Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
23 Mei 2012 - 18:24:58 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nederlandse 2 € gedenkmunt  (gelezen 10218 keer)
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Gepost op: 19 September 2004 - 11:51:57 »

Een zeer gezaghebbende en welingelichte bron meldt:
Het is de Koninklijke Nederlandse Munt niet ontgaan dat er in verzamelaarskringen grote belangstelling is voor de verschillende 2 € gedenkmunten en dat verzamelaars er in het algemeen ook wel toe bereid zijn om hiervoor wat méér te betalen dan de nominale waarde.
DE KNM heeft de inkomsten uit de reguliere aanmuntingen de laatste paar jaar sterk zien afnemen en is daarom naarstig op zoek naar mogelijke bronnen voor extra inkomsten. Dus wil men niets liever dan op een zo kort mogelijke termijn ook een Nederlandse 2 € gedenkmunt gaan slaan.
Een uitgewerkt voorstel hiertoe ligt momenteel met een verzoek tot toestemming bij het Ministerie van Financiën.

Hoewel mij ook is verteld aan welke gelegenheid deze 2 € munt gewijd zal zijn is mij uitdrukkelijk verzocht hierover nog niets te willen onthullen zolang de toestemming van Gerrit Zalm er nog niet is. En daar houd ik mij aan.
Hoe dan ook: Het is zo goed als zeker dat er in 2005 óók een Nederlandse 2 € gedenkmunt zal uitkomen!
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Xander
Senior lid

« Antwoord #1 Gepost op: 19 September 2004 - 12:30:01 »

Hoi ,

zal deze 2 euro munt ook weer bij het postkantoor te krijgen zijn voor 2 euro of alleen tegen meerwaarde

Groete xander

( nieuwe naam en deze blijft het )

je kan nooit genoeg 1 centen hebben:P
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 19 September 2004 - 12:50:29 »

Xander:
Ze zullen waarschijnlijk uitsluitend per rol, of eventueel ook per stuk geblisterd te koop komen. Over de verspreidingswijze is op dit moment nog niets met zekerheid te zeggen.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
eu-Robert
Volledig lid

Heb elkaar lief!

« Antwoord #3 Gepost op: 19 September 2004 - 22:37:51 »

> Een zeer gezaghebbende en welingelichte bron meldt:

Ha, als Rob dàt schrijft mòet er wel iets goeds komen! Grin

Maar eh ... dat is leuk nieuws! Cheesy

Ik denk ook dat het handig zou zijn een blister uit te geven met deze munt in BU-kwaliteit. Dit zodat de BU set NL2005 de gewone 8 munten kan bevatten, zoals het hoort.

Zeer benieuwd hoe de herdenkingsmunt (circulatiekwaliteit) in omloop zal worden gebracht... Undecided

Ik wil wel een uitgiftedatum Undecided voorstellen: za. 30 april 2005 Grin -- héél toevallig zit Beatrix dan precies 25 jaar op de troon... Grin
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #4 Gepost op: 19 September 2004 - 23:15:50 »

@ eu-Robert:

Goed gevonden uitgiftedatum. Maar ik zèlf vermoed eigenlijk dat er op die datum al een speciale 10€ uitgegeven wordt (1.000.000 in Unc, paar duizend in Proof en nog een paar duizend 20€ (goud) in Proof...

En dan komt er vast nog wel een munt van 5€ (6 dagen later wellicht?).

Maar een 2€ munt zou eigenlijk Europese importantie moeten hebben... Ook qua uitgiftedatum! Hoeveel jaar bestaat de Benelux volgend jaar? Wat was de geboortedag van Rembrandt/Van Gogh/Hals/Cruijff Roll Eyes/Erasmus (allen wereldberoemd)?

Ik denk dat ik me maar gewoon laat verrassen! Cool
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
eu-Robert
Volledig lid

Heb elkaar lief!

« Antwoord #5 Gepost op: 20 September 2004 - 00:29:05 »

Ja, 25 jaar Bea is typisch iets voor een 10€ verzamelaarsmunt. Andere rubriek dus.

Om héél eerlijk te zijn, het maakt me weinig uit wie z'n kop ze op die 2€ munt pleuren, voor mijn part is het Margarita, Loekie de Leeuw of Nijntje. Tongue Zolang het maar niet Duisenberg, Bolkestein of Lubbers wordt! Wink
bigmoustache
full lid

munten verzamelen is een full time job

« Antwoord #6 Gepost op: 20 September 2004 - 10:36:52 »

Blijkbaar word met de €2 gedenkmunten een nieuw verzamelaars item aangeboord. Zo heeft het numismatisch gebeuren weer een nieuwe uitdaging om naar uit te kijken.

Ieder land heeft nu zeker al een ontwerp (of thema ) klaarliggen om in roulatie te brengen. Het eerder wat stil vallen van het verzamelen van de BU-sets word hierdoor wat opgevangen.

Het verpakken van de munt in blister ( eventueel BU kwaliteit ) is weer een trukje om er wat meer winst uit te slaan.

Dan gaan we maar hiervoor een speciaal album aanleggen zeker.  Grin

Mvg Bigmoustache ;-}
Mischaop82
full lid

« Antwoord #7 Gepost op: 20 September 2004 - 17:35:42 »

Iets van 60 jaar vrijheid in Nederland ?
Maar ja we kunnen wel van alles gaan roepen en de hoop hebben dat het juiste er tussen zit, maar we kunnen ook rustig afwachten.
Al is dat soms moeilijk he dat wachten..... Tongue

Gr. Mischaop82

Lid van de club van 1482 !!!   1610/1673.
rupsnl
nieuw lid
**

Verzamel Euro circ. munten in UNC + ministaatjes

« Antwoord #8 Gepost op: 07 Oktober 2004 - 17:20:38 »

ah, laat ik ook iets roepen. Het heeft weliswaar niets met de EU te maken maar ik gok:

2e kind Willem Alexander & Maxima. Gerucht gaat al lange tijd dat ze zwanger is.
« Laatste verandering: 07 Oktober 2004 - 17:21:55 door rupsnl » Gelogd
Mischaop82
full lid

« Antwoord #9 Gepost op: 07 Oktober 2004 - 18:05:38 »

Zoiets zou nooit op n 2€ gedenkmunt komen.
Dat is meer iets voor op n 5€ of n 10€ munt.

Gr. Mischaop82

Lid van de club van 1482 !!!   1610/1673.
Senior
full lid

« Antwoord #10 Gepost op: 07 Oktober 2004 - 19:18:43 »

Alle herdenkingsmunten m.b.t. het Koninklijk Huis zullen ook in de toekomst stukken van 10€ zijn. Andere zaken van nationaal belang komen op munten van 5€ en alleen zaken van Europees belang mogen volgens een officieel advies aan de ECB op 2€ munten.
Of een eventueel 2e kind van WA & M reden is voor een munt betwijfel ik. Het gaat dat immers niet om iemand in de eerste lijn voor de troonopvolging.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

rupsnl
nieuw lid
**

Verzamel Euro circ. munten in UNC + ministaatjes

« Antwoord #11 Gepost op: 11 Oktober 2004 - 17:18:26 »

Ik denk dat eu-Robert toch gelijk gaat krijgen.

http://www.2-euro.net/

"Wie mir die KNM heute auf Anfrage mitteilte, wird die geplante 2 Euro-Gedenkmünze 2005 zum 25jährigen Thronjubiläum Beatrix' erscheinen."

Jammer, toch weer Bea op de munt  Sad
Xander
Senior lid

« Antwoord #12 Gepost op: 11 Oktober 2004 - 17:28:49 »

hoi ,

sorry dan voor het knm ik koop hem dan denk ik niet word het een beetje bea zat elke euro van nederland staat ze op

te veel van het goede is ook niet goed .

en lees even het bericht van senior opbetreking tot de 5 en 10 euro munten rond het konings huis  Huh

dan komt ze toch nu op de 2 euro  Huh

groeten xander
« Laatste verandering: 11 Oktober 2004 - 17:30:23 door Xander » Gelogd

je kan nooit genoeg 1 centen hebben:P
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #13 Gepost op: 11 Oktober 2004 - 18:53:48 »

Tóch is dit precies hetgeen mij was medegedeeld toen ik deze posting plaatste. Mij was nadrukkelijk gevraagd om het onderwerp nog niet te onthullen. Maar ook als mij dat niet was gevraagd zou ik het onderwerp niet hebben onthuld omdat het idee mij als totaal en volkomen ongeloofwaardig voorkwam.
Rob Kooy

Senior
full lid

« Antwoord #14 Gepost op: 11 Oktober 2004 - 19:32:50 »

Bovenstaand bericht staat ook andere waardes dan 2€ toe voor wat betreft de '25 jaar koningin Beatrix'-munt:

- Ulrich Kröll vraagt naar de uitgave van een bijzondere 2€ munt in 2005.

- Annette Zielhorst van de KNM antwoord dat er een bijzondere uitgifte ter gelegenheid van 25 jaar koningin Beatrix gepland staat.

Maar wil ze daarmee zeggen dat er een 2€ munt ter gelegenheid van dat jubileum uitkomt, of wil ze zeggen dat er tot dusver alleen over een jubileummunt besloten is en laat ze de waarde in het midden? Ze zegt immers nog geen verdere info te hebben (dus ook niet voor wat betreft de waarde?).

Voorlopig ga ik er nog van uit dat een eventuele speciale 2€ munt een ander onderwerp zal hebben.
Groeten,

Senior

Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
  Print  

Ga naar: