet ook die zilverglans nog erdoorheen schijnen,maar op de scan ziet men het helaas niet.ik plaats hier de munt wat erop was gekoekt.ook naar de .... :(maar deze is niet van diocletianus.

bacchus.

bachhus
Gladius
full lid

Detektoramateur

« Antwoord #3 Gepost op: 30 November 2005 - 20:33:23 »

Denk dat die laatste een follis is van Constantius I als caesar 305-306 n.Chr.

DAMNATIO MEMORIAE
bacchus
full lid

wie zoekt die vind

« Antwoord #4 Gepost op: 30 November 2005 - 20:57:07 »

aha bedankt gladius,deze munt is ook evengroot,28mm.hier is de munt die ik niet in de citroenzuur heb schoongemaakt,alleen is hij veel mooier dan op de scan,ook deze is 28mm

bacchus.

bachhus
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: