Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
23 Mei 2012 - 07:40:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Verdwijnen van mijn berichten??  (gelezen 2590 keer)
Ruud H
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 22 Februari 2005 - 21:15:09 »

@ Jan,   Grin

Als een bericht verplaatst is naar het Muntcafe en ik verwijder later dat bericht, dan telt hij niet af.

Gr. Ruud.  Wink
jan_tomat
Beheerder
full lid

Geslacht: Man

wat word ik hier slim

« Antwoord #16 Gepost op: 22 Februari 2005 - 23:22:07 »

hallo

en een geplaatst bericht in muntcafe (dus niet bijgeteld) als je dat verwijdert.Huh

ale ruud dan heb je weer een berrichtje bij ook al heb je het verwijdert Grin Grin Grin

ale ik moet ni veel zegen heb er ook weer een bij Embarrassed

maar ookik wil het misterie uit de wereld verholpen hebben.

groetjes
jan tomat

ps:ruud eigenlik 2 voor te proberen en om te melden op naar de 1000 Wink Smiley Grin Cool

ik verzamel belgie munten +biljetten nederland en portugal de rest van europa in mindere maten
Goodies
full lid

-

« Antwoord #17 Gepost op: 22 Februari 2005 - 23:51:09 »

Huh Maarre waar gaat dit eigenlijk over ? Het aantal submits? een wedstrijd om de sterren ? of de inhoud ?? alsjeblieft we zitten hier toch niet in (militaire: sterren!) dienst??

Anyway, serieus, (ik heb het onderstaande getest op een leeg forum)

Even  beetje technisch.. wat ik er van gezien heb: een submit die echt buiten de context van een munt is, kan dus verplaatst worden, ook op dit forum, inderdaad. Dan gebeurt er in SMF niets met de teller, volgens mij. Maar de teller telt wel af, wanneer men een bijdrage definitief verwijdert is met de knop "Verwijder". Of heb ik nu iets verkeerd geteld. Welllicht verklaart de manier waarop de verschillende moderatoren hun scherm bedienen de verschillen ? Cheesy En dat wellicht een echte "opschoon-actie" (met Verwijder dus) dit topic als resultaat heeft?  Undecided Kunnen die aantallen niet teruggezet worden op een of andere manier.. en toch rommel opruimen.. ik zal eens kijken..

Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #18 Gepost op: 23 Februari 2005 - 00:02:52 »

@ Goodies:

Als je toch bezig bent... Roll Eyes

Er zijn leden die een negatieve score hebben. Ik vermoed dat dat komt doordat berichten geplaatst worden (1 punt erbij) later naar het muntcafé verplaatst worden (de punt gaat er weer af) en vervolgens verwijderd worden (de niet meer bestaande punt wordt nogmaals afgetrokken). Op jouw lege forum kun je dit mooi testen denk ik.
Niet dat het aantal postings me veel uitmaakt (ik zie liever kwaliteit dan kwantiteit) maar het bovenstaande intrigeert me wèl.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
Goodies
full lid

-

« Antwoord #19 Gepost op: 23 Februari 2005 - 00:26:37 »

Embarrassed is het echt ? Agossie dat is zielig.. Dat kan wel gerepareerd worden met een zgn database-query. Er zit namelijk een database beheer programma bij de Forum-database (php-admin), dus het moet lukken !  Cool zoem zoem Goodies helpdesk..

Ik probeerde het volgende in mijn testforum: na inderdaad (!) gezien te hebben dat je negatieve aantallen kunt bereiken.. Dat heRstelde zich met de volgende database-query.. (nu de geheimtaal)

UPDATE smf_members SET posts=48 where (posts<0)

Dat werkt gewoon, het zet voor alle users met negatieve aantallen het aantal posts op 48.

Maarre.. die verminderde aantallen, ontstaan die nu ook door het opruimen van topics? In dit geval lijkt het me dat topics eerst naar een rubriek "Diversen" verplaatst kunnen worden (waar alles meetelt) dan kan RB ze later weghalen, gewoon als files met Linux of Windows. Dat scheelt toch weer diskruimte en tijd bij "Zoeken". Opuimen is nuttig om een forum in de lucht te houden.
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #20 Gepost op: 23 Februari 2005 - 00:36:16 »

@ Goodies:

Ik twijfel er niet aan dat dat werkt, maar is dat geen symptoombestrijding? Volgens mij is het veel interessanter om de oorzaak van deze afwijking (negatief aantal postings) weg te nemen. Maar ja, dat zal allicht een stuk lastiger zijn.

En wat het opruimen betreft, gelukkig gebeurt dat doorlopend! Als alle berichten zouden blijven staan (zoals in sommige fora helaas gebeurt) was dit forum veel minder overzichtelijk en zat ik intussen ruim over de 2000 berichten heen... En het gebeurt me maar zelden dat ik één van mijn oude berichten zoek en niet meer kan vinden wegens weggemodereerd. Die moderators hier doen puik werk! Kiss
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
Goodies
full lid

-

« Antwoord #21 Gepost op: 23 Februari 2005 - 00:52:56 »

Klopt, senior. Wegnemen is "Delete Posting" en "Delete Topic" privileges voor iedereen behalve de beheerder afzetten. Maarre dan groeit het dus wel snel..

Smiley aurelianus heeft overigens terecht opgemerkt dat er plaatjes verdwijnen. Of dat aan een crash ligt, in combinatie met opruimen wellicht ? Na de crash is (soms) alles namelijk opnieuw genummerd. Dan kunnen er plaatjes met een bepaalde filenaam buiten boord vallen. Dit is voor een groot deel inmiddels door aurelianus hersteld (noeste arbeid! met dank aan betreffende forumdeelnemer ook..) maar het zou toch leuk zijn als er een soort "backup" bestond. Mensen besteden namelijk veel tijd aan het muntenforum en ik hoop met de meeste actieve deelnemers: als onze relevante bijdragen maar niet te snel (definitief..) verloren kunnen gaan !

RB heeft het eens gehad over een totaal van 44000 berichten. Welnu, stel dat bij elk bericht een "attachment" zit van 30K, dat de tekst 10K is en de administratie ook 10K. Dat is (in dit slechtste geval !!) een database van 50000x44000 is 2.200.000.000 bytes, dat is twee komma twee gigabyte data. Op een moderne harde schijf een kruimel. Als je er in wilt gaan zoeken, of zelfs maar on-line wilt houden dat is iets anders.

Inderdaad: dit is een moeilijk dilemma. Een voordeel van mijn test-forumpje is dat het helemaal leeg is. Ik zou de verantwoordelijkheid niet aandurven, eigenlijk, om "op te gaan ruimen".  Undecided
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: