Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
23 Mei 2012 - 08:39:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: mijn koper slaat roze uit na citroenzuur!!!  (gelezen 3519 keer)
kuipers
groentje
*

« Gepost op: 14 Maart 2005 - 18:45:41 »

Als ik citroenzuur gebruik slaat mijn koper roze uit !!!
wat kan ik er aan doen?
aurelianus
full lid

Geslacht: Man

Een munt is tastbare geschiedenis! 160904

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Maart 2005 - 09:46:25 »

Dag Kuipers,
Geen citroenzuur gebruiken!
Het roze probleem is diverse malen voorgelegd aan forumleden en tot op heden niet opgelost.
Je zou ammoniak kunnen proberen, het neutraliseert in iedergeval de cirtoenzuurresten en lost mogelijk kopercitraat (beter) op. Ik heb geen ervaring, want ik gebruik voor brons / koper nooit meer citroenzuur. Zie reinigen. mvg A  Smiley
« Laatste verandering: 19 Maart 2005 - 12:16:14 door aurelianus » Gelogd

Met vriendelijke groeten en veel verzamelplezier! Aurelianus
denis49
full lid

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Maart 2005 - 11:36:05 »

Hallo Kuipers,
Voor koper is het beter van azijn vermengd met keukenzout te gebruiken,het keukenzout en de azijn vermengen tot een papje en dan het muntje in de handpalm leggen en er over borstelen met een geknipte tandenborstel en het verkregen goedje.Sucses.
Staat beschreven bij het onderwerp reinigen.
Groeten,
Denis Wink

Romeinse munten dat is pas geschiedenis.
Ruud H
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 19 Maart 2005 - 11:55:46 »

Is de volgende vraag, welke gebruik je dan, Jozo  of  Nezo.

Gr. Ruud.  Wink
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #4 Gepost op: 19 Maart 2005 - 12:41:12 »