Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 09:01:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 2½ gulden 1959 met klop  (gelezen 952 keer)
Xander
Senior lid

Geslacht: Man

« Gepost op: 21 Oktober 2005 - 18:33:22 »

hoi,

deze munt heb ik per toeval al een tijdje in bezit en ben nieuwschierig geworden naar de klop die er is ingeslagen
ik hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen

hier een beschrijving :

het is in een vierkantje geslagen en lijkt op een  vogel   kijkend naar links  verder is het vrij onduidelijk .
hoop dat er iemand iets mee kan   Cheesy

MVG xander

PS ik zal  zo proberen er een scan van te maken daar is vaak meer op te zien  Wink

je kan nooit genoeg 1 centen hebben:P
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Oktober 2005 - 21:08:41 »

@ Xander
Kijk even in deze thread. Daar staat het een en ander te lezen over dergelijke kloppen.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Xander
Senior lid

« Antwoord #2 Gepost op: 21 Oktober 2005 - 21:31:55 »

bedankt  ik ben nu weer wat meer te weten gekomen over klopen

nu nog de vraag  waarvan is mijn klop en is het een offiechele of een niet ofichele  Huh

MVG xander

je kan nooit genoeg 1 centen hebben:P
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Oktober 2005 - 22:05:15 »

@ Xander
Het antwoord op het tweede deel van je vraag stond ook al in de andere thread
Citaat
Kloppen zijn officieel wanneer ze door of namens de Nederlandse overheid worden aangebracht, en wanneer de geklopte munten vervolgens weer in omloop komen.
Dus in dit opzicht zijn geen van de genoemde kloppen officieel. Ze zijn alle aangebracht nadat de munten in 1973 buiten gebruik waren gesteld.
Er zijn (zoals je ook al in de andere thread hebt kunnen lezen) vele verschillende kloppen aangebracht door alle mogelijke clubs en clubjes. Het is niet altijd na te gaan door wie een bepaalde klop is aangebracht.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: