Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 10:14:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Stedelijke stuiver Zutphen 1604 of 1605. Verkade 27.2  (gelezen 564 keer)
Zoltan
full lid

Geslacht: Man

Mijn favoriete forum!

« Gepost op: 23 November 2005 - 18:55:38 »

Hallo allemaal,

Ik kom er niet achter waar deze munt vandaan komt. Hij lijkt m.i.veel op een 1 stuiverstuk van Kampen, maar het wapen aan de wijk nogal af.
De diameter is 24 mm, van de randdtekst is weinig te lezen. Links van het kroontje staat 16.

Kan iemand deze munt s.v.p. determineren?

B.v.d.!

Groeten Wink

Zoltan
« Laatste verandering: 24 November 2005 - 14:33:27 door RobKooy » Gelogd

"wie een kuil graaft voor een ander, vind zelf niets"
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 23 November 2005 - 19:16:39 »

Dit is een stuiver van de stad Zutphen! Verkade 27.2
Gevierendeeld wapen met burcht in het eerste en derde kwartier en stadswapen in het tweede en vierde kwartier. Ter weerszijden: 1 S. Omschrift: MO.NO.VETER(IS).VRB.ZVT(P) en jaartal (jaartal ter weerszijden van de kroon).
Kz: Versierd kruis in een vierpas met in het open hart het stadswapen. Omschrift: FATA VIAM INVENIENT
Deze stuivers zijn geslagen in 1604 en 1605.
Rob Kooy
« Laatste verandering: 23 November 2005 - 23:04:02 door RobKooy » Gelogd

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Zoltan
full lid

Mijn favoriete forum!

« Antwoord #2 Gepost op: 24 November 2005 - 00:05:52 »

Bedankt Rob voor je determinatie, en Rondomons voor de aanvullingen!

Citaat
Deze munt is zelfs in deze kwaliteit uiterst zeldzaam. Als je deze gevonden hebt, gefeliciteerd.

@Rondomons: het is idd een detecorvondst, en dan te bedenken dat er al gelijk een stukje uit de rand afbrak toen ik de munt uit het kluitje aarde haalde. Hij is namelijk flinterdun.

Groeten Smiley

Zoltan

"wie een kuil graaft voor een ander, vind zelf niets"
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #3 Gepost op: 24 November 2005 - 14:29:26 »

... en dan te bedenken dat er al gelijk een stukje uit de rand afbrak toen ik de munt uit het kluitje aarde haalde. Hij is namelijk flinterdun.
Zonde! Cry
Maar ondanks de beschadiging zal een liefhebber voor jouw muntje best wel eens rond de € 200 over kunnen hebben!
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: