Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
22 Mei 2012 - 17:04:33 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Inactieve leden  (gelezen 4702 keer)
Figleaf
Beheerder
full lid

Geslacht: Man

Eerst het boek, dan de munt.

« Gepost op: 23 Januari 2005 - 19:39:59 »

We naderen de 2000 leden en dat is leuk, maar als ik de ledenlijst bekijk zie ik dat 32 van de 64 pagina's worden ingenomen door leden die geen enkel bericht hebben gemaakt. Sommigen hebben zich in 2003 al aangemeld. Wodt het niet tijd wat ruimte vrij te maken? Misschien een automatisch meeltje na een jaar inactiviteit met de mededeling dat als ze niet bijvoorbeeld binnen een maand reageren (bijvoorbeeld in het forum Huh?) hun registratie vervalt. Als het meeltje onbestelbaar terugkomt of als er geen meel adres is achtergelaten meteen er uit knikkeren na een jaar inactiviteit. Zo krijgen we een kortere, maar betere ledenlijst.

Peter

Een gedetermineerde munt heeft nieuw leven gekregen.
Willy68
full lid

België op jaar (1832-2001) Wereldmunten op type

« Antwoord #1 Gepost op: 23 Januari 2005 - 19:47:17 »

Oei Figleaf wat zeg je nu.....

Toen ik hetzelfde voorstel een jaar geleden lanceerde (bij het bereiken van de 1000 leden ofzoiets dergelijks) werd ik tot de grond toe afgebrand....... Ik hoop voor je dat je dat bespaard blijft.

Groetjes Willy

RonnyD
Volledig lid

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #2 Gepost op: 23 Januari 2005 - 19:50:35 »

Peter,

Het wel of niet plaatsen van een bericht is volgens mij geen criteria om leden te verwijderen. Het kan zijn dat leden gewoon de verschillende berichten volgen uit interesse, maar niet de nood hebben om te reageren, wegens vb te weinig kennis of andere redenen.
Op basis van inaciviteit zou wel logischer zijn, maar of deze leden echt veel plaats innemen, volgens mij niet. Het zijn volgens mij gewoon een aantal parameters die je opneemt, vergeleken met de vele afbeeldingen verdwijnt die ledenadministratie (ook al zijn het honderden leden) in het niets. Misschien dat het naar performatie wel problemen geeft, dat weet ik niet, daar zou Rudy zijn mening moeten geven.

Groeten, Ronny

Verzamel Belgische munten (vanaf 1830) + Euromunten
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #3 Gepost op: 23 Januari 2005 - 19:52:57 »

De thread die Willy bedoelt kan ik helaas niet terugvinden met de zoekfunctie.

Het kwam er echter op neer dat vele leden warschijnlijk lid zijn geworden om alle functies van het forum te kunnen gebruiken. En dan met name de functie die laat zien welke berichten je al gelezen hebt.

Verder zullen er inmiddels ook al heel wat leden zijn die ooit wèl een bericht gepost hebben, maar waarvan de berichten inmiddels verwijderd zijn wegens 'niet meer relevant' etc.

De enige moderatie van de ledenlijst die derhalve relevant is, is die waarbij relschoppers verwijderd worden. En dat gebeurt naar mijn ervaring altijd heel vlot.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
Willy68
full lid

België op jaar (1832-2001) Wereldmunten op type

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Januari 2005 - 19:57:24 »

@ Senior,

Ik heb al mijn berichten nagelopen, maar die thread is verdwenen. Wat ik er toen mee wilde zeggen (en nog steeds mijn mening is) is dat mensen die eenmalig langs komen om iets te vragen en verder niet meer langs komen, best verwijderd mogen worden. (inactiviteit > dan 6 maanden) Maar goed. Zolang er capaciteit genoeg is om alle leden te herbergen...laat maar staan. Toendertijd was er in ieder geval sprake van de we aan de limiet geraakten.

Groetjes Willy
« Laatste verandering: 23 Januari 2005 - 19:59:45 door Willy68 » Gelogd

Figleaf
Beheerder
full lid

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Januari 2005 - 20:05:14 »

Als je mijn eerste bericht naleest zal je zien dat ik heb gedacht aan mensen die niet schrijven maar wel lezen en ook aan mensen die wel een bericht hebben achtergelaten maar sinds lang niet meer actief zijn. Misschien ten overvloede, ik heb het over het vervallen van de registratie, niet over de berichten. Mijn motivatie ligt niet op het gebied van plaats (hoewel iedere euro besparing voor Rudy is meegenomen, het is nog altijd zijn portemonnaie) of snelheid maar de eerlijkheid van de statistieken. Als de helft van de geregistreerden nog nooit een bericht heeft achtergelaten mankeert er ergens een controlemechanisme. Trek nu mijn brandvrije pak aan. Het argument "hebben we al eens besproken" zegt mij niet zoveel. Omstandigheden kunnen veranderen en verbeteringen moeten mogelijk zijn.

Peter

aurelianus
full lid

Een munt is tastbare geschiedenis! 160904

« Antwoord #6 Gepost op: 23 Januari 2005 - 20:37:47 »

Dag lezers,
Ik begrijp het niet zo goed Huh, het voorstel van Figeleaf lijkt me zinvol. Mensen kunnen dit forum blijven bezoeken. Het forum is ook voor gasten (soms) interessant. Ze kunnen zelfs na een "slaap" periode toch opnieuw lid worden, misschien zelfs met hun oude naam. Zeker zou ik niet de berichten verwijderen, tenzij ze leeg zijn, iets in de trant van: " :ooh, wat een mooie munt!", maar zeker geen numismatische informatie
Ook zie ik geen probleem deze mensen te handhaven Undecided, zoals gezegd dat kost m.i. niet zoveel ruimte, misschien is het ook leuk heel veel leden te hebben. Ik kan de voordelen niet van de nadelen onderscheiden. Succes wijze mannen! mvgr Smiley

Met vriendelijke groeten en veel verzamelplezier! Aurelianus
Goodies
full lid

-

« Antwoord #7 Gepost op: 25 Januari 2005 - 21:25:47 »

Allemaal mooi en aardig figleaf, maar ik ben het niet met je eens hoor.. dus qua lucifers.. mag Goodies het doen?

De voornaamste reden om lid te worden zonder iets bij te dragen is volgens mij dat je via de Gast ingang geen toegang hebt tot de afbeeldingen Cool in de topics op dit forum. Wil je de discussie kunnen volgen, wil je de plaatjes erbij zien, moet je lid zijn van het forum. Dit zijn toch ook enthousiaste mensen? Dus wat doen we dan met zulke "passieve gebruikers" ?

Nou.. mijn mening is dit is vrij internet, dus zolang de beheerder het niet opschoont om technische redenen (dat kan relevant zijn natuurlijk), zijn we als actieve deelnemers toch alleen maar blij met aandacht ??  Cool handen af van onze kijkertjes !!

Er zitten bijvoorbeeld ook heel wat mensen als "toerist"  Cool op detectorvondsten-sites. Zoals ik bijvoorbeeld: ik vind nooit wat maar het is toch leuk om te kijken wat anderen vinden. En wat betreft die statistiek, dat kan de beheerder van dit forum volgens mij zelf aanpassen. En als je de ledenlijst sorteert op aantal bijdragen komen alle echte deelnemers toch vanzelf bovenaan te staan ?  Roll Eyes
« Laatste verandering: 25 Januari 2005 - 21:32:26 door Goodies » Gelogd
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #8 Gepost op: 25 Januari 2005 - 21:31:18 »

Het voorstel van Figleaf lijkt een beetje op het niet meer toezenden van een krant aan alle lezers die zelf nooit iets in die krant geschreven hebben  Wink
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Figleaf
Beheerder
full lid

« Antwoord #9 Gepost op: 25 Januari 2005 - 21:51:33 »

Het voorstel van Figleaf lijkt een beetje op het niet meer toezenden van een krant aan alle lezers die zelf nooit iets in die krant geschreven hebben  Wink
Rob Kooy

Het is meer het niet meer leveren van een krant aan een adres waar het huis inmiddels is verdwenen  Smiley Nadat we eerst een keer heel hard JOEHOE hebben geroepen en er niemand reageerde.

Peter

Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #10 Gepost op: 25 Januari 2005 - 22:01:20 »

Tja...

Misschien dat leden die langer dan een jaar niet op het forum zijn geweest èn geen berichten op het forum hebben staan dan gewist kunnen worden? Met die 2 voorwaarden is het waarschijnlijk uitgesloten dat er problemen ontstaan door het wissen van accounts.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
Goodies
full lid

-

« Antwoord #11 Gepost op: 25 Januari 2005 - 22:01:58 »

Figleaf, als je op TV bent en je roept heel hard joehoeoeoeoe dan hoort iedereen jou, maar je hoort zelf niks terug, je zit in de studio leuke dingen te doen. Zou je dan de kijkers willen afsluiten ? Grin

Er is wel wat aan te doen, natuurlijk. Nul moet weg is zowiiezo te streng denk ik. Het idee van Senior is (denk ik) wel
uitvoerbaar, maar de beheerder bewaart nu alleen de IP-adressen van bezoekers, dus de computer-adressen. Een andere procedure die een beheerder kan volgen om de lijst op te schonen is als volgt:

1. alle nul-leden die geen geldig mail-adres hebben opgegeven direct eruit halen
2. alle overblijvende leden mailen op het opgegeven adres, met "klik hier om Uw account te bevestigen"
3. iedereen die daar na een half jaar niet op reageert definitief eruit gooien..

Schoont nog meer op, denk ik ! En kan zonder discriminatie, d.w.z. de actieve deelnemers krijgen deze mail ook en reageren natuurlijk onmiddelijk. Maarre.. ik vind e.e.a. zelf op het randje van onbeleefd in termen van internet-etiquette hoor..

« Laatste verandering: 25 Januari 2005 - 22:08:26 door Goodies » Gelogd
muntje05
Volledig lid

« Antwoord #12 Gepost op: 16 April 2006 - 23:36:55 »

Hallo allemaal. Ben nieuw op dit forum, en heb met plezier enige tijd genomen om van alles en nog wat te lezen, te bekijken en in me op te nemen. Moet zeggen dat ik dit forum het meest veelzijdige en qua reacties het meest complete vind dat ik in lang heb gezien. Compliment dus. Is de eerste maal dat ik reageer; kan me voorstellen dat er mensen zijn die er enkel en alleen plezier aan beleven dingen op dit forum te lezen, hun voordeel hiermee te doen zonder de behoefte te voelen om te reageren. Of zoals mijzelf, (ben echt geen digibeet) gewoon moeite hadden om te reageren! Ben van mening, dat als de situatie het toelaat, iedereen die interesse heeft in munten, via dit forum ook in staat moet worden gesteld te lezen wat anderen, meer doorgewinterde leden weten te vertellen over "' onze'" hobby.
muntje05
Volledig lid

« Antwoord #13 Gepost op: 06 Maart 2009 - 23:13:36 »

Ben echt niet zo inactief, wel iemand met veel hobby's en dus chronisch tijd gebrek. Mogelijk dat ik ooit nog eens reacties geef als ik ergens met kennis van zaken over kan meespreken, maar tot nu toe beleef ik al le(z)rend veel plezier door gewoon in te loggen en te bekijken wat er allemaal gevraagd en/of geantwoord wordt op dit forum.
Groeten
« Laatste verandering: 08 Maart 2009 - 22:05:55 door muntje05 » Gelogd
Munthunter
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 07 Maart 2009 - 15:42:30 »

Ik denk dat ieder forum altijd 'stille' leden zal hebben. Echter lijkt het mij niet meer dan duidelijk dat leden die langer als een jaar niet hebben ingelogd niet direct als lid bestempeld mogen worden. Toch kunnen zij in het verleden best interessante berichten hebben geplaatst die door het verwijderen van hun account ook verloren gaan. Leden die 0 berichten hebben geplaatst en al langer als een jaar niet hebben ingelogd moeten in mijn ogen worden verwijderd, zeker wanneer je aangeeft dat je een X aantal leden hebt binnengehaald.

maar ja dit topic is van januari 2005 en wellicht dat mensen er inmiddels anders over denken. Vergelijkingen met een krant of televisie vind ik wel grappig, had dit topic nog niet eerder gezien...

Gr. Jeroen
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: