Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
22 Mei 2012 - 16:45:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Poll
Vraag: Vind je dat er behoefte is aan een afzonderlijke rubriek Byzantijnse munten?
Ja, absoluut
Zou leuk zijn maar hoeft niet echt
Nee, niet nodig
Geen mening

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Afzonderlijke rubriek Byzantijnse munten?  (gelezen 2126 keer)
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Gepost op: 17 Januari 2005 - 12:04:10 »

Om te peilen in hoeverre er behoefte is aan een afzonderlijke rubriek Byzantijnse munten dient deze poll. Je kunt volstaan met alléén te stemmen, commentaar is niet beslist noodzakelijk.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Goodies
full lid

-

« Antwoord #1 Gepost op: 17 Januari 2005 - 18:19:13 »

Ja natuurlijk heb ik JA gestemd !!

Dit is mijn mooiste (laat-) Byzantijn:

Follis, Bela III (1171-1196)
Vindplaats: Hongarije

Dit is een schotelvormige munt. Zie hier voor de rest van mijn verzameling. Er moet nog heel wat gedetermineerd worden..

« Laatste verandering: 17 Januari 2005 - 18:22:42 door Goodies » Gelogd
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 18 Januari 2005 - 21:13:52 »

Ik heb deze poll geplaatst omdat werd gesuggereerd dat er behoefte zou zijn aan een afzonderlijke rubriek Byzantijnse munten.
Maar ik ben met een vraag blijven zitten: Wat maakt deze munten zo uitzonderlijk dat er een aparte rubriek voor nodig is? Alle overige midddeleeuwse munten staan toch ook gewoon bij elkaar?
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Goodies
full lid

-

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Januari 2005 - 17:53:52 »

Tsja, klopt wel, je kunt de meeste Byzantijnen zien als middel-eeuwse munten, maar het probleem is m.i. dat mensen die Romeinen verzamelen over het algemeen Byzantium erbij pakken. En verzamel je koninkrijk en provinciegeld, dan neem je de middeleeuwen erbij als het hetzelfde gebied is. Kortom: ander publiek en ander gebied, dus voorstel: aparte categorie. Ook qua stijl zijn byzantijnen anders. Overigens begint Byzantium strikt gesproken al eind 4e (Arcadius), begin 5e eeuw, deze periode wordt voorzover ik weet niet gerekend tot de middeleeuwen.
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Januari 2005 - 11:38:47 »

Het valt me op dat het aantal stemmen al een paar dagen niet meer is toegenomen.
Of je nu vóór bent of tegen, of misschien geen mening hebt: STEM!
Alleen bij een groot aantal stemmen kan Rudy bepalen of een uitbreiding van het aantal forum-rubrieken nuttig en nodig is.
Rob Kooy

jan_tomat
Beheerder
full lid

wat word ik hier slim

« Antwoord #5 Gepost op: 21 Januari 2005 - 18:28:32 »

hallo

ik had al gestemd. Tongue

maar als ze in belgie de stemplicht moesten afschaffen amaai dan.
16 die hun menning annoniem geven.
en nu als de rubriek er komt of niet zullen er weer 50 hun menning gaan geven. Wink Grin

poll's zijn een forumprobleem vrees ik niemand doet bijna mee.

groetjes
jan tomat

ik verzamel belgie munten +biljetten nederland en portugal de rest van europa in mindere maten
Ruud H
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 21 Januari 2005 - 19:00:53 »

Misschien moesten we er eens over denken om een rubriek alleen over Poll`s aan te maken.

Gr. Ruud.  Wink

Goodies
full lid

-

« Antwoord #7 Gepost op: 21 Januari 2005 - 19:26:37 »

Nee hoor is toch niet nodig? klik hier voor een nieuwe poll die ik net heb geplaatst over het onderwerp "Antieke munten: geld of cultuur". Die polls zijn leuk toch ?
Ruud H
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 11 Maart 2005 - 19:39:43 »

Even weer onder de aandacht brengen.

Gr. Ruud.  Wink 
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #9 Gepost op: 11 Maart 2005 - 21:00:57 »

Tot dusver lijken de voor- en tegenstemmers elkaar ongeveer in evenwicht te houden. Maar het aantal forumleden dat hierover een mening heeft gegeven valt nogal tegen.
Mijn bedoeling met het opstarten van de poll was om uit te zoeken of er duidelijk behoefte was aan een afzonderlijke rubriek. En in feite zijn we in bijna twee maanden nauwelijks iets wijzer geworden.
Rob Kooy

Goodies
full lid

-

« Antwoord #10 Gepost op: 11 Maart 2005 - 21:26:15 »

Grin misschien is het thema een beetje overschaduwd door barbaarse aktiviteiten van een aantal actieve oude-munten deelnemers aan dit forum !

O ja, enne.. is deze Bela II of Bela III ? Het leukste zou zijn Bela II natuurlijk, die is zeldzamer.

Dit is een midden-12e eeuwse Hongaarse munt met sterk Byzantijnse invloeden.
Mischaop82
full lid

« Antwoord #11 Gepost op: 11 Maart 2005 - 21:29:35 »

.
« Laatste verandering: 02 Juli 2010 - 01:23:34 door Mischaop82 » Gelogd

Lid van de club van 1482 !!!   1610/1673.
Goodies
full lid

-

« Antwoord #12 Gepost op: 11 Maart 2005 - 21:55:59 »

Wat me opvalt zijn die tegenstemmen.  Undecided betekent dat nu dat deze deelnemers byzantijnse munten niet sparen, of dat ze van mening zijn dat het middeleeuws of Romeins is  Wink ? Dat laatste lijkt me waarschijnlijker: als je er niks mee hebt, dan ga je toch niet stemmen ? Uit de uitslag concludeer ik in elk geval dat 20 mensen klikken op zoiets als "Byzantijns". Dat moet toch een aanwijzing zijn.

By the way: tegenstemmen is ook logisch, want hoe meer topics, hoe langer die voorpagina van dit forum wordt. Het is nu al zo lastig om op de voorpagina naar een bepaalde rubriek te navigeren.
Figleaf
Beheerder
full lid

Eerst het boek, dan de munt.

« Antwoord #13 Gepost op: 11 Maart 2005 - 23:28:38 »

hoe meer topics, hoe langer die voorpagina van dit forum wordt. Het is nu al zo lastig om op de voorpagina naar een bepaalde rubriek te navigeren.

1. Je kunt subrubrieken inklappen met behulp van de driehoekjes links van de titel van elke rubriek. Handig als je niks hebt met bijvoorbeeld bankbiljetten.
2. De meeste browsers laten je ook navigeren met behulp van de page up en page down knoppen. Nauwkeuriger en beter voor de polsen.

Peter

Een gedetermineerde munt heeft nieuw leven gekregen.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: