Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 05:04:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 1 Euro munt (België)  (gelezen 1300 keer)
Beirnaert Rudy
Administrator
full lid

Geslacht: Man

Aankoop munten van de Zuidelijke Nederlanden.

« Gepost op: 09 Mei 2003 - 18:22:55 »

Dag,
Één van mijn kassiersters heeft mij deze middag geroepen aan haar kas.
In haar rol van 1 euro zat een muntstuk met een gat er in Cheesy. Deze rollen had ik vandaag nog ontvangen via de Nationale bank te Antwerpen.
Zij was verontwaardigd en zelfs verwonderd dat dit kon gebeuren. Ik heb de euromunt omgewisseld voor een normaal stuk en zij was tevreden.
Gebeurd dit nog of is dit zelden.
Groeten,
Rudy

Wij zijn goed bezig op het muntenforum. Mijn dank gaat zeker uit naar de moderators!!!
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #1 Gepost op: 09 Mei 2003 - 20:03:04 »

Als alle munten in deze rol splinternieuw waren (dus een unc-rol) dan heb je zeker een leuke vangst gedaan. Dat betekent dan namelijk dat deze munt zonder binnenstuk het munthuis heeft verlaten. Ik weet overigens niet of aan de binnenrand van de buitenring te zien is of er ooit wel een binnenstuk in heeft gezeten.
Als de rol bestond uit reeds gebruikte munten dan heeft het verder geen waarde. Iemand heeft dan gewoon het middenstuk er uit geslagen en de munt weer uitgegeven in bv. een parkeerautomaat.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
Beirnaert Rudy
Administrator
full lid

Aankoop munten van de Zuidelijke Nederlanden.

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Mei 2003 - 07:51:20 »

Dag,
Deze euromunt komt wel degelijk van een nieuwe rol.
Wat er zelfs raar aan is dat je duidelijk een ronde cirkel ziet in het midden. Als je bij een 1 euromunt het middelste stuk er uitslaagt zie je die cirkel die je nu wel ziet niet meer.
Ik heb nu een scan gemaakt met beide euromunten zo zie je beter het verschil.
Zou dit dan eindelijk een kenmerk zijn. Nu worden er 1 euromunten aangeboden met het midden er uit. En je ziet geen verschil met een ander euromunt.
Maar bij mij zie je wel degelijk twee verschillen.
1) het gat is kleiner.
2) de cirkel rond het gat is er.
Je moet eens goed zien de diameter van onze koning is groter dan de opening die voor zien is.
Als ik het goed begrijp slaan ze eerst de buiten zijde en dan pas het middelste stuk er in( het hoofd van Koning Albert).
Groeten,
Rudy

Wij zijn goed bezig op het muntenforum. Mijn dank gaat zeker uit naar de moderators!!!
Mischaop82
full lid

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Mei 2003 - 08:34:52 »

Het is n leuk apart gevalletje Rudy.
Gr. Mischaop82 Cool

Lid van de club van 1482 !!!   1610/1673.
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #4 Gepost op: 11 Mei 2003 - 22:28:14 »

Ik heb het één keer eerder zelf meegemaakt dat er uit een rol nieuwe munten er eentje uitkwam die alleen uit de ring bestond. Dat was in februari 2002 en het ging om een rol Nederlandse munten van 1 euro.
Het komt dus wel meer voor maar omdat je er maar zelden van hoort lijkt het niet al te dikwijls te gebeuren.
Waarschijnlijk een slordigheidje. Want door het ontbreken van de 'kern' of 'pil' is de munt 3,71 gram te licht en zou er bij de gewichtscontrole dus moeten worden uitgehaald.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: