ok dan maar ff
op zoek, het eerste plaatje daar is..
Geen
DI, op
deze Norske site staat dezelfde,
op het teken links na. Dat is dus ook nog een onderscheidingskenmerk blijkbaar..
Tot zover de hits bij de (9) plaatjes, ik vond varianten van de exergue en varianten van het teken links voor de knieen van Zeus. Op mijn munt staat daar een krul, een rest van het geheel, denk ik.
Het dichtste bij komt nog deze uit CoinArchives:
KINGS of MACEDON. Alexander III 'the Great'. 336-323 BC. AR Drachm (4.27 g, 4h). Abydos mint. Struck circa 323-317 BC. Head of Herakles right, wearing lion's skin / Zeus Aëtophoros seated left; in left field, dolphin downward; DU below throne. Price 1511-1513 var. (symbol); ADM II 79 (same dies). De zoekactie was:
Alexander III and Drachm. Klik voor de resultaat lijst, het is nummer 91 daar..
Problemen..

ik zie geen
DI maar
DY dat boompje is een letter Y, het geheel een monogram. Dat object links, ik zie daar bij Coinarchives exemplaar een vis, op mijn munt staat daar dus een klein boogje in het midden..
Nummer 68 in die lijst heeft links een ornament dat overeen kan komen met die krul:
KINGS of MACEDON. Alexander III 'the Great'. 336-323 BC. AR Drachm (4.29 g, 5h). Lampsakos mint. Struck circa 323-317 BC. Estimate $200 KINGS of MACEDON. Alexander III 'the Great'. 336-323 BC. AR Drachm (4.29 g, 5h). Lampsakos mint. Struck circa 323-317 BC. Head of Herakles right,...Vraag me af nu, of het Lampsakos kan zijn, de maker
DI ?

Goodies