Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 09:43:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 1 Oord Maria Theresia 1777 (misslag)  (gelezen 730 keer)
jac-dru
Senior lid

Geslacht: Man

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 07 November 2005 - 18:02:16 »

Hallo, mag ik vragen of een oord van Maria Theresia als misslag ook werd aanzien als een zeldzaamheid, of werd  dit in die periode als normaal beschouwd ?
Groeten Jacques
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 07 November 2005 - 22:36:13 »

In 1777 werd er al met schroefpersen gewerkt, dus excentrische misslagen als deze zijn redelijk zeldzaam en wellicht uniek. Maar dit geldt uiteraard uitsluitend voor verzamelaars, niet voor de normale gebruikers toentertijd. Dus een dergelijke misslag kan vrij lang normaal gecirculeerd hebben voordat deze door een verzamelaar werd opgemerkt.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
jac-dru
Senior lid

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #2 Gepost op: 07 November 2005 - 22:45:07 »

RobKooy, bedankt voor uw uitleg .
Groeten Jacques
den_pdg
Senior lid

Addicted to coins...

« Antwoord #3 Gepost op: 18 November 2005 - 20:12:39 »

Hoi,

Zo decentraal heb ik eerlijk gezegd nog nooit een oordje gezien. De meeste oorden, en dan heb ik het vooral over de eerste twee series Maria-Theresia (deze hier is van de derde serie) zijn zelden of nooit helemaal centraal geslagen, maar nooit zo erg zoals deze hier. In principe moesten dergelijke munten terug in de smeltpot terechtkomen maar me dunkt dat de controle in de Brusselse munt in 1777 (ook al) niet je dat was...  Undecided Alleen spijtig dat het muntje in zo'n slechte kwaliteit is, maar een mens kan niet alles hebben in 't leven hé.

Mvg,
den_pdg
 Wink Wink Wink

Meer over de Belgische Frank en de munten van de Oostenrijkse Nederlanden op:

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: