Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 03:57:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Julia Domna / Laodica RIC 642 (R). VALS  (gelezen 2316 keer)
Gert
full lid

Pecunia non olet

« Antwoord #15 Gepost op: 24 Juli 2005 - 16:46:03 »

@Goodies: over je theorie. Ik denk dat de onderstaande munt het argument vormt dat die theorie ontkracht. Een fake Plautilla denarius, met dezelfde keerzijdestempel van de twee valse Domna's. De vervalser is niet echt bezig de goede RIC-nummers te vervalsen, maar combineert gewoon voor- en keerzijdestempels zoals het uitkomt.
Groet
Gert
Goodies
full lid

Geslacht: Man

-

« Antwoord #16 Gepost op: 24 Juli 2005 - 17:28:47 »

Ja je hebt gelijk er zijn meer mogelijkheden voor combinaties. Op de munt die je hier laat zien zie ik een Domna-portret met de belettering van Plautilla eromheen. Deze dame lijkt niet op Plautilla vind ik, ze ziet er meer uit als zo'n fanatieke Julia ! We toeval.. Wat vind jij nu van die andere Plautilla van Gantois321 ? eenzelfde soort verschijnsel volgens mij. Het portret klopt niet met de naam. Dit zijn echt knutselaars, hoor !

Undecided

Lx
Gert
full lid

Pecunia non olet

« Antwoord #17 Gepost op: 29 Augustus 2005 - 08:32:52 »

http://cgi.ebay.de/TOP-10-Roemische-Denare-selten-vz-ss-TOP_W0QQitemZ8329199067QQcategoryZ18465QQrdZ1QQcmdZViewItem

Sommige mensen leren het nooit
Groet
Gert
gantois321
full lid

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #18 Gepost op: 29 Augustus 2005 - 08:50:09 »

Hallo Gert,

Dat is gewoon de verkoper bij wie ik dit lotje kocht, maar van de koop afzag wegens gekende redenen.
De verkoper zet het lotje nu gewoon weer te koop, moedwillig (of is de verkoper voor zichzelf overtuigd van de echtheid?? moeilijk uit te maken)
De verkoper biedt ook nog andere loten aan, deze lijken op het eerste zicht wel nogal in orde.
Goodies
full lid

-

« Antwoord #19 Gepost op: 29 Augustus 2005 - 12:21:46 »

Tsja. En e-bay incasseert gewoon.. na aankoop door iemand die minder oplet. Waarna iemand weer spijt krijgt, het muntje terugplaatst, etcetera.

Tongue Handig toch, zo'n computer systeem (dwz e-bay) waar je verder niks aan hoeft te doen, dat geheel autonoom geld genereert ? Dan geef ik liever een paar tientjes uit voor een romeinse munt, die ik kan bekijken, omdraaien, de dikte van voelen, naast de andere muntjes kan zien, zonder kunstig gemanipuleerde foto-trucages, met vermelding van het gewicht, etcetera etcetera.

Angry
Lex

Gert
full lid

Pecunia non olet

« Antwoord #20 Gepost op: 21 December 2005 - 20:46:52 »

Onze vervalser voert ze ook in goud uit!
Groet
Gert
Goodies
full lid

-

« Antwoord #21 Gepost op: 21 December 2005 - 22:32:25 »

Interessant plaatje @Gert ! bedankt voor het oplettend oog, dit zijn mooie voorbeelden van dezelfde "auteur".. Plaatje erbij..

Inderdaad Cool andere IVLIA, zelfde keerzijde.. op het goud is wat "wear" te zien, de E is rond onder en de letters staan op beide stempels op gelijke plaatsen. Op zo'n moment als dit zou ik wensen Photoshop bij de hand te hebben om ze over elkaar heen te leggen. Die gouden versie van later datum, denk ik. Parelrand wear. Maar het is hetzelfde stempel volgens mij..

Sad
Lx
« Laatste verandering: 21 December 2005 - 22:39:07 door Goodies » Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: