Gladius merkte
eerder op:
Het plaatje is vrij klein en donker. Ik meen een portret te zien met stralenkroon, dus misschien een barbaarse antoninianus? Ook kan het een muurkroon zijn en dan denk ik weer aan een Griekse Ae15.
Daar kan ik me bij aansluiten. Op de voorzijde een keizer met stralenkroon, zonder neus ! Op de keerzijde een onherkenbare vorm, het zou een altaar kunnen zijn maar het lijkt driehoekig. De vlammetjes zijn wel te zien en verbasterde letters. Op de voorzijde zie ik ook nog een verdwaalde V rechts van het portret.
Dat de kop naar rechts is gericht, is als volgt te verklaren: voor het nasnijden van een munt moet het origineel in spiegelbeeld worden overgenomen. Als de stempelsnijder dat vergeet komt het portret er omgekeerd op. Ik sluit me aan bij aurelianus hier, ik denk ook dat het een (heel primitieve!) Claudius II imitatie is.
hallo @ahenobarbus, vorderseite Kaiser mit Strahlenkron,
ohne Nase. Kehrseite ist vielleicht ein Altar, die Flammen sind da aber es sieht drei-eckig aus. Vorderseite V rechts von Portraet. Meiner meinun nach konnte das Portraet gut rechts sein, wenn der Vorbild-Muenze buchstaeblich uebernommen wird, also wenn der Stempel-Schneider vergisst dass sein Resultat gespiegelt wird. Dies ist primitiv..

Lex