Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
23 Mei 2012 - 08:37:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: zilveren stuiver  (gelezen 2269 keer)
Ringwraith
Senior lid

Geslacht: Man

« Gepost op: 20 April 2003 - 22:17:43 »

Deze zilveren bezemstuiver heb ik gevonden maar wil graag weten wat de waarde ervan is omdat ik hem wil verkopen.
Wie kan mij een prijs noemen voor deze kwaliteit en dit jaartal, aangezien ze maar van 1640 t/m 1642 geslagen zijn.
Alvast bedankt,
Marco
« Laatste verandering: 20 April 2003 - 22:18:07 door Einzelganger » Gelogd

"Nazgul"

Abducet praedam, qui occurit prior
coinjunkie
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #1 Gepost op: 23 April 2003 - 15:13:15 »

Bezemstuiver Gelderland 1640 V. 17.3 mmt: Gelders kruis/Lelie. Pr. 200 , ZF 125 , F 75 , ZG 25 , Deze bedragen komen uit de catalogus van Zonnebloem 1981, en zijn dus in guldens en niet up to date. In de catalogus van Theo Peters (januari 2003) wordt een ex. van kw. ZF- aangeboden voor 34.- euro, Holleman (januari 2003) in kw. F/ZF 20.- euro en in april 2003 van kw. ZF-/F voor 25.- euro. Misschien dat je beter die bedragen aan kunt houden. Leuke vondst!
Ralf

Verzamelaar van Nederlands provinciaal en alles wat ik mooi vindt in de periode daarvoor.
Ringwraith
Senior lid

« Antwoord #2 Gepost op: 23 April 2003 - 16:43:36 »

Hoi Ralf,
Hartelijk dank voor de info omtrent het muntje.
Ik ga hem inderdaad maar zelf houden, ik had gelezen dat ze maar twee jaar geslagen waren en dacht wie weet is het een leuk item om te verkopen. Ik heb al eens meer een munt gevonden welke een kleine 1000 gulden waard was destijds en die lag tussen de gladde duiten.
groetjes,
Marco

"Nazgul"

coinjunkie
groentje
*

« Antwoord #3 Gepost op: 25 April 2003 - 14:49:43 »

Hallo Einzelganger. Als ik vragen mag, in welke provincie zoek je en  met welk soort detector? Puur uit interesse. Wink
p.s. Welke munt was dat en hoe lang geleden?
« Laatste verandering: 25 April 2003 - 14:51:15 door coinjunkie » Gelogd

Verzamelaar van Nederlands provinciaal en alles wat ik mooi vindt in de periode daarvoor.
Ringwraith
Senior lid

« Antwoord #4 Gepost op: 25 April 2003 - 15:12:04 »

Hoi coin Junkie,
Ik zoek in de provincie Zeeland en Zuid Holland en met een White's DFX metaaldetector. De munt welke ik bedoelde was een gouden halve Souvereign uit Engeland 1547.
Deze had ik 2 jaar geleden gevonden ongeveer.

"Nazgul"

coinjunkie
groentje
*

« Antwoord #5 Gepost op: 25 April 2003 - 18:06:58 »

Dat is een lekkere vondst!!!! Heb je misschien tips voor beginnende zoekers over welk soort plaatsen ik zou kunnen zoeken, bijv. akkers of juist de bossen? Ik woon zelf in Brabant, dus ik weet niet in hoeverre dat verschil uitmaakt voor het zoeken en wat je kunt vinden. Dus mocht jij, of iemand anders enig idee hebben, graag even een berichtje plaatsen. Groetjes, Ralf

Ringwraith
Senior lid

« Antwoord #6 Gepost op: 25 April 2003 - 18:11:28 »

Hoi Ralf,
Kijk even op www.detectormoments.com
Dat is de website van mij en me maat en daarop staat heel veel te lezen over het metaal detectie gebeuren.
Ook kan je vanuit daar onder de links helemaal verder het www op detectie gebied verkennen dmv de vele websites.
Veel succes,
Marco

"Nazgul"

coinjunkie
groentje
*

« Antwoord #7 Gepost op: 26 April 2003 - 22:49:20 »

Hoi Marco. dit is inderdaad een erg goede en duidelijke site, dus bedankt daarvoor. Ik was even aan 't kijken bij je topvondsten en zag daar 'onbekende munt 1663' staan. Ik was meteen erg geinteresseerd en ben iets beter gaan kijken en zoeken, en dacht de tekst te lezen 'Moneta Nova Comes Penia'. Dat laatste weet ik niet zeker maar dat werd wel waarschijnlijker toen ik op internet een dorpje vond in de Dolomieten (Italie) wat zo heet. Ik heb verder nog geen info kunnen vinden over de geschiedenis van het dorp, of het wel een graafschap is van oorsprong bijvoorbeeld, maar het zou natuurlijk erg leuk zijn. Mocht je tijd en zin hebben dit verder uit te zoeken wens ik je veel plezier en succes.

Groeten, Ralf

Ringwraith
Senior lid

« Antwoord #8 Gepost op: 26 April 2003 - 23:57:08 »

Hoi Ralf,
Bedankt voor de info, ik ga er morgen even mee aan de slag want het is één van de oude munten die ik heb welke ik nog steeds niet thuis kan brengen.
Opsturen naar het KPK in Nederland heeft als resultaat dat ze niet veel of eigenlijk niks meer aannemen tegenwoordig en als ze het wel doen dan moet je een jaar wachten.
Als ik het gevonden heb dan plaats ik het even.

"Nazgul"

indytax
groentje
*

Schatgravers

« Antwoord #9 Gepost op: 28 April 2003 - 02:59:58 »

He Marco alles goed met u en de hobbie?
Ik kan helaas niet zoveel zoeken vanwege werk.
maar ja ik  vind het leuk dat ik je op dit forum tegenkom

Lubbert
Ringwraith
Senior lid

« Antwoord #10 Gepost op: 28 April 2003 - 08:24:57 »

Hoi Lubbert,
Dat is lang geleden, maar we vinden elkaar dan toch weer op het internet.
Als je het straks wat rustiger hebt komt dat vanzelf wel weer denk ik.
We mailen wel weer een keertje.  Wink
Groet,
Marco

"Nazgul"

vincent
Volledig lid

« Antwoord #11 Gepost op: 22 Juli 2003 - 10:52:02 »

Hallo allemaal,

het schijnt dat je in Zeeland niet meer mag zoeken dat heb ik pas gehoord van iemand die ook zoekt met een detector en die voor vondsten van mij kwam kijken.

Hij zij dat je een fikse boete krijgt en je metaaldetector word in beslag genomen.

Op zich is dat wel jammer als het interdaad waar is want mijn bijzonderste munten van karel de grote zijn in zeeland gevonden.

Groeten Vincent,
Ringwraith
Senior lid

« Antwoord #12 Gepost op: 22 Juli 2003 - 11:10:57 »

Hoi Vincent,
Dit is de grootste kul die er is, er zijn wel een paar plekken waar je niet mag zoeken maar die zoeker is niet helemaal lekker die jou dat verteld heeft.

"Nazgul"

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: