@Gladius, barbaars, waarom? alleen op basis van vindplaats lijkt me te kort door de bocht. Deze munten circuleerden door elkaar heen, er kan best assimilatie geweest zijn. Ik zie hier een net portretje, recht gesneden en met gedetailleerd lijntjes-haar, op de keerzijde rond gesneden vleugels van de adelaar, dat alles op een veel te klein muntplaatje.. Ze waren zoooo corrupt, die munthuizen toen.. Is zoiets de moeite waard om te pellen, een Antoninianus ? ik stem voor officieel en
gereduceerd dus. Maar niks is zeker nog bij deze, vind ik.
Iets meer licht op de munt zou helpen, de kop van de adelaar, details in het portret en resten van letters aan de muntrand (CONSECRATIO rondom de adelaar), het kan ook nog een F-type zijn (dus een contemporain vals muntje

altijd leuk), of alsnog barbaarse imitatie. Zo'n gespiegelde S bijvoorbeeld, een spoor van rechte lijntjes aan de rand (vz of kz), is een aanwijzing. Ik zie nu heel weinig van de omschriften. Er is hier een idee geopperd (recent) dat barbaarse muntslag misschien
expres gereduceerd is, om het snijden van letters te kunnen vermijden (ref Gladius meen ik)
mvgr,
Lex