Hallo,
Ja jullie zullen wel denken 'daar is ze weer met haar vreemde uitleg'. Ik ken alle termen niet, maar ik tracht het toch goed uit te leggen. Van die patina weet ik nog altijd niet wat het is, maar ik veronderstel dat het een vuil of zelfs groen laagje op een munt is die anders zou blinken, wat als slecht aanzien wordt. Correct me if I'm wrong.
Wel, zoals reeds in andere delen gezegd: ik heb drie muntjes gekocht en er eentje bij gekregen dat nog heel vies is, waarover reeds uitvoerig verslag in een ander onderwerp.
Maar die drie andere muntjes hadden een mooi laagje 'stof en aarde' en waren zo mooi egaal bruin, maar nu hebben ze blijkbaar onderweg naar mij tegen elkaar aangewreven en vertonen ze krassen die blinken in dat bruin en dat maakt ze echt heel lelijk. Wat doe ik daar nu mee. Voor mij is het namelijk gelijk of ze nu helemaal gaan blinken of helemaal bruin zijn, maar stofbruin met hier en daar op de hoogste punten krassen blinkend, dat kan voor mij niet.
Wie heeft ideetjes?
Ik heb ze trouwens al eens een nacht in gedem. water gelegd en dat veranderde niets, ook afkoken niet. Heb ze zelfs eens met vet ingesmeerd, ...Ja wat doet een leek zo allemaal om zijn muntjes mooier te maken...
Bedankt voor jullie reacties op voorhand al en tot lees
Marieken