@aureum, ook hier bedankt voor de vindplaats-vermelding.
Hoe langer ik naar die foto hierboven kijk, hoe leuker ik deze keerzijde vind, en hoe meer ik vermoed dat deze munt niet officieel romeinse muntslag kan zijn. Het leuke is, dat mijn versie van Constantinus heel goed een
voorbeeldmunt geweest kan zijn, kijk maar eens naar de stijl van de wolvenkop, oortjes, neus. Niet alle Urbs-Roma munten zien er zo uit. Maar daar houdt de gelijkenis op. Wat me bijvoorbeeld opvalt, is dat de stempelsnijder
de voorpoten van de wolf nogal dik en lang heeft aangezet. Het lijkt alsof de wolf een speel-houding aanneemt ! Dat heb ik volgens mij nog nooit gezien bij Urbs Roma muntjes. De wolf staat er meestal (saai) horizontaal op. Dit is echt een
dier op deze munt.. De twee kleine stipjes die je ziet op mijn versie zijn een gestyleerde weergave van de voorpoten, op bovenstaand exemplaar staan er duidelijk twee stevige, vrij rechte poten afgebeeld, zoals bij
deze. Ik zie een ster links boven de wolf, rechts is niet eens plaats voor een tweede ster wegens de houding van de wolf ! de exergue (tekst onderin) is een beetje uitgezakt t.o.v. de munt, de letters staan niet recht, maar het kan best TRP zijn.
Ik denk nu, dat deze munt
wel degelijk een type 3 barbaarse imitatie is (Constantini), Gladius had gelijk, denk ik. Leuke vindplaats, gefeliciteerd met de stek !
Groetsels,
Lx