@ chris,
Goodies geeft zijn mening over de behandeling van de door jou gevonden munten.
Iets wat ik overigens ook heb gedaan. Ik dacht een goed bedoelde waarschuwing.
Als de munten jou eigendom zijn, en dat is in Nederland in ieder geval voor de helft het geval (tenzij ze van een plaats komen vaar men niet mag detectoren), dan kun je er natuurlijk mee doen wat je wilt. Hoewel het me pijn doet te zien dat historisch materiaal vernietigd wordt.
Ik denk dat het voor mij uit "mijn luie stoel" wel mogelijk om voor een groot deel de kwaliteit van munten (en patina) van een scan te beoordelen.
Misschien heb je gelijk met
deze munt is en was waardeloos
maar een verzamelaar mag toch vinden dat de waarde van de getoonde munt verder verlaagd is. Je met, volgens mij de beste bedoelingen, waarschuwen dat (volgens hem) door deze behandeling de munt (verder) beschadigd wordt? - iets waarmee ik het volmondig eens ben-
Ik las het bericht van Goodies als een waarschuwing dat zo'n behandelde munt minder goed te verkopen is.
Verzamelaars, zoals Goodies en ik zelf, nemen wel de moeite om een munt "mijn luie stoel" en met hun ten dienste staande boeken voor een zoeker (jij, bijvoorbeeld) te determineren, zonder dat er voor hen wat tegenover staat.
Ik begrijp niet dat je boos reageerd.
mvg A

PS een mooie denarius van Augustus, met Gaius en Lucius -de beoogde erfgenamen van Augustus- op de kz. trouwens!