Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
23 Mei 2012 - 18:17:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Attica Tetradrachme  (gelezen 984 keer)
lex
Volledig lid

Geslacht: Man

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 19 Juni 2005 - 10:15:40 »

Wie kan mij de prijs vertellen van deze munt. ik begrijp veel hangt af van periode en kwaliteit. Neem deze bv, wat mag die kosten:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8311650361&ssPageName=ADME:B:SS:NL:1

Gladius
full lid

Detektoramateur

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Juni 2005 - 10:24:40 »

Internetveilingen zijn een prima bron om koopjes en ongereinigde lotjes/muntjes aan te schaffen. Voor dit soort munten en dit soort prijzen raad ik je echter af om dat via internet aan te schaffen. Dit soort munten moet je in handen hebben gehad en via een betrouwbare bron.

DAMNATIO MEMORIAE
aurelianus
full lid

Een munt is tastbare geschiedenis! 160904

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Juni 2005 - 16:43:32 »

Ik koop weinig Grieks,ook ben ik niet echt thuis in de prijzen, maar ik heb wel enige catalogie.
De achaische periode is wel gewilder, maar 500 ro lijkt me  veel geld (zelfs voor een echte!), mogelijk is een drachme ook een (goedkoper) altenatief?
Citaat
Dit soort munten moet je
heel veel
Citaat
in handen hebben gehad en via een betrouwbare bron.
mvg A
« Laatste verandering: 19 Juni 2005 - 16:46:40 door aurelianus » Gelogd

Met vriendelijke groeten en veel verzamelplezier! Aurelianus
Goodies
full lid

-

« Antwoord #3 Gepost op: 23 Juni 2005 - 16:28:37 »

Citaat
via een betrouwbare bron

Cool DUS ANTIEKE MUNTEN, ZEKER GRIEKEN, NIET OP E-BAY AANSCHAFFEN

voor de goede verstaander!! dit is mijn mening overigens.. schiet maar bijv Storm,
maar ik verwacht het niet, jullie komen toch nooit in deze rubriek.. En als meerdere
deskundigen op dit forum zeggen dat iets VALS is gaan jullie er toch weer mee aan de
haal op e-bay. Dus zelfs enige handelaren die wij kennen als deelnemers op dit forum zijn
mijns insziens op zijn minst een "onbetrouwbare bron" te noemen, of ze het nu goed menen
(bijv Frenk, ik hoop Storm) of niet. Probleem is, ondeskundige mensen kopen voor veel
geld een valse munt en plaatsen die dan vervolgens terug op e-bay. Dat lost hun probleem
wel op, echter het verplaatst het leed naar anderen.

mvgr lex,
Lex

P.S. Ter vergelijking Deze van een museum in Wenen

En die meuk (een moderne barbaar heeft de munt op deze manier geimiteerd !!) die op e-bay stond, dat was dit plaatje Angry

If you don't mind.. fundamenteel probleem lijkt me: de doorsnede van het muntbeeld voor en achter klopt niet. Als het portret erop past, dan het vierkant met de uil erin ook. Vergelijk voor dit aspect, en voor de stijl van de uil (qua spreiding) ook eens met deze uit de Eulensammlung von Ursula und Herbert Hansen. Als die uil slecht gesneden is, dan is die van later datum en dan klopt de rest niet. En over die voorkant wil ik eigenlijk niks zeggen. Vreselijk, dat is een 4e eeuwse barbaarse stijl. 4e eeuw na Chr welteverstaan !! Guess: hier is een barbaar in zijn garage in Almere bezig geweest. Ik kan zien dat hij dikke vierkante beitelpunten heeft toegepast, of "tooling", dwz een freesmachine. Het is allemaal even hoekig, dus niet Grieks volgens mij.

Angry  Angry  Angry ik kan hier echt BOOS om worden..

« Laatste verandering: 23 Juni 2005 - 17:00:29 door Goodies » Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: