Klopt, senior. Wegnemen is "Delete Posting" en "Delete Topic" privileges voor iedereen behalve de beheerder afzetten. Maarre dan groeit het dus wel snel..

aurelianus heeft overigens terecht opgemerkt dat er plaatjes verdwijnen. Of dat aan een crash ligt, in combinatie met opruimen wellicht ? Na de crash is (soms) alles namelijk opnieuw genummerd. Dan kunnen er plaatjes met een bepaalde filenaam buiten boord vallen. Dit is voor een groot deel inmiddels door aurelianus hersteld (noeste arbeid! met dank aan betreffende forumdeelnemer ook..) maar het zou toch leuk zijn als er een soort "backup" bestond. Mensen besteden namelijk
veel tijd aan het muntenforum en ik hoop met de meeste actieve deelnemers: als onze relevante bijdragen maar niet te snel (definitief..) verloren kunnen gaan !
RB heeft het eens gehad over een totaal van 44000 berichten. Welnu, stel dat bij elk bericht een "attachment" zit van 30K, dat de tekst 10K is en de administratie ook 10K. Dat is (in dit
slechtste geval !!) een database van 50000x44000 is 2.200.000.000 bytes, dat is twee komma twee gigabyte data. Op een moderne harde schijf een
kruimel. Als je er in wilt gaan
zoeken, of zelfs maar
on-line wilt houden dat is iets anders.
Inderdaad: dit is een moeilijk dilemma. Een voordeel van mijn test-forumpje is dat het helemaal
leeg is. Ik zou de verantwoordelijkheid niet aandurven, eigenlijk, om "op te gaan ruimen".