@Zina, welkom terug, inderdaad

deze keizer heeft soepogen

ik denk dat dat komt, omdat ze alleen maar grove beitels hebben gebruikt voor het portret. Kijk eens naar die dikke wangen, zelfs het haar van de keizer bestaat uit dikke puntjes op deze munt. Ik dacht eerst dat ie gegoten was, dus van een munt wordt eerst een vorm gemaakt, daarin brons gegoten. Dan wordt ook alles dikker. Maar volgens mij zijn die lettertjes wel degelijk geslagen. Overigens, in het omschrift op deze zien zelfs de echte experts niet duidelijk wat er staat, dat heet "verbasterd". De meeste munten die dat hebben noemen we hier "barbaarse imitatie".
En deze munt is inderdaad net zo klein (minder dan 10 mm), dat heet "Minimus". Het verschil is, dat jouw muntje ouder is, denk ik nu. Want een stralenkroon, dat is typisch iets voor de "antoninianus". Uitleg: je had twee munten, de Denarius en de antoninianus. De antoninianus was
twee denarius-munten waard, verder was er niet zoveel verschil. Die dubbele waarde werd dan aangegeven met een stralenkroontje. De denarius en de antoninianus waren al lang afgeschaft in de tijd van het bovenstaande muntje. Dat is namelijk een zgn. De "FEL TEMP REPARATIO". Dat type had Gladius erin gezien. Nogal knap, want deze barbaarse imitatie is ook van een voorbeeld-munt "nagetekend". By the way, klik
hier op dit forum om te vergelijken met jouw muntje.