@ Goodies
type 2Rr (gereduceerd) of 2Rp, die "p" slaat dan op "gepeld". Want die afmeting is inderdaad wel heel erg klein zo. Ik denk met Gladius dat munt eerst rond geslagen zou kunnen zijn en vervolgens door iemand "gepeld",
Ik voel niet zo voor je "p", omdat ik die term "gepeld" uit de numismatiek niet ken, gesnoeid is daar gebruikte woord, overigens ben ik ook niet voor "s" of zoiets dan kan je elke beschadiging wel een letter geven en dat maakt het niet duidelijker.
Ik probeer me vast te houden aan de indeling die we samen hebben gemaakt en die je kunt vinden in de sticky topics
Re: Op aanvraag nieuw rubriek/ verkorte typeringIk heb ook ernstige twijfel over de zin van het snoeien van brons of koper, gezien de metaalwaarde. Vermoedelijk is het meestal een veel te klein muntplaatje of een heel bijzondere vorm van slijtage, rollen in een beek of rivier.
mvg A.
@ allen en vooral aurum,
bedankt voor je submit,
Ik heb al eerder zo'n vierkante gezien zelfde vindplaats, dit zegt mogelijk iets over het productie proces!
Maar echter herhaaldelijk opgemerkt diameter en of massa, soms noodzakelijke gegevens voor determinatie. Deze gegevens zijn ook alsmede de (globale) vindplaats zijn interessant op dit forum.
mvg A