Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
23 Mei 2012 - 18:45:58 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: barbaarse ?  (gelezen 672 keer)
aureum
Gast
« Gepost op: 07 Juli 2005 - 17:21:24 »

hier nog een aantal die ik gevonden heb op het vicus in de buurt van Euskirchen.

sorry kan geen gewicht aangeven heb geen goede ulster of weegschaal.

1) 14x14

2) 14x14

3) 13x13

4) 13x12

5) 15x13

het kan zijn dat sommige scans niet goed zijn , sorry hier voor.

bedankt alvast voor de hulp

mvg aureum

Goodies
full lid

Geslacht: Man

-

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Juli 2005 - 17:53:40 »

@aureum  Shocked ooohh die nummer twee, dat is weer zo'n prachtige "Barbaarse Spes" !! Wat zijn die toch mooi... De dame lijkt m.i. op een staande dinosaurus uit een Spielberg-film. De bovenstaande foto's illustreren wat ik al vermoedde.. deze muntjes zijn waarschijnlijk van het zelfde materiaal gemaakt, komen van dezelfde plek, uit dezelfde tijd, zijn misschien zelfs van dezelfde maker.

In dat verband had ik een vraagje: als je er meer dan 1 tegelijk wilt indienen, zou het dan mogelijk zijn om ze een beetje op type te sorteren in de threads, dus alle Spesjes, alle altaartjes, etcetera in een thread ? Dat maakt het vergelijken gemakkelijker. En anders krijgen we zoveel verhalen over verschillende munten door elkaar.

Breek gerust deze thread weer af (bijv de spesjes hierheen doen  Tongue ), dan zal ik deze submit ook  aanpassen.

Mooie vondsten..

mvgr,
Lx Goodies
aureum
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 07 Juli 2005 - 18:03:37 »

hallo goodies

bedankt hoor...

ik zal het proberen lex, ik zal ze voortaan een voor een plaatsen.

mvg aureum
Goodies
full lid

Geslacht: Man

-

« Antwoord #3 Gepost op: 07 Juli 2005 - 18:11:05 »

Citaat
een voor een

Dat is eigenlijk ook mijn voorkeur. Dan kunnen we linkjes maken om verwante munten bij elkaar te zetten. Ik weet ook een truukje om dat direkt in een submit te doen, dat gaat als volgt:

1. Klik rechts op een plaatje (ergens)

2. Kies in het menu "Eigenschappen"

3. Je ziet een grijs linkje met "http:// etc... jpg" staan. Selecteer deze tekst (maak blauw)

4. Klik weer rechts, kies "copieeren"

5. Ga terug naar de bijdrage, tik "[ img ]" dan Control-V dan [ /img ]

Smiley

Voorbeeldje:

Zo kan het dus ook. Ik heb "width" en "height" toegevoegd om de plaatjes te verkleinen. Dus als een plaatje eenmaal op het forum is ingedient, kun je het overal neerzetten, eigenlijk.
Als je wilt kan ik daar wel mee helpen. Het is bijv. altijd leuk om plaatjes naast elkaar te zien.

Lex

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: