Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
22 Mei 2012 - 17:27:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: munten niet in circulatie  (gelezen 3017 keer)
Zonnemunten
groentje
*

Altijd welkom bij: www.zonnemunten.nl

« Gepost op: 05 Februari 2005 - 20:08:22 »

Goedenavond,
Is het voor 100% zeker dat de 1-2-5 cent 2003 Portugal en de 10 cent en 1 euro 2003 van Oostenrijk niet in circulatie komen?
Groeten.
Henk Zonneveld

webwinkel:  www.zonnemunten.nl
Vrijwel alle Koninkrijksmunten en Euro's op voorraad.
DubbelECC
groentje
*

Geslacht: Man

Euro Coin Collector

« Antwoord #1 Gepost op: 05 Februari 2005 - 20:18:43 »

Dat is natuurlijk nooit met 100% zekerheid te zeggen. Ze zijn alleen uitgegeven in de BU-sets maar het kan zijn dat iemand de muntjes daaruit heeft gehaald en in circulatie heeft gebracht. Ze zijn in ieder geval niet voor circulatie geslagen. De kans dat je ze in circulatie aantreft is daarmee vrijwel 0.

Lid van de club van 515 Smiley Onderweg naar 594 zit ik nu op 555.
llinde
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 05 Februari 2005 - 20:22:29 »

Deze munten zijn niet voor circulatie aangemaakt, dat is zeker.
Dat wil nog niet zeggen dat ze ook nooit in circulatie worden gevonden.
Vooral de 1 euro Oostenrijk 2003 schijnt nog wel eens gevonden te worden, daar zijn er ook een behoorlijk aantal van gemaakt voor een set met een Duitse en een Oostenrijkse euro, misschien is daar een overschot van in circulatie gekomen.

Lid heeft de Forumregels overtreden en is geen lid meer.
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #3 Gepost op: 08 Februari 2005 - 00:21:22 »

Van de AT 1€ '03 zou ik dit niet kunnen onderschrijven, maar ik heb wèl gehoord (van forumlid duppie die contacten in Oostenrijk heeft) dat er rollen zouden zijn met de AT 10c '03. Hard bewijs hiervoor heb ik nog niet gezien. Vooralsnog staat deze munt daarom tussen haakjes in de euro-overzichten op mijn website.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
Goodies
full lid

-

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Februari 2005 - 00:46:25 »

In circulatie komen die proof-setjes niet zo snel. Ja enne.. met het uitgeven van proof-muntjes moet je zowiezo voorzichtig zijn, zie de recente bijdragen  muntencafe - The Neverending Story  Grin
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #5 Gepost op: 08 Februari 2005 - 01:06:00 »

Van de AT 1€ '03 zou ik dit niet kunnen onderschrijven, maar ik heb wèl gehoord (van forumlid duppie die contacten in Oostenrijk heeft) dat er rollen zouden zijn met de AT 10c '03. Hard bewijs hiervoor heb ik nog niet gezien. Vooralsnog staat deze munt daarom tussen haakjes in de euro-overzichten op mijn website.
Groeten,
Senior

Münze Österreich heeft keer op keer volgehouden dat er met het jaartal 2003 maar zes waarden voor de circulatie zijn geslagen: De 10 cent en 1 euro niet. Dat hebben ze begin 2003 gezegd, en nog eens na afloop van dat jaar. Ook in het nieuwe overzicht 2002 t/m 2004 komen ze niet voor. Wie moeten we nu geloven?
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Senior
full lid

« Antwoord #6 Gepost op: 08 Februari 2005 - 01:36:57 »

@ RobKooy:

Ik weet niet wie we moeten geloven. Om er een ander voorbeeld bij te halen: volgens de NBB zijn de BE 10c '02 en '03 niet in omloop. Ikzelf heb inmiddels 3 stuks van '02 en 1 stuk van '03 in de omloop gevonden...
Ik denk dat we gewoon goed moeten blijven opletten. Àls de AT 10c en 1€ '03 al in omloop zijn terecht gekomen dan zal dat in elk geval in zeer geringe aantallen geweest zijn.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #7 Gepost op: 08 Februari 2005 - 01:45:59 »

Citaat
volgens de NBB zijn de BE 10c '02 en '03 niet in omloop.
Was het in het geval van de NBB niet zo dat ze achteraf bij monde van diva hebben moeten toegeven dat er misschien wel toch ... Wink
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Senior
full lid

« Antwoord #8 Gepost op: 08 Februari 2005 - 01:56:46 »

Ik moet helaas toegeven dat ik niet alle feiten precies in mijn hoofd heb zitten (bv. voor wat betreft een eventuele bekentenis van de NBB), maar één algemene conclusie durf ik wel te geven: op het gebied van de euro zijn er geen absolute zekerheden! En dat geldt dus óók voor de Oostenrijkse euro's.
Groeten,

Senior

eu-Robert
Volledig lid

Heb elkaar lief!

« Antwoord #9 Gepost op: 08 Februari 2005 - 14:48:38 »

Citaat
volgens de NBB zijn de BE 10c '02 en '03 niet in omloop.
Was het in het geval van de NBB niet zo dat ze achteraf bij monde van diva hebben moeten toegeven dat er misschien wel toch ... Wink
Rob Kooy
Ja, en vervolgens (op 25 jan. 2005) weer ontkend door Jurgen Verkoelen van de KMB.
diva, geconfronteerd met de ontkenning van dhr. Verkoelen, schreef mij daarop:
"Geachte,
Ik heb hierop enkele weken geleden geantwoord en dat zijn de officiële cijfers. De cijfers die door veerkoelen zijn gegeven zijn dus niet correct."
Maar dhr. Verkoelen blijft bij zijn standpunt.

Zucht! Worden ze het bij de KMB nog een keer met elkaar eens? Huh
llinde
full lid

« Antwoord #10 Gepost op: 08 Februari 2005 - 19:47:48 »

Groeten,

Senior

@senior
Kijk hier maar eens.... http://www.emuenzen.de/forum/showthread.php?t=29948  Er zijn nog steeds meldingen van 1 euro Oostenrijk 2003 in omloop.

Lid heeft de Forumregels overtreden en is geen lid meer.
Senior
full lid

« Antwoord #11 Gepost op: 08 Februari 2005 - 20:03:35 »

@ llinde:

Bedankt. Misschien moet ik dan toch ook de AT 1€ '03 tussen haakjes zetten...
Groeten,

Senior

Herr Strasser
full lid

« Antwoord #12 Gepost op: 07 Augustus 2005 - 20:44:56 »

Groeten,
Senior

Ik heb het nagevraagd bij een muntenwinkel in Wenen. En daar werd me verteld: het was en bleef het plan om in 2003 GEEN 1-10-1€ te maken. Tot in december2003 de centen op waren, en ze die aangemaakt hebben. Vandaar de geringe aantallen van de centen.

Grtn Johan

Ik spaar ook: CZK, SKK, HUF en HRK.
Herr Strasser
full lid

« Antwoord #13 Gepost op: 07 Augustus 2005 - 20:47:11 »

Alvast voor 2006:

Ook in 2006 maakt de Belgische munt GEEN 1 en 2 centen voor circulatie. Er liggen er nog genoeg opgeslagen, en ze worden daarnaast ook nog eens minder gebruikt. In 2007 wordt het herbekeken, en worden ze wellicht definitief afgeschaft.

Grtn Johan

Ik spaar ook: CZK, SKK, HUF en HRK.
PB
full lid

ik hou van dit forum!

« Antwoord #14 Gepost op: 07 Augustus 2005 - 21:17:36 »

Alvast voor 2006:

Ook in 2006 maakt de Belgische munt GEEN 1 en 2 centen voor circulatie.
Er liggen er nog genoeg opgeslagen, en ze worden daarnaast ook nog eens minder gebruikt. In 2007 wordt het herbekeken, en worden ze wellicht definitief afgeschaft.

Grtn Johan

Wil je s.v.p. een bron vermelden ? (1 en 2 eurocentmunten afschaffen kan alleen in EU-verband)

Groeten,
PB
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: