Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
23 Mei 2012 - 08:21:12 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Echte Paduaners!  (gelezen 1746 keer)
aurelianus
Moderator
full lid

Geslacht: Man

Een munt is tastbare geschiedenis! 160904

« Gepost op: 06 Maart 2005 - 10:59:17 »

Dag Lezers,
Heeft iemand afbeeldingen van, of kennis over: Paduaners.
Hiermee bedoel ik renaissancepenningen die geslagen zijn vnl. in Padua zols de naam zegt, zijn de vorm van "munten" zols ze bestaan zouden kunnen hebben volgens de ideeén uit de tijd. Ook van augusti die heel zeldzaam zijn, of niet van munten bekend werden portretten vervaardigd, om munten verzamelingen compleet te maken.
Mogelijk zijn er ook gegoten exemplaren, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb er wel over gelezen, maar ik nog nooit een echte Puduaner in mijn handen gehad en er ook al lang geen afbeelding meer van gezien.
Wel heb ik  legio vervalsingen, naslagen, kopieën, imitaties etc. of hoe dat allemaal mag heten in handen gehad die door de verkopers als "Paduaner" werden aangemerkt, maar dat beslist niet waren.
Deze vraag wordt door mij gesteld doordat Denis49 mijn interesse wekte met
http://www.muntstukken.be/forum/index.php?topic=12550.0
We wachten op reacties van mensen die wel wat van Paduaners wat afweten! mvg A
« Laatste verandering: 09 Maart 2005 - 16:22:00 door aurelianus » Gelogd

Met vriendelijke groeten en veel verzamelplezier! Aurelianus
Gert
full lid

Pecunia non olet

« Antwoord #1 Gepost op: 06 Maart 2005 - 17:39:59 »

Echte 'Paduaners' uit de Renaissance zijn erg gezocht en soms nog duurder dan originele Romeinse munten. Je hebt denk ik de meeste kans ze te vinden in veilingcatalogi van de wat betere veilinghuizen.

Groet
Gert
Frank Lukas
nieuw lid
**

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #2 Gepost op: 06 Maart 2005 - 22:13:26 »

Hallo, Smiley

Ik moet Gert gelijk geven. Echte Paduaners uit de Renaissance zijn erg gezocht
en niet goedkoop. Sad
Hier heb ik een site gevonden van een betere veilinghuis met enkele goede afbeeldingen
van Paduaners.

http://www.gmcoinart.de/shop/inhalt.php3?KaID=19195&AuID=40&PHPSESSID=ab0ee62e111642ec44abfedc53a56c7b

Groeten Smiley
Frank
Goodies
full lid

-

« Antwoord #3 Gepost op: 06 Maart 2005 - 23:21:54 »

Smiley Mooi galerijtje daar, inderdaad ! linkjes.. lastig (weinig met Padua en munten in Google.. ) ik zag het volgende langs komen

voor wie Duits leest:

moneymuseum.com - erfundene Caesaren (met een paar plaatjes van andere Paduaners, ook zwart-wit)

En een pdf-document zonder plaatjes, wellicht relevant..

Eichberg, een PDF-document mbt Romeinse keizerportretten in de renaissance

In het Engels, een artikel The Gentle art of Forgery (George Taylor, 1972)
« Laatste verandering: 06 Maart 2005 - 23:23:26 door Goodies » Gelogd
denis49
full lid

« Antwoord #4 Gepost op: 07 Maart 2005 - 10:00:33 »

Hallo Aurelianus,
Na deze links gezien te hebben,waarvoor mijn dank aan beide heren,zeer interessant trouwens,denk ik dat mijn eerste scan,de eerste munt met Otho erop het beste benaderd aan een Paduaner,omdat de keerzijde ook zo een mooie afbeelding weergeeft,waarschijnlijk onbestaande bij een echt stuk.
Wat denkt gij hierover?
Groeten,
Denis49 Wink

Dag Denis49, ik ben het met U eens Otho erop het beste benaderd aan een Paduaner! Ik neem dit stuk mee aan U thread en herplaats het daar!
« Laatste verandering: 07 Maart 2005 - 17:46:02 door aurelianus » Gelogd

Romeinse munten dat is pas geschiedenis.
Goodies
full lid

-

« Antwoord #5 Gepost op: 07 Maart 2005 - 21:24:03 »

De linkse van Denis49 lijkt dus het meeste op een Paduaner:

Wat mij opvalt dit is Otho, grootbrons. Het bestaat zowiezo  Huh niet, volgens de catalogus (zijpad?)

Zou je kunnen zeggen dat die Paduaners nooit kloppen, dus altijd fantasie-stukken zijn..

Op de onderstaande (van die Duitse site) zie ik zelfs modern (dwz 16e, 17e eeuws) meubilair !

Overigens.. die Galba daar vind ik eigenlijk niet zo 17e eeuws, eerder Padua 1923

(by the way, moderator.. misschien lees ik ergens over heen, maar op het web-adres van moneymuseum is niets genoemd wat betreft copyright van plaatjes dus ehh.. galerijtje hier? dit is een sjiek topic toch ? waarom niet?)
« Laatste verandering: 07 Maart 2005 - 21:58:42 door Goodies » Gelogd
Eddop
Senior lid

« Antwoord #6 Gepost op: 16 Maart 2005 - 14:37:28 »

2 echte Paduaners zoals ze gisteren verkocht werden op een bekende veiling-site.
NERO en CLAUDIUS.

EDDOP
gantois321
full lid

« Antwoord #7 Gepost op: 16 Maart 2005 - 15:37:05 »

Inderdaad eddop;

Ik zag ze ook, maar ik meen niet dat ze als paduaners te koop werden aangeboden, maar als originele Romeinse stukken???
Nu kan het zijn dat echte paduaners niet goedkoop zijn (ik weet niet hoeveel deze stukken gegaan zijn), maar indien dit echte Romeinse stukken had betroffen, in deze toestand, ja dan ben je toch ook een fortuin kwijt dacht ik.

ps : wat voor de een een fortuin is (mij dus) kan natuurlijk voor een ander als een prikje voorkomen, daar niet van  Wink

Goodies
full lid

-

« Antwoord #8 Gepost op: 16 Maart 2005 - 18:00:15 »

Smiley Mooi hoor. En het ziet er inderdaad niet uit als gietwerk. Maar op grond van de stijl zou ik niet durven zeggen: "dit zijn 16e of 17e eeuwse koppen of paarden".

Eddop, een paar vraagjes: bij welke veiling-site was dat, voor hoeveel zijn ze verkocht en welke RIC-verwijzingen stonden erbij ?
Eddop
Senior lid

« Antwoord #9 Gepost op: 16 Maart 2005 - 20:27:34 »

Voor de antwoorden kijk je op ebay. Geef bij zoek (rechtsboven) de volgende getallen in en zie.... al je vragen worden beantwoord.
3963224195 ...Claudius
3963224595 ...Nero

EDDOP
Goodies
full lid

-

« Antwoord #10 Gepost op: 16 Maart 2005 - 21:14:49 »

Ok, geen prijzen hier inderdaad je hebt gelijk. Maarre.. Ik vind het een PRIKKIE, hoor, Paduaan of Romein, die  Claudius Drusus heb ik niet en die Nero ook niet.

Daar staat een beschrijving waar in elk geval de verkoper overtuigd is dat beide Paduaners zijn. Overigens vind ik dat identieke standaardverhaal bij beide munten verdacht. En die prijs ook. Een moderne vervalser kan dit ook heel mooi namaken.  Wink
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: