Het brandaltaar zie ik (nog) niet zo.Het kan natuurlijk wel, maar zo klein is het heel moeilijk een muntstempel (precies) te snijden
Mij doet de kz ook wel denken aan een borststuk van een curas, mogelijk als onderdeel van een trofee.
Voor de rest deel ik Goodies mening.
Fantastisch muntje, goed bewaren want ik heb het voorgevoel dat dit soort muntjes uniek of zeer zeldzaam zullen blijken te zijn en ondergewaardeerd door alle generaties Romeinen-verzamelaars tot nu toe.
Toch nog weer commentaar:
Het zijn geen officiele Romeinse munten, alleen zijn ze geslagen ttv de Romeinen, in hun Rijk.
Verder konden de verzamelaars van generaties geleden er ook niet aan komen.
-Dit is niet echt een oogvondst hé (zegeningen van de [verbeterde] metaaldetector) en voor schatvorming zullen die kleintjes ook wel niet gebruikt zijn-
Daardoor waren ze domweg ook niet te verzamelen!
Als ze wel op de mark waren geweest zou de ook dan de belangstelling (uitermate) gering zou zijn geweest. Net als nu!
Ik denk dat de belangstelling wel (wat) zal toenemen net als de prijs, maar niet dat een torenhoge vlucht zal nemen.
Maar dit soort muntjes zijn uniek of zeer zeldzaam en blijven dat vermoedelijk ook. Toch verwacht ik niet dat ze ooit enorm duur zullen worden. Ik wil ze dolgraag, misschien is dit wel het vroegste tekengeld!Overigens ben ik wel heel benieuwd wat de belangstelling(op dit forum) is en de daaraan gekoppelde waarde voor dit type stukken.
Misschien kan iemand een poll starten, waarin de belangstelling (ook financieel) wordt gemeten. Dus niet om deze munt te vekopen bij opbod maar om een idee van een prijs vast te stellen. Natuurlijk blijft het altijd
http://www.muntstukken.be/forum/index.php?topic=11084.0 of "wat een gek er voor geeft"
mvg A