Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 09:50:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: (type II Radius naar ?) Claudius II kz Concecratio met / altaar (?barbaar?)  (gelezen 1167 keer)
coinhunter chris
full lid

Geslacht: Man

« Gepost op: 09 November 2005 - 19:29:59 »

hallo allen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

heb hier een barbaartje ,weet  er iemand meer over te vertellen Huh Huh Huh

op de achterkant staat een altaar met in het midden een halve maan met bolletje erboven Roll Eyes
 de diameter is gemiddeld 15 mm groot.
 gewicht =2 gram.

grt coinhunter chris-kerkrade Wink
« Laatste verandering: 12 November 2005 - 16:25:40 door aurelianus » Gelogd

beter een munt in de hand dan tien in de grond
badhaan
Volledig lid

« Antwoord #1 Gepost op: 09 November 2005 - 20:15:27 »

ik denk niet dat dit een barbaar is van claudius II gothicus..............( rond 268 nchr )

maar oke wel leuke munt

groetjes bas
coinhunter chris
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 09 November 2005 - 20:39:17 »

@ bas ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

bedankt alvast voor je reactie,blijft natuurlijk altijd moeilijk zulke barbaarse imitatie van een romeinse antoninianus Undecided
maar de achterkant is duidelijk en herkenbaar in hoe ver de kwaliteit van de munt dat toelaat Smiley

ik meen op 1 uur een C O te zien ,maar ben er niet 100% zeker van Roll Eyes

grt chris-kerkrade Wink

bacchus
full lid

wie zoekt die vind

« Antwoord #3 Gepost op: 09 November 2005 - 20:50:00 »

hier is volgens mij ook zo een,ik weet ook niet welke dit is.

bacchus.

bachhus
Goodies
full lid

-

« Antwoord #4 Gepost op: 09 November 2005 - 22:27:42 »

hmm ik sluit mij aan bij badhaan, volgens mij zojuist twee officieele Claudius II Divo Antoninianusjes met brandend altaar langs zien komen  Roll Eyes leuk, die zie je niet veel.. maar wat doen die hier in deze rubriek "Barbaarse Imitaties" zonder enige aanwijzing te geven ? Dus @bacchus @coinhunter  Cool toon nu eerst maar eens aan, dat deze munten barbaarse imitatie zijn ! Klopt, dat altaar ziet er niet uit. Maar op die eerste zie ik ook een fijn portretje van Claudius, omschrift picobello  Tongue etcetera. DIVO CLAVDIO en sporen van CONSECRATIO ? Een iets lichter plaatje zou..

Grin
Lx
bacchus
full lid

wie zoekt die vind

« Antwoord #5 Gepost op: 09 November 2005 - 22:48:22 »

haha, ja goodies ik kan alleen maar voormezelf spreken,ik heb gezegt dat ik volgens mij ook zo'n muntje heb,en dat ik ook niet weet welke dit is. Shocked
ik vind die achterkant inderdaad ook wat barbaars aan doen,en ja jij kunt het beter weten,je bent tenslotte ook een Echte kenner Grin
dus ik sluit me bij joun argument aan. Kiss

bacchus.

bachhus
coinhunter chris
full lid

« Antwoord #6 Gepost op: 09 November 2005 - 23:19:22 »

@ goodies,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

nee ik sluit me daar niet bij aan,ben meer kritisch over dit onderwerpen Roll Eyes

ik ga pas mee als daar goede tegen bewijzen voor zijn, is natuurlijk een slordige achterkant,maar jou kennend zou je wel met voorbeeld   komen. Shocked

grt chris-kerkrade Smiley

Goodies
full lid

-

« Antwoord #7 Gepost op: 10 November 2005 - 00:16:31 »

Klopt, slordig gesneden. Dat is ook alles wat we kunnen zien. Probeer deze eens wat meer licht te geven bij het scannen. Kenmerken specifiek is moeilijk, dat is voor elke munt-voorbeeldmunt combinatie anders. Deze hebben we gezien met zeer dikke letters, of met een altaar uit proportie, bijv te klein. Een ander kenmerk was meen ik de vlammetjes. Boven het altaar zijn vlammetjes te zien. Bij de officieele versie (klik voor RIC-261 in Wildwinds) zie je mooi rond gesneden vlammetjes, dus echt rond, in vrij veel lijntjes, bij een barbaar zijn het bijv maar een paar rechte lijnen.

Nog iets.. op de muntfoto boven lijkt er boven het altaar iets diagonaal te lopen (?) En wat staat er precies in het altaar. Ik zie een soort grote C daar in het midden. Er zijn allerlei varianten van, daar is naar te zoeken (tik "DIVO CLAVDIO Altar" in Google). Het altaar op de officieele versie is nogal strak vormgegeven, bijvoorbeeld in 4 kwadranten. Een puntje voor barbaars deze keerzijde.

Daar staat allemaal tegenover, dat de voorzijde er wat mij betreft (voorlopig) wel officieel uitziet. puntje officieel.. Jammer dat we te weinig zien van de lettertjes, nu. Bij barbaars is dat heel belangrijk. Er staat "TIO" van "CONSECRATIO".. puntje voor officieel.. dus 2-1 voor officieel..

Smiley
Lex
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: