@Nandus, welkom op dit forum, bedankt voor de bijdragen in deze rubriek. Mooi dat er weer een beetje leven in de brouwerij komt. Zo zie je maar weer, zodra er weer een muntje arriveert (munten !! 9 stuks !! wauw) dan zijn de barbaren er als de kippen bij..
hoi @Zina. Het zou wel kunnen, een dubbelportret van vader en zoon Tetricus. Ik dacht dat ik een keer een Aureus, dat is dus
goud ben tegengekomen met vader en zoon op die manier samen. Op een antoninianusje heb ik dat nog niet gezien. De figuur op de keerzijde van 1 is volgens mij SPES, ik zie sporen van een rokje onderin. En deze is wellicht barbaarse imitatie type 2R (Radius, 3e eeuw). Kijk maar naar het omschrift op de keerzijde, daar staan geen latijnse letters, het is fantasie/decoratie. Verder ben ik het met aurelianus en Gladius eens, dat de foto van munt 2 in te donker is om er iets van te zeggen. Nabewerking digitaal (zojuist geprobeerd) levert niets op, dus de enige oplossing is lichter scannen.
En
nog een verzoekje.. kan de diameter en het gewicht erbij worden vermeld ? Als je wilt weten of een munt barbaarse imitatie is dan is dat belangrijk. De meeste zijn ruim onder de officieele diameter.