via een betrouwbare bron
DUS ANTIEKE MUNTEN, ZEKER GRIEKEN, NIET OP E-BAY AANSCHAFFENvoor de goede verstaander!! dit is
mijn mening overigens.. schiet maar bijv Storm,
maar ik verwacht het niet, jullie komen toch nooit in deze rubriek.. En als
meerderedeskundigen op dit forum zeggen dat iets VALS is gaan jullie er toch weer mee aan de
haal op e-bay. Dus zelfs enige handelaren die wij kennen als deelnemers op dit forum zijn
mijns insziens op zijn minst een "onbetrouwbare bron" te noemen, of ze het nu goed menen
(bijv Frenk, ik hoop Storm) of niet. Probleem is,
ondeskundige mensen kopen voor veel
geld een valse munt en plaatsen die dan vervolgens terug op e-bay. Dat lost hun probleem
wel op, echter het verplaatst het leed naar anderen.
mvgr lex,
Lex
P.S. Ter vergelijking
Deze van een museum in WenenEn die meuk (een moderne
barbaar heeft de munt op deze manier geimiteerd !!) die op e-bay stond, dat was dit plaatje

If you don't mind.. fundamenteel probleem lijkt me: de doorsnede van het muntbeeld voor en achter klopt niet. Als het portret erop past, dan het vierkant met de uil erin ook. Vergelijk voor dit aspect, en voor de stijl van de uil (qua spreiding) ook eens met deze uit de
Eulensammlung von Ursula und Herbert Hansen. Als die uil slecht gesneden is, dan is die
van later datum en dan
klopt de rest niet. En over die voorkant wil ik eigenlijk niks zeggen. Vreselijk, dat is een 4e eeuwse barbaarse stijl. 4e eeuw
na Chr welteverstaan !! Guess: hier is een barbaar in zijn garage in Almere bezig geweest. Ik kan zien dat hij dikke vierkante beitelpunten heeft toegepast, of "tooling", dwz een freesmachine. Het is allemaal even hoekig, dus
niet Grieks volgens mij.

ik kan hier echt BOOS om worden..