Zie
hier ios ook bijna identiek dit bericht geplaatst]Ik ben uitermate ontevreden met de indeling van de middeleeuwen.
Indeling België voor 1830 / Zuidelijke Nederlanden. alles wat in Vanhoudt(zou moeten) staat/(n) tot 1830 (Dus zo laten)
Een nieuwe afdeling:
"Nederland voor 1795 ". Deze opsplitsen in
"Nederland (middeleeuwen)", alles wat in Van der Chijs (zou moeten) staat/(n).
Voor mij liever niet, maar indien gewenst zonder "het deelde "Frankische en Duitsch Nederlandse vorsten")
"Nederland Provinciaal". alles wat in het Muntboek van Verkade (zou moeten) staat/(n) tot aan / tot en met 1795
"Nederland, na 1795", Alle munten in het boek van Schulman en tot de invoering van de euro.
Dan is de verdeling volgens bekende handboeken, die iedere betreffende verzamelaar kent.
Dat is wel wat werk, maar je kunt in iedergeval de munten makkelijker terugvinden, deze indeling is volgens mij duidelijk en er zijn weinig misverstanden.Deze indeling geeft ook enige uniformiteit op het forum. Ik werk hier graag aan mee!
Ik vind mijn voorstel anders dan de voorgaande, mogelijk is hier wel consensis over te bereiken. Moeten we hierover een poll houden, of is dit onderwerp al uit en te na besproken?
Ik heb ook nog aan een afdeling "Bourgondische en Spaanse munten van de Lage Landen 1434 - 1713", (volgens Gelder en Hoc) gedacht (idee van RobKooy), maar dan moet België voor 1830 ook veranderd worden en komt een deel uit Van der Chijs elders te staan.
Ook is dit geweldige standaardwerk, Van Gelder en Hoc, iets minder (in) algemeen (bezit). Ik zou voorstellen om dit (eventueel) later te doen.
Aurelianus.