Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
22 Mei 2012 - 16:51:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mogelijke Barbaartje type 3 / Constans : Barbaarse imitatie?  (gelezen 688 keer)
gantois321
full lid

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 20 Januari 2005 - 14:55:26 »

beste forumleden,

Wat denken jullie van volgend muntje ? Het moet wel nog wat dieper gereinigd worden, maar graag had ik toch al jullie mening vernomen.

17-18mm op t'breedst. 1 gram (dat is al genoeg om verdacht te zijn), dus inderdaad zeer dun muntje

Voorkant : CONSTANS en dan, tussen 12 en 1 uur : een T dan wat verder en aaneensluitend : TT (net de griekse pi dus)AVG
Achterkant : GLORI (met een niet al te katolieke R) XER (maar die R staat bijna op de helm van het soldaatje) IT  VS 
Volgens mij zijn er nooit andere letters geslagen geweest (dus niets afgesleten zodat het niet meer leesbaar zou zijn)
In afsnee, maar zeer naar rechts L
Dat linkse soldaatje lijkt nergens op, dat rechts is al ietske beter. de standaard is ook nogal simplistisch weergegeven, in de standaard (boven) staat een C.

Voilà, op zijn minst een eigenaardig en interessant muntje zou ik zo denken
« Laatste verandering: 18 Februari 2005 - 19:46:09 door aurelianus » Gelogd
aurelianus
Moderator
full lid

Geslacht: Man

Een munt is tastbare geschiedenis! 160904

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Januari 2005 - 23:12:11 »

Nu als het een barbaar is dan is het portret wel verdraaid goed, ik vermoed dat TT gesneden is als PF, met de dwarsstrepen te ver doorgetrokken en mogelijk deels vol gelopen letters. mvgr Smiley

Met vriendelijke groeten en veel verzamelplezier! Aurelianus
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: