Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
23 Mei 2012 - 07:21:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 2000 = max?  (gelezen 3007 keer)
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Gepost op: 18 Februari 2005 - 22:49:19 »

Wellicht weten een aantal van degenen die al wat langer lid zijn nog dat we destijds niet over de grens van 1000 leden heen leken te komen. Er kwamen wèl leden bij, maar de teller liep niet door. Het lijkt wel of er bij de grens van 2000 weer zoiets speelt. Het lid 'Bingo' was gisteren (17-03-'05) lid nummer 2000 en is nu verdwenen (ik vond de naam ook wel verdacht op dit ledenaantal...). Echter, vandaag (18-03-'05) hebben zich al 3 leden aangemeld maar staat de teller nog steeds op 2000 (i.p.v. 2002). Zijn er ergens leden uit de lijst verdwenen? Huh
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Februari 2005 - 11:32:50 »

Zijn er ergens leden uit de lijst verdwenen?

Hallo Senior,
Alleen eventuele verdwenen leden zouden deze vraag kunnen beantwoorden. Evenzogoed zou het kunnen dat de teller hapert bij het getal 2000. Hebben we een jaar of wat geleden ook niet een dergelijk milleniumprobleem gehad? Wink
Rob Kooy
« Laatste verandering: 17 Januari 2006 - 23:59:48 door RobKooy » Gelogd

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Mischaop82
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Februari 2005 - 12:26:52 »

.
« Laatste verandering: 02 Juli 2010 - 01:47:23 door Mischaop82 » Gelogd

Lid van de club van 1482 !!!   1610/1673.
RonnyD
Volledig lid

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Februari 2005 - 12:56:28 »

Deze morgen heb ik het aantal leden wel op 2001 zien staan, ik kan me wel de naam van lid 2001 niet meer herinneren, maar de teller heeft zeker boven de 2000 gezeten.

Groeten, Ronny

Verzamel Belgische munten (vanaf 1830) + Euromunten
Senior
full lid

« Antwoord #4 Gepost op: 19 Februari 2005 - 13:48:51 »

Exact dezelfde problemen dus als toen we op de grens van 1000 leden zaten (wat ik al in mijn eerste bericht suggereerde). Toen hebben we ook enige tijd geschommeld tussen de 998 en 1002 leden voordat de teller weer gewoon doorliep. Overigens zijn toen géén net aangemelde leden verdwenen, maar waarschijnlijk inactieve leden die al langer ingeschreven stonden.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

jan_tomat
Beheerder
full lid

wat word ik hier slim

« Antwoord #5 Gepost op: 19 Februari 2005 - 19:45:09 »

hallo

dit kan je toch bekijken in de ledenlijst.
daar kan je aan klikken op registratiedatum.

groetjes
jan tomat

ik verzamel belgie munten +biljetten nederland en portugal de rest van europa in mindere maten
Catuvolcos
Beheerder
full lid

van alle Kelten waren de Belgen het dapperst!

« Antwoord #6 Gepost op: 20 Februari 2005 - 10:01:39 »

Klein detailleke,

Als je het aantal nieuwe forumleden per maand samentelt sinds 02/2003 tot nu dan zitten we ondertussen met 2206 forumleden Shocked Grin Huh
Niet het aantal telt, wel wat zij te vertellen hebben... Grin

Catuvolcos

zijn creatieve geest liet de mens langzaam opklimmen uit het "Stenen Tijdperk"
Senior
full lid

« Antwoord #7 Gepost op: 20 Februari 2005 - 12:15:29 »

@ Catuvolcos:

Dat verschil van ongeveer 200 leden ligt er aan dat er soms leden zijn die zich afmelden als lid. Soms worden er ook leden verwijderd omdat ze de forumregels ernstig overtreden.
De vraag is nu: verdwijnen er ook automatisch leden doordat we rond de 2000 leden zitten (lid erbij = ander lid eraf)?
Groeten,

Senior

Roelof Klasens
full lid

ITA RELINQUENDA , UT ACCEPTA !!

« Antwoord #8 Gepost op: 20 Februari 2005 - 20:53:11 »

Hu ik ben er nog steeds!! Grin Grin

Beauty is in the eye of the beholder !!            

member of  D.D.A - Coinhunter Company - S.A.M

http://www.freewebs.com/bodemvondsten/
RonnyD
Volledig lid

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #9 Gepost op: 20 Februari 2005 - 20:57:44 »

We zitten ondertussen op 2003, hopelijk is de kaap van de 2000 nu definitief overschreden.

Groeten, Ronny

Verzamel Belgische munten (vanaf 1830) + Euromunten
Beirnaert Rudy
Administrator
full lid

Aankoop munten van de Zuidelijke Nederlanden.

« Antwoord #10 Gepost op: 20 Februari 2005 - 21:16:50 »

geen probleem, de teller loopt gewoon door.

Wij zijn goed bezig op het muntenforum. Mijn dank gaat zeker uit naar de moderators!!!
Senior
full lid

« Antwoord #11 Gepost op: 20 Februari 2005 - 21:27:46 »

Toen we destijds 1003 leden hadden liep de teller ook weer gewoon verder. Ik ben wel benieuwd wie er nu uit de lijst zijn verdwenen (toch een stuk of 5 m.i.). In elk geval zijn het géén veelposters geweest.
Groeten,

Senior

Senior
full lid

« Antwoord #12 Gepost op: 17 Januari 2006 - 20:36:45 »

En daar gaan we weer... Roll Eyes

Het nieuw(st)e lid peulemieke is binnengekomen op plaats 3003, maar staat nu (forumtijd januari 17, 2006, 08:32:28 pm) nog steeds als laatste lid geregistreerd maar dan op plaats 2999. Blijkbaar is de overschrijding van elk duizendtal lastig voor de software waarop het forum draait.
Groeten,

Senior

Goodies
full lid

-

« Antwoord #13 Gepost op: 17 Januari 2006 - 22:22:49 »

Citaat van: Senior
Blijkbaar is de overschrijding van elk duizendtal lastig voor de software waarop het forum draait.

mwa @Senior, om je vraag te beantwoorden (of een poging daartoe) als mijn computer/software zulke dingen zou doen, dan deed ik hem in de container. Wat er aan de hand is, is volgens mij, dat de forum-software de teller op het hoofdscherm alleen iets telt, wanneer er een lid bij komt, niet wanneer er een lid zich afmeldt. Het kan dus voorkomen, dat de teller bijna een bepaalde waarde heeft bereikt, vervolgens meldt (een aantal) mensen zich af en de teller blijft dan op die waarde. Het duurt dan een tijdje, voordat de teller op de voorpagina weer begint op te lopen. Dat is hier ook het geval denk ik, alleen valt het (ons mensen..) speciaal op, dat het zich net onder het "magische getal" 3000 afspeelt. Computers, dus ook computer forums, tellen gewoon door.

Smiley
Lex
« Laatste verandering: 17 Januari 2006 - 22:24:24 door Goodies » Gelogd
Senior
full lid

« Antwoord #14 Gepost op: 18 Januari 2006 - 11:25:37 »

@ Goodies:

Nee, dat is het niet. Zoals ik hierboven ook heb aangegeven is de teller van 3003 naar 2999 gegaan. Er zijn volgens de teller dus wel degelijk 4 leden verdwenen. Inmiddels staan we weer op 3000 (forumtijd januari 18, 2006, 11:15:07 am) en ik denk dat de teller nog wel een keer naar beneden springt voor we de 3005 gepasseerd zijn.
Als je naar het huidige aantal leden kijkt en dat vergelijkt met het totaal aantal leden dat zich ooit aangemeld heeft (en waaruit dus het totaal aantal afgemeldde leden te berekenen is) dan moge duidelijk zijn dat het zo sterk heen-en-weer springen van de teller elke keer dat een duizendtal bereikt wordt statistisch erg onwaarschijnlijk is.
Misschien is het helemaal niet belangrijk, maar het is wel iets dat mij intrigeert. En als het de software ook niet is, wat is het dan wel?
Groeten,

Senior

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: