Bedankt voor die grafieken, ik heb er nog niet naar kunnen kijken.. Ik weet wel hoe het er ongeveer uit ziet, ik heb zelf een SMF 1.01 forum online lopen, dus ik kon gisteravond die rapportage-mogelijkheden bekijken.. mooi.. maarre..
En ik mis een aantal gegevens die relevant zijn. Wat er nu staat, is gebaseerd op gegevens die
sponsors willen weten die bijvoorbeeld banners plaatsen. Om echt te zeggen dat een forum
voor de deelnemers interessanter is zouden we wat meer gegevens kunnen gebruiken. Zoals daar zijn:
- aantal threads per rubriek over de tijd
- gemiddeld aantal plaatjes per thread
- gemiddelde lengte van threads per rubriek
- gemiddelde lengte van bijdragen per rubriek
- gemiddeld aantal deelnemers per thread
Het zou me bijvoorbeeld niets verbazen als er vroeger meer kortere threads waren (zie ook jouw cijfers als ik je tekst goed lees.. meer bijdragen, minder threads..) Misschien is het een idee om binnenkort een php-scriptje aan RB te sturen waarmee hij deze cijfers op het scherm kan toveren. Kwestie van een paar slimme SQL-rapportages over de smf_messages tabel in de database van het forum, om precies te zijn... geen moeite.. ik ga overigens met een aantal mensen samen hier een eigen forum over
politieke onderwerpen opstarten. We zijn momenteel aan het vergaderen over de rubrieken-opzet.
By the way wat je ook kunt tellen (iets meer software moeite..) is
- aantal keer dat het woord "bedankt" voorkomt
- percentage geslaagde determinaties over de tijd per rubriek
- aantal keer dat een thread wordt verplaatst
- aantal keer dat een thread wordt verplaatst
- aantal overige moderator-ingrepen
- aantal buitenlandse bijdragen
etcetera.. algemeen: bij
elke database geldt.. welke vraag wil je stellen aan je systeem.. wat zijn de criteria.. dan zoek je de informatie bij elkaar.. je zoekt een rapportage-methode of een berekenings-formule die iets oplevert tussen 0 en 100.. maar het gaat allemaal om
kwantitatieve gegevens, ik denk dat forum-kwaliteit niet objectief te meten is. Met een tevredenheids-poll kan het..