hoi @charmender, mooie website, het plaatje dat er het dichtste bij komt is volgens mij die "Carlos V - 8 reales plata (1516 - 1558)" dus een match op het voorzijde omschrift en het wapenschildje, de onderste munt op die pagina. Er staat wel degelijk ET ELISABETH, op een munt 12 jaar na haar dood dus. Op de website daar, ik lees niet goed Spaans, is de toekenning volgens mij echt.. Carlos V. Het schild klopt heel mooi. Kan geen plaatje neerzetten (copyright)
Maar het is niet dezelfde munt. Aan weerszijden van het schild staat bij ons duidelijk S iI en op die andere
iets anders, dwz VII(I?) IIII en een O'tje rechts boven. En die 8 op de
keerzijde van bovenstaande betekent 8 realen en die zie ik nu
ook op de bovenstaande, d.w.z. die staat anders ten opzichte van de pijlenbundel, ernaast. Maar ik weet niet zeker of het een 8 is (kan het een 4 zijn??) Dat andere 8-ding op bovenstaande foro naast de pijlenbundel is overigens wel degelijk de strik. De foto staat een kwartslag gedraaid ten opzichte van de foto op die website.
Conclusie: hetzelfde type munt denk ik (andere muntmeester/jaar? symbolen?) d.w.z. 4 of 8 realen, enne

ondanks dat er ET ELISABETH op staat, toch
niet van Ferdinand en Isabella, maar van Carlos V hun opvolger. Uit loyaliteit wellicht met zijn (historische!!) voorgangers zelfs na 1516 dit omschrift, zie de website die Charmender aangaf.
Nog wat leesvoer:
Spain - The Golden Age 
(schiet maar..)