Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 05:20:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: OPGELET!! Valse Oostenrijkse 2 euro gevonden!!  (gelezen 3790 keer)
Herr Strasser
full lid

Geslacht: Man

« Gepost op: 08 September 2005 - 22:36:55 »

hallo allemaal,

vandaag betaalde een klant bij mij met een, naar achteraf bleek, valse 2 euro van oostenrijk!! Ik was verbaast, want ook ik ben goed op de hoogte van de valse duitse 2 euro-munten, maar van oostenrijkse wist ik niets af. Ik heb geen mogelijkheid de munt te scannen (geen scanner, en de munt moet in het filiaal blijven), dus ik omschrijf de kenmerken zo goed mogelijk:

-- de munt is geweldig magnetisch!!!
-- de hele munt is dof en vies, maar vies zoals je niet gewoon bent.
-- het gele middengedeelte is bruinachtig, ipv geel/geelachtig
-- de (beschermings) randen rondom zijn niet vierkant, maar rond, de hele munt lijkt beetje platgeslagen
-- de sterren zijn te klein en niet scherp
-- Bertha (de vrouw die afgebeeld staat) is onscherp en ongedetailleerd
-- het gele middenstuk zit iets los, en sluit niet mooi aan met het zilver, zit een gleuf tussen
-- het woord EURO op de achterzijde is onscherp en van ander lettertype
-- randschrift: hoort te zijn 4x 2EURO, beurtelings gedraaid, in noord, oost, zuid en west van de munt. bij deze valse:
   randschrift uit het midden, tegen de rand aan, en op NW, ZW, NO, ZO.
-- de EU-landen op de voorkant zijn niet gespikkeld maar glad

zo ik hoop dat het duidelijk is. we controleren nu nog maar eens iedere munt goed. wel zielig dat mensen
zelf munten gaan namaken. het zal wel veel opleveren *NOT*.

ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit wisten of er gevonden hebben.

grtn Johan

Ik spaar ook: CZK, SKK, HUF en HRK.
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #1 Gepost op: 12 November 2005 - 15:05:46 »

@ Gene1979:

Interessante vondst! Je kunt er zeker van zijn dat er verzamelaars zijn (bv. ikzelf en PB) die interesse hebben in dit stuk, en je hoeft niet bang te zijn dat je er minder dan 2 euro voor gaat krijgen. Aan de omschrijving te zien gaat dit om een zeer slecht gemaakte vervalsing. Gezien de kwaliteit en de datum waarop hij gevonden is kan ik er zeker van zijn dat ik nog geen producten van dezelfde vervalser in mijn verzameling heb (zo'n 8 stuks).
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
Herr Strasser
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 12 November 2005 - 21:15:43 »

Senior:

Ik heb er nadien geen meer gevonden (gelukkig voor mijn baas), maar ik controleer wel steeds alle Oostenrijkse 2 euro-stukken nauwkeurig. De munt zit nu netjes in mijn eigen verzamelboek, ik vind 't leuk om te hebben, zeker omdat ik 'm ook zelf ontving. En daar ik ook Oostenrijk-fan ben, is 't extra speciaal!! Ik had de munt best willen verkopen als het uit een ander land kwam. Ik heb ook nog getwijfeld om 'm al dan niet op te poetsen, maar toch nog steeds niet gedaan, omdat-ie nu nog valser lijkt zo vies...haha......

grtn Johan

Afterburn
groentje
*

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Januari 2006 - 09:33:39 »

Verzamelen van valse munten?
Eh..?  Huh
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #4 Gepost op: 15 Januari 2006 - 11:41:46 »

Volgens een recent persbericht is het aantal valse munten in de omloop het afgelopen jaar met 25% toegenomen. In totaal werden er in geheel Europa in 2005 van officiële zijde 96.000 valse munten van 2 € uit de omloop gehaald.
Vergeleken met de vele honderden miljoen munten van 2 € die er in omloop zijn is dit nog altijd een te verwaarlozen aantal.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Herr Strasser
full lid

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Januari 2006 - 12:48:48 »

Bij eurobiljetten hetzelfde: van de week is bekend gemaakt dat het aantal ontdekte valse eurobiljetten in Wenen is gedaald van bijna 6.000 in 2004 tot net geen 3.000 in heel 2005. Populairste biljetten om te vervalsen zijn nog steeds de 50€ en de 100€. Er zijn in 2005 heel veel valsemunters opgepakt in Litouwen en Bulgarije.

grtn Johan

AlexanderB
full lid

« Antwoord #6 Gepost op: 15 Januari 2006 - 13:54:26 »

Eigenlijk is het nu met al die € 2 gedenkmunten heel moeilijk voor 'leken' om een neppe of een speciale munt te ontdekken  Undecided . Zo gaf die tweekoppige munt uit België al een beetje 'oproer'. Ik vind al die gedenkmunten wel leuk, maar wat als er straks iemand op het idee komt om een nieuwe € 2 te maken, omdat ze de echte niet zo goed na kunnen maken, iedereen denkt dan: "Oooh, zal wel weer zo'n nieuwe gedenkmunt zijn".  Embarrassed

