Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
23 Mei 2012 - 16:46:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: snelheid forum  (gelezen 2131 keer)
batavier
full lid

Geslacht: Man

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 02 Mei 2005 - 16:49:38 »

Ik probeer net berichtjes te plaatsen met afbeelding en merk dat dat uiterst langzaam verloopt. De handeling is twee maal afgebroken.
Eerst kreeg ik de melding dat de server niet gevonden kon worden?HuhHuhHuhHuhHuh??
De tweede maal dat het bericht al zou zijn geplaatst. Maar er was niets te zien?
Ik dacht niet dat het aan mijn PC onkunde lag.

Weten jullie raad?

Batavier

Die zoekt zal vinden.
Goodies
full lid

-

« Antwoord #1 Gepost op: 02 Mei 2005 - 16:53:26 »

Grin ik was tegelijk bezig daar. Intussen heb je dat afdrukje er nog bijgezet, misschien hebben we ergens tegelijk op de "Verzenden" knop gedrukt. De forum-software gaat dan heel ingewikkelde dingen doen om de volgorde te controleren en zo'n rode waarschuwing te geven. Kwestie van timing denk ik.
batavier
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 03 Mei 2005 - 09:22:22 »

O gelukkig dan maar.
Niks aan de hand dus Smiley

batavier

Die zoekt zal vinden.
RonnyD
Volledig lid

« Antwoord #3 Gepost op: 05 Mei 2005 - 22:17:44 »

Hallo, zojuist heb ik na 4x proberen eindelijk een bericht (met afbeelding) kunnen plaatsen.
Blijkbaar hetzelfde probleem als Batavier.
Is er ook nu toevallig iemand gelijktijdig bezig geweest?

Groeten, Ronny

Verzamel Belgische munten (vanaf 1830) + Euromunten
Goodies
full lid

-

« Antwoord #4 Gepost op: 06 Mei 2005 - 17:51:41 »

Tongue  mmmh deze thread wordt prima bijgewerkt.. bruikbare gegevens voor de administrator stapelen zich op, dat scheelt een paar mailtjes her en der (hint hint) ?  Grin  Grin

Misschien heb ik een verklaring waarom het indienen soms traag verloopt, of helemaal niet werkt: ik denk dat in het forum een beveiligings-procedure actief is, die tijdens het plaatsen van een reactie checkt of de gegevens wel afkomstig zijn van de gebruiker of ergens anders vandaan. Dat verlengt de wachttijd, maar het scheelt "spam". Welnu, deze controle-stap moet de gebruikers-tabel in, die is vrij groot in dit forum (meer dan 2000 deelnemers!) vandaar dat het veel tijd kost. Heb van aurelianus begrepen dat daar aan gewerkt wordt op dit moment, overigens. Minder toeristen, meer actieve deelnemers. Dat soort dingen.

Overigens nu (vrijdag-avond 18:50) is het forum opmerkelijk snel hier. Meestal gaat het na 18:30 bergafwaarts.. tot een uurtje of 21:30 of zo.. Smiley

aurelianus
full lid

Een munt is tastbare geschiedenis! 160904

« Antwoord #5 Gepost op: 25 Mei 2005 - 06:06:33 »

Kan iemand me vertellen waarom, zelfs buiten de piekbelasting het forum zo irritant langzaam is, op 24 en 25 mei 2005?
Ik probeerde nu te modereren tussen 6 en 7 uur ‘s morgens en nog heb ik maar een paar submits kunnen maken.
Mvg A Sad

Met vriendelijke groeten en veel verzamelplezier! Aurelianus
Goodies
full lid

-

« Antwoord #6 Gepost op: 26 Mei 2005 - 11:57:54 »

Tips: op momenten dat het forum langzaam is, klik dan eens naar bijv. Wildwinds/Constantius II en kies "Show thumbnails". Als dat ook super-traag verloopt, dan ligt het aan de locale internet-verbinding. Voor het overige heb ik de laatste 2 weken niet zozeer last van response-snelheid, eerder het gedoe bij een submit gevolgd door een onredelijk lange wachttijd. Wanneer deze wachttijd (veel) te lang is, dan denkt de browser (d.w.z. Internet Explorer) dat de server niet meer on-line is en door een fout (niet in het forum dus, maar in Internet Explorer!!) gaat je bijdrage vervolgens verloren ("pagina verlopen"). De enige manier om dat te voorkomen is werkwijze aanpassen. De hele tekst van de bijdrage selecteren en Control-C drukken, voordat je op de "Verzenden" knop drukt. Dan kun je achteraf altijd een tweede poging doen.
aurelianus
full lid

« Antwoord #7 Gepost op: 26 Mei 2005 - 16:01:54 »

Dank je Goordies,
Ik heb dit al vaker gehoord, maar ik ben regelmatig te stom op het toe te passen en dan ben ik weer boos op mezelf  Angry
met groeten A  Smiley B

Figleaf
Beheerder
full lid

Eerst het boek, dan de munt.

« Antwoord #8 Gepost op: 26 Mei 2005 - 20:15:15 »

In mijn browser (Safari) krijg ik alleen een foutmelding die ik weg kan klikken zodat ik alsnog kan copiëren en plakken, maar zelfs een browser van Microsoft zou in staat moeten zijn om terug te gaan naar de vorige pagina, zodat je je bijdrage weer in beeld krijgt en alsnog kan copiëren.

Peter

Een gedetermineerde munt heeft nieuw leven gekregen.
aurelianus
full lid

« Antwoord #9 Gepost op: 28 Mei 2005 - 10:54:26 »

Nou Peter,
voor mij is dit Sanskriet - ik snap niets van "browsers", ik weet niet eens wat dat zijn, maar...... ik heb een heel slimme buurman op dat gebied. Bedankt A

Goodies
full lid

-

« Antwoord #10 Gepost op: 28 Mei 2005 - 22:34:08 »

@figleaf: inderdaad, Microsoft's Explorer heeft geen goed foutgedrag. De enige oplossing is de Stop-knop, dan kun je toch copieren, als je mazzel hebt. Soms is het witte scherm gewoon "fataal". Je bent dan alles kwijt. En de Terug-knop in IE kan de informatie niet terughalken: eerst wordt namelijk de hele sessie gewist (!) en daarna de communicatie begonnen ! Als die niet lukt, krijg je een 404, letterlijk op je scherm ! Bij Safari is de communicatie blijkbaar beter afgescheiden, de tekst-informatie in het memo gaat niet verloren.

Zolang het loopt, kun je op Stop drukken. Ik heb verder eens even uitgezocht in de forum-software hoe het zit met dat witte scherm. Dat is bij Safari namelijk ook fataal volgens mij. En het ligt niet aan Explorer, maar aan de beveiliging van het forum tegen spam. Heel nuttig.. als volgt.

(sorry @aurelianus nog meer Sanskriet hier) de verklaring is als volgt.. de forum-software geeft de gebruiker bij aanmelden een zgn Cookie dat is een korte mededeling die in het geheugen van de browser wordt opgeslagen. Bij elke bijdrage-submit volgt een tweede Cookie, dat ook wordt opgeslagen met een tijdstip erin.  Ga je nu op "Verzenden" drukken, dan leest ie dat Cookie terug om 1) te controleren of het nog steeds om dezelfde gebruiker gaat en 2) aan de Server-kant te controleren of iemand anders bezig is op het tijdstip van reageren. Welnu, op het moment  dat Cookie 2 wordt weggestuurd, haalt de browser het tegelijkertijd weg (zodat je niet 100000 bijdragen in een keer kunt sturen, allemaal nuttig dus). Wanneer de communicatie vervolgens mislukt, dan is er een probleem, want de server zal de volgende keer weigeren ("verlopen") wanneer die pagina wordt opgevraagd, omdat het goede Cookie2 niet komt (de Terug-knop! paniek! wit scherm!) . Voor de beveilliging van het forum is het overigens heel belangrijk dat het tweede Cookie wordt meegenomen. Zonder deze beveilligings-laag kan een automatisch programma het hele forum vullen met onzin-bijdragen.
Figleaf
Beheerder
full lid

Eerst het boek, dan de munt.

« Antwoord #11 Gepost op: 28 Mei 2005 - 22:43:34 »

Ben nu nog meer tevreden met Safari. Als de communicatie mislukt kan ik altijd terug en copieren, maar de verzendknop werkt niet meer. Heel nuttig want er zijn periodes waarin ik tot zes keer moet verzenden om het een keer goed te krijgen. Heb in dat soort gevallen van alles geprobeerd, tot opnieuw opstarten van Safari, maar niets helpt, dus het lijkt me een server probleem te zijn.

Peter

Een gedetermineerde munt heeft nieuw leven gekregen.
aurelianus
full lid

« Antwoord #12 Gepost op: 29 Mei 2005 - 05:48:44 »

(Nou hoor', niet plagen hoor  Cry )
Wat het nieuwe "sanskriet" betreft, dat is Nederlands en dat begrijp ik wel. Je hebt dat duidelijk uitgelegd! Goodies.
Dank je!

Goodies
full lid

-

« Antwoord #13 Gepost op: 29 Mei 2005 - 19:05:58 »

hoi @aurelianus, שE ZIJИ ER WEER.. nu gaat het snel genoeg op dit moment althans  Tongue  Tongue

@figleaf, je schreef
Citaat
Als de communicatie mislukt kan ik altijd terug en copieren, maar de verzendknop werkt niet meer

Dat doet Explorer als je (op tijd!!) op de "Stop" knop klikt. Je kunt dan je tekst redden, maar je moet opnieuw de thread in en op reageren drukken. Vanuit de server gezien is er niet zoveel verschil tussen: die ziet afgebroken transacties en overbodige communicatie om de gebruiker weer terug te brengen naar de plek voor de submit.

Overigens nog een tip, ik weet niet of iedereen dat weet.. als je in het forum zit en je klikt op het Explorer-commando "Vorige" dan is dat voor de forum-software meer werk dan  gewoon het linkje pakken naar het onderwerp of de knop "Index". Wat dat betreft gedraagt het forum zich niet als de gemiddelde website. Heeft ook weer te maken met.. de login-cookies..

Smiley
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: