Ahum mag ik de heren
Zuid-Limburgers er even aan herinneren, dat ook in de rest van dit land, dwz Leiden, Nijmegen, De Betuwe, overige gebieden
onder de rivieren, Noord Nederland, Duitsland en niet te vergeten Vlaanderen gezocht wordt ? En dat ook daar zeer interessante vondsten uit de grond worden gepiept, Romeins
en niet-Romeins ??
Uiteraard zijn verzamelaars
altijd jaloers op zoekers die dingen vinden. Maar de mening van Misschaop was niet bedoeld om jullie zoekers in de gordijnen te jagen hier, dat was gewoon zijn mening. Die deel ik overigens niet.
De vraag is: is er een aparte rubriek nodig voor Romeinse, niet-numismatische bodemvondsten. Ik denk van wel.
Mijn favoriete oplossing zou zijn, die hele rubriek "Metaaldetector" opheffen (ik zie geen bestaansrecht voor dat woord "detector" op de forum-voorpagina, sorry zoekers) en te vervangen door "Bodemvondsten". Daar wordt geen onderscheid gemaakt tussen metaal en niet-metaal, maar er zijn 3 categorieen, dwz "Onbekend", "Romeins en Keltisch", "Middeleeuws en later".
Misschien een beetje rigoreus, maar ik pleit dus ook, voor het
afschaffen van de topics "Metaaldetectie" en "Voorwerpen te koop". Dat laatste kan ook in "Te Koop" gebeuren zo druk is het daar niet en het huidige topic genaamd "Metaaldetector" over de apparatuur is eigenlijk out-of-context op dit forum. Het topic "muntgewichten", nu onder Metaaldetector, hoort volgens mij bij numismatiek, dus dat kan daar ook weg. Met deze oplossing wordt de voorpagina twee regels
korter.

Lex