Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 04:08:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nog een scherf / afkomstig van Kelten (?)  (gelezen 1012 keer)
Figleaf
Beheerder
full lid

Geslacht: Man

Eerst het boek, dan de munt.

« Gepost op: 24 Juli 2005 - 13:06:55 »

Zal niet makkelijk zijn...
« Laatste verandering: 26 Juli 2005 - 07:27:10 door aurelianus » Gelogd

Een gedetermineerde munt heeft nieuw leven gekregen.
Goodies
full lid

-

« Antwoord #1 Gepost op: 24 Juli 2005 - 19:43:48 »

Oh my god  Undecided dit is nog erger dan joe Trivia. Ik zie een "Onbekende munt" hoor, het zou een Keltje kunnen zijn, of een Griek, ik denk dat als je hem nu zou indienen in "Onbekende munt" dat we er nog heel lang over zouden doen, deze.. Aan de andere kant:  als Catuvolcos hem ooit onder handen heeft gehad en succesvol was.. dan is er een LT-nummer.. als zoekterm.. hopla !

Lex
aurelianus
full lid

Een munt is tastbare geschiedenis! 160904

« Antwoord #2 Gepost op: 26 Juli 2005 - 07:24:11 »

Goeden morgen Figeleaf,
Ik ben overtuigd dat het hier een Kelt betreft,
vermoedelijk weet Catuvolcos  de munt te determineren, maar heeft dat (nog) zin?

Waar vind je die scherven?

Toen ik alle Romeinen heb doorgelopen, waren bij mij van een redelijk aantal threads (ik schat achteraf zo'n 20 tal) de foto's verdwenen, heel vaak waren het foto's van Denis49 (hoe toevallig en vervelend voor hem). Hij kon er een groot aantal  terugplaatsen. Een aantal threads die geen informatie gaven heb ik opgehaald en van de threads waar verder niet op werd gereageerd heb ik eerst gevraagd of ze weg konden, daarnaast heb ik nog twee zelf verwijderd.
Ook zou ik graag zien dat bij de ondertiteling van de foto de plaats van de afdeling en muntdeterminatie(?) op het forum wordt vermeld, inplaats van (voor mij) nietszeggende informatie, dit zou het terugplaatsen van foto's aanzienlijk vergemakkelijken. Ik heb echter geen idee of dat kan (Rudy??)

Overigens (hier niet op zijn plaats, maar) wil ik je nog complimenteren met de verwijzingen aan het begin van de afdelingen die je beheert, ik kan niet zien of ze veel worden gebruikt door andere forumleden. Dat lijkt me interessant te weten!
Zelf kan ik de moed om zo'n verwijzingssysteem op te zetten niet opbrengen.

mvg A  Smiley
« Laatste verandering: 26 Juli 2005 - 07:26:12 door aurelianus » Gelogd

Met vriendelijke groeten en veel verzamelplezier! Aurelianus
Goodies
full lid

-

« Antwoord #3 Gepost op: 26 Juli 2005 - 12:11:48 »

hoi @aurelianus, kijk in de lijst bij de betreffende categorie rechts naast de titel. Daar staat het aantal lezers.

Voor Figleaf's index "Nieuwe Tijd" is staat de teller nu op 508. Best wel veel gelezen, dus ! en

Citaat
de ondertiteling van de foto de plaats van de afdeling determinatie (etc)

Dat is nu juist het probleem. Het is zelfs onbekend wat de rubriek/categorie is !! Ik vermoed dat Figleaf (en RB) direkt in de zgn "Attachments-lijst" van het forum kunnen kijken. Daar staan allerlei ongebruikte/onverwezen plaatjes in, die eerder bij een re-organisatie zijn losgeraakt van hun thread. Dat gebeurt bijvoorbeeld, wanneer alles een nieuwe index krijgt. Wat ik niet snap, is dat sommige plaatjes wel, andere plaatjes niet meegaan (zoals die plaatjes van Denis49 toen)

Smiley Lx
« Laatste verandering: 26 Juli 2005 - 12:15:54 door Goodies » Gelogd
aurelianus
full lid

« Antwoord #4 Gepost op: 26 Juli 2005 - 12:16:21 »

@ Goodies, dat heb ik natuurlijk wel gezien,
maar Figleaf is daar ook erg veel bezig en wordt meegeteld als bezoeker, net als ik
Ik schat dat zijn bezoekjes in de honderden lopen.
mvg A  Smiley

Figleaf
Beheerder
full lid

Eerst het boek, dan de munt.

« Antwoord #5 Gepost op: 26 Juli 2005 - 19:31:13 »

Ben op het ogenblik bezig de rubriek "Buitenland vanaf 1790" op te poetsen. Heb er wat penningen gevonden, een middeleeuwer en nogal wat munten voor de rubriek nieuwe tijd. Die staan nu in de goede rubriek, maar nog niet in de index. Op die manier lopen de scherven je ook in de handen: duidelijk verkeerde plaatjes in een thread.

De rubriek "Buitenland vanaf 1790" is nu voor ongeveer een kwart gedaan. De rest gaat me nog een paar weken kosten. Als je het effect wil zien, kijk dan op de laatste pagina's. Als ik er mee klaar ben hoop ik een index te maken. Dat valt wel mee. Ik kopieer de pagina's in Word, doe een paar global replaces om tabs op de juiste plaatsen te krijgen en zet dan het geheel in Excel. Overbodige kolommetjes er uit, vierkante haken codes er in (makkelijk in Excel) en dan is het echte werk om de links er één voor één in te zetten. Even slim sorteren en plaatsen gaat weer met kopiëren en plakken.

Ik bezoek de indexen alleen als er een nieuwe munt wordt geplaatst of om even snel een link op te zoeken. Denk niet dat ik honderden bezoeken heb gedaan, maar weet niet of de indexen nuttig worden bevonden. Za er zo ff een poll over plaatsen...

Peter

Een gedetermineerde munt heeft nieuw leven gekregen.
aurelianus
full lid

« Antwoord #6 Gepost op: 26 Juli 2005 - 23:12:27 »

Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden Figleaf  en Goodies.
mvg A  Smiley

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: