Dag lezers:
Het
Munt zou gegoten zijn en er klopt ook "iets" niet met de haartooi.
citaat van de expert aangevoert door gantois.
Doet me twijfelen aan de expertise van deze persoon op dit terrein.
Als een munt een afgietsel is dan klopt de haardracht, maar je ziet als ervaringsdeskundige (slinger)gietsporen.
Vanaf de foto zie ik dat de stijl niet klopt en dat ze daarom gesneden is.
Ik denk dat deze stempelsnijder vanuit de Balkan werkt. Vergelijk deze munt met die vervalsingen qua stijl met de munten die daar vandaan komen.
Gietsporen zie ik niet bij de gefotografeerde munt, voor mij is een FDC munt met de hand geslagen en geen UNC sporen vertoond, dus het proces is (nog niet) gemechaniseerd.
Een afgietsel van een nagesneden munt is dubbel op (tenzij het een "Becker"vervalsing of een renaisance "Paduaner" betreft)
Ik ben niet de expert maar een goed willende amateur (met veel ervaring op bepaalde [mn. numismatische] terreinen)
Hoewel sommige mensen mij wel een expert vinden, worden mij soms ook kwaliteiten toegedicht die ik (volgens mij) niet of beperkt heb.
Ik heb (een beetje) kennis van "alles" en een expert heeft veel kennis van een klein gebied, als hij en zijn omgeving de grenzen aan geven van dat (kleine) gebied heb je veel aan zijn expertise. Daarbuiten is de expert een leek.
(Het verbaast me dan ook telkens weer dat mensen hun titel drs. ing. ir. dr. of beroep bv professor vermelden onder een stuk dat buiten hun afstudeerrichting ligt bij ingezonden brieven bv in de NRC)
Miijn collega zegt (hij en ik zijn het er beide overigens niet echt mee eens, maar ik vind het wel leuk)
"Een leerling weet alles van niets" of was het "Een student weet van niets alles"?
mvg A