Grtz. AlexanderB  Wink

--> Heb er meteen even een Poll van gemaakt:

http://www.muntstukken.be/forum/index.php?board=19;topic=18596.0#msg109831
« Laatste verandering: 15 Januari 2006 - 14:04:53 door AlexanderB » Gelogd
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #7 Gepost op: 15 Januari 2006 - 14:14:12 »

@ AlexanderB
Reken maar dat wanneer er een nep-2 euro in enige aantallen in de circulatie komt dat dat breed zal worden uitgemeten in de media. Het zal dus allemaal wel meevallen. Tot dusver zijn alleen verzamelaars (en dan uitsluitend de wat meer onoplettende verzamelaars) de dupe geworden van als "echt" aangeprezen nep-2 euro's. En voor de circulatie bedoelde munten van 2 euro (of het om de "normale" gaat of de "speciale") zijn hoe dan ook voor vervalsers moeilijk na te maken. Niet voor niets vallen de valse 2 euro's voortdurend door de mand.
Verder vind ik het een kwalijke gewoonte om overal maar een poll voor te starten. Mensen kunnen hun mening geven maar met al die meningen wordt tóch niets gedaan. Nogal nutteloos allemaal!
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Herr Strasser
full lid

« Antwoord #8 Gepost op: 15 Januari 2006 - 15:56:36 »

Leuke poll hoor Alexander!!
Ik heb 'm meteen ingevuld.

Voor Rob kooy:
ja dan kan je net zo goed zelf uit dat forum stappen als je t allemaal nutteloos vind. Is toch hardstikke leuk zo'n poll, houdt het forum levendig. Laat maar komen hoor polls en andere acties.

Johan

RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #9 Gepost op: 15 Januari 2006 - 16:37:53 »

Voor Rob kooy:
ja dan kan je net zo goed zelf uit dat forum stappen als je t allemaal nutteloos vind. Is toch hardstikke leuk zo'n poll, houdt het forum levendig. Laat maar komen hoor polls en andere acties.
@ Johan,
Ik heb niet gezegd dat ik t allemaal nutteloos vind. Ik heb gezegd dat te veel polls nutteloos zijn.
Polls die nergens toe leiden. Die bovendien dure door Beirnart Rudy betaalde plaatsruimte op dit forum vergen. Plaatsruimte die beter gevuld kan worden met nuttige informatie.
Rob Kooy

Herr Strasser
full lid

« Antwoord #10 Gepost op: 12 Mei 2006 - 20:38:27 »

Vandaag heb ik dan mijn eerste valse Italiaanse 2 euro-munt gevonden!!
Ik zal de kenmerken even benoemen:

-- Ook deze munt heeft vuil geel middenstuk, bijna zwart al.
-- De munt is zeer sterk magnetisch.
-- De munt is ietsje groter dan een echte, en is dunner dan een echte.
-- Het randschrift is zeer klein en onduidelijk.
-- Het zilver is aluminiumachtig, en de randen zijn niet vierkant maar rond en schuin.
-- De sterren op de italiaanse zijde zijn niet gedetailleerd.
-- De afbeelding op de waardezijde is onduidelijk.
-- Het jaartal is 2002.

N.B. het was deze week al mijn derde valse 2 euro-munt die ik hier in Zierikzee ontving!!
(eerder al 2 valse Duitse munten)

Grtn Johan

Herr Strasser
full lid

« Antwoord #11 Gepost op: 04 Augustus 2006 - 20:16:30 »

Vandaag heb ik dan een duidelijk valse Nederlandse 2 euro-munt gevonden.
Ik zal 'm omschrijven.

**Het jaartal is 2002.

**Geen randschrift, überhaupt geen rand!!!! Helemaal glad, geen geschrift, geen ribbeltjes en nog een bolle zijkant ook, geen vierkante.

**Munt is wel evengroot als een echte, de munt is NIET magnetisch.

**Dit keer is de zilverkleurige buitenring wel overal even breed.

**De afbeeldingen (aan beide zijden) zijn erg onduidelijk en ondiep.

**Ik zie geen spellingsfouten, wel erg dikke letters van "Beatrix enz..."

**Munt heeft typische valse doffe glans, net als lood.

Grtn Johan

zoonvanmars
nieuw lid
**

« Antwoord #12 Gepost op: 06 December 2009 - 15:46:10 »

Sorry misschien dat ik het zeg, toch wel leuk, ik haal ze er ook uit maar gooi
ze zeker niet weg. Hoe dommer de vervalsing hoe leuker.
Pas wel op dat je niet eens een goede als vals ziet , nou ja als je ze toch
verzameld geen probleem.

Wat ik zoek zijn de 2 euro met koperkleurige buitenring en zilverkleurige kern.
Of bij de 1 euro juist anders om. Echt domme vervalsingen. Of verkleuring
door verblijf in de grond, komt voor.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: