Surprise ! Klik op
Lx Goodies Muntenboek om een .ZIP op te halen (download: 8MB) met een setup van een
allereerste "release"-versie.. De documentatie bij het programma is (zeer) beperkt, maar ik heb dit weekend een en ander drastisch vereenvoudigd, zodat het voor een niet-software persoon enigszins te begrijpen is.
Installatie aanwijzingen:
1. Klik op de bovenstaande link. Dan verschijnt een dialoog-boxje met de keuze "Uitvoeren" of "Opslaan".
2. Wanneer Windows XP is gebruikt kies "Uitvoeren". wacht tot het mapje met de bestanden verschijnt en klik op SETUP.EXE
Wanneer Windows98 of Windows2000 is gebruikt, kies hier "Opslaan". Gebruik het WinZip-programma om alles uit te pakken,
klik dan op SETUP.EXE
Let op.. als je het installeert, doe dat dan op een plaats waar voldoende diskruimte beschikbaar is. Dit moet, omdat alle muntplaatjes (de jpg-versies van de scans)
en alle uitvoer van het programma daar terecht gaan komen.
Dit is alleen het programma. Ik zal de komende weken nog wat extra klikjes publiceren om de help-files en demo-data (mijn eigen verzameling) te kunnen downloaden.
@Gantois321: het gaat hier dus niet om een web-gebonden programma: er is geen web ruimte (of zelfs maar een internet-verbinding) nodig om het te gebruiken. Het programma administreert de munten, met numismatische en historische gegevens, chronologisch en in perioden,
locaal, op een eigen PC. De uitvoer is een HTML document dat geprint, of op internet gepubliceerd
kan worden, maar deze versie is dus niet van het internet afhankelijk.
Ten overvloede: dit is FreeWare. Het is niet mijn bedoeling om geld te gaan vragen voor het programma, nu niet en in de toekomst niet. Ik zal op dit forum regelmatig update klikjes neerzetten. De internet-gebonden versie, die nu draait op mijn website lx.dpx.nl is een ander verhaal, ik denk dat ik daar tzt wel een commercieel project van ga maken. Mensen die hun verzameling op internet willen publiceren
en bijhouden wil ik dus ook best helpen, maar web-hosting is meestal niet gratis, dus..