Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
23 Mei 2012 - 18:29:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: vraagje??  (gelezen 1549 keer)
arches1
Volledig lid

Geslacht: Man

allemaal knappe koppen hier !!!

« Gepost op: 29 Juni 2005 - 14:42:21 »

ik heb een vraagje over de oplage die beschreven staat op de linker zijde van deze side( boven ) database,de euro dus!!!er staat bij verschillende landen een
X en een ? wat wil dat juist zeggen ?? dat er geen gemaakt zijn of dat men het nog niet weet? WAT IS X EN WAT IS ? Huh Huh

groetjes
rik

detector  friek
Mischaop82
full lid

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Juni 2005 - 15:56:53 »

.
« Laatste verandering: 24 Juni 2010 - 19:49:56 door Mischaop82 » Gelogd

Lid van de club van 1482 !!!   1610/1673.
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #2 Gepost op: 29 Juni 2005 - 19:49:50 »

@ arches1
Het is me ook niet helemaal duidelijk (of, liever gezegd: helemaal niet duidelijk) op welke database je doelt. Gaat het je om een overzicht van welke euro circulatiemunten er allemaal bestaan en welke daarvan je niet in de omloop mag verwachten, kijk dan even hier.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
arches1
Volledig lid

« Antwoord #3 Gepost op: 30 Juni 2005 - 11:43:01 »

het gaat over alle landen die de euro hebben!,,,op de linker zijde van mijn scherm staat in het blauw,,,informatie,links,euro, waar men op kan klikken! en daar staat euro bij,als je daar op klikt kan je kiezen,
tussen ,inleiding,kenmerken en slag aantal!! bij slagaantal staan de landen plus jaartal wanneer er munten zijn geslagen,bij sommige jaartallen staat een X en bij andere jaartallen een vraagteken ?WAT IS X EN WAT IS ? 

groetjes
rik

detector  friek
arches1
Volledig lid

« Antwoord #4 Gepost op: 30 Juni 2005 - 14:39:06 »

via dit  (http://www.nkdendermonde.be/start.htm)
staat gewoon bij mijn internetsides map

detector  friek
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #5 Gepost op: 30 Juni 2005 - 19:05:43 »

Aha, nu wordt alles meteen een stuk duidelijker. Grin De website  http://www.nkdendermonde.be/start.htm is van de Numismatische Kring Dendermonde. De beheerder van die site is de ook hier op dit forum welbekende Beirnaert Rudy.
Het is alleen jammer dat de op de site van de NK Dendermonde gegeven informatie over de euromunten al twee jaar niet is bijgewerkt en dus sterk verouderd is. Cry  Het lijstje is hoogstwaarschijnlijk destijds nog van mij afkomstig geweest. Een kruisje betekende inderdaad: bestaat niet. Een vraagteken: nog geen gegevens. Nu, twee jaar later is er véel, héél véél meer bekend.
Rob Kooy
« Laatste verandering: 30 Juni 2005 - 19:12:55 door RobKooy » Gelogd

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
arches1
Volledig lid

« Antwoord #6 Gepost op: 01 Juli 2005 - 09:03:24 »

bedankt ,nu is alles duidelijk,maar waar vind ik de juiste lijst dan ??
ben opzoek geweest hier ,maar vind het niet Sad

gr
rik

detector  friek
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #7 Gepost op: 01 Juli 2005 - 10:05:10 »

@ arches1
Twee mogelijkheden:
1. Ikzelf houd als sinds begin 2002 een lijst bij. De laatste update daarvan zou ik je kunnen toezenden, maar daarvoor heb ik wel even je e-mail adres nodig.
2. Je kunt kijken op www.euroauflagen.mine.nu Henning houdt daar een lijst bij. In een aantal gevallen hanteert hij iets andere cijfers dan die ik bijeen heb gebracht, maar dat maakt amper echt verschil. Je kunt ook die lijst beschouwen als in het algemeen betrouwbaar.
Rob Kooy

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: