Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
22 Mei 2012 - 16:39:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Open vraag III naar Beirnaert Rudy, de moderati en de rest van het forum  (gelezen 1635 keer)
aurelianus
full lid

Geslacht: Man

Een munt is tastbare geschiedenis! 160904

« Gepost op: 15 Januari 2005 - 08:53:12 »

Geachte Lezers,
Is het mogelijk en haalbaar de op het forumgestelde vragen (automatisch) te nummeren, met vermelding van de vraagsteller? Huh
Hierdoor kunnen de leden hun vraag sneller terug vinden.  Cheesy Mijn voorstel is nl. het volgende:
 ik zou erg graag in de titel van het topic het onderwerp zien terugkomen, eventueel pas na het beantwoorden van de vraag. Want hoewel het voor de vragensteller van belang is zegt een titel: "Wat is dit?", "Een zilveren muntje", niets.
Soms zelfs zet een titel de lezer op het verkeerde been:  "mijn eerste gouden munt", hetwelk een rekenpenning blijkt! Of "middeleeuwer", welk een munt uit de "nieuwe tijd" blijkt! Embarrassed
Verder zou ik graag dat er ook aangegeven worden of een vraag al beantwoord is, bv door het gebruik van kleur, het plaatsen in een map of subcategogie van "(on)beantwoorde vragen".  Cry  /  Cheesy
Het forum bereidt zich dagelijks uit! Nieuwe leden weten andere dingen en het aantal topics wordt zo groot dat men niet meer op de bonnefooi kan gaan rondzoeken naar onbeantwoorde vragen of artikels doorlezen om te kijken of er iets van de lezers gading bij zit, als de titel de informatie geeft helpt dat. Smiley
Misschien vraag ik het onmogelijke of veel te veel, maar ik denk dat dit tot voordeel van alle gebruikers is.
Met grote dank voor alles wat jullie hebben gedaan, doen en gaan doen, een vriendelijke groet. Aurelianus
« Laatste verandering: 15 Januari 2005 - 08:58:15 door aurelianus » Gelogd

Met vriendelijke groeten en veel verzamelplezier! Aurelianus
Catuvolcos
Beheerder
full lid

van alle Kelten waren de Belgen het dapperst!

« Antwoord #1 Gepost op: 15 Januari 2005 - 09:07:09 »

Dag aurelianus,

Het is soms inderdaad vervelend indien je enkel en alleen moet afgaan op de titel van een onderwerp ingezonden door een lid. Vaak gaat het juist om een vraag naar determinatie van een muntstuk. Je kan dus uiteraard niet verwachten dat de oplossing al in de ingezonden vraagstelling zit.
Het is juist daarom dat ik als beheerder van de Keltische rubriek pas na een identificatie de titelvraag van de ingever ga vervolledigen of uitbreiden met een weergave van de identificatie. Zeer handig om achteraf zowel een geïdentificeerde munt als een niet-geïndentificeerde munt snel terug te vinden.
Bovendien bestaat voor de moderatoren de mogelijkheid om gelijkaardige topics samen te voegen zodat gewenste informatie op één bepaalde plaats kan worden bijgehouden en geraadpleegd.
Uiteraard zijn dit een verantwoordelijke taken van de moderator van de desbetreffende rubriek.

met vriendelijke groet,

Catuvolcos
« Laatste verandering: 15 Januari 2005 - 09:09:46 door Catuvolcos » Gelogd

zijn creatieve geest liet de mens langzaam opklimmen uit het "Stenen Tijdperk"
aurelianus
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 15 Januari 2005 - 09:13:19 »

Hartelijk dank Catuvolcos,
Mogelijk vandaar dat ik door determinatie op "Uw" Kelten afdeling, een aantal determinatie van mij kon verbeteren en een aantal, door mij ongedetermineerde / verkeerd gedetermineerde potin munten kon thuisbrengen. Heel handig, ik heb het dus al gebruikt zonder het te merken. Blijkbaar ben ik dus op andere afdelingen tegen dit probleem opgelopen. met groet.

Ruud H
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 15 Januari 2005 - 11:26:24 »

@ aurelianus,

Ter aanvulling op wat Catuvolcos stelde, dit gebeurd wel degelijk ook in andere rubrieken maar aangezien er hier ook Moderatoren zijn die meerdere rubrieken beheren en ook collegiaal mutaties verrichten in andere rubrieken, duurt het alleen wat langer om hier direct het gewenste resultaat van te kunnen zien.

Gr. Ruud.  Wink

« Laatste verandering: 15 Januari 2005 - 11:29:57 door Ruud » Gelogd
aurelianus
full lid

« Antwoord #4 Gepost op: 02 Februari 2005 - 21:06:19 »

@ Ruud, Ik had je bericht allang geleden gelezen, maar was vergeten het te beantwoorden. Ik ben heel erg blij met alle werk dat verricht wordt door jullie en ondertussen heb ik gezien dat hetgeen wat ik vroeg eigenlijk door heel veel moderatie wordt gedaan, alleen slechts op sommige plaatsen niet. Met groet A Smiley
« Laatste verandering: 05 Februari 2005 - 09:07:41 door aurelianus » Gelogd

RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #5 Gepost op: 05 Februari 2005 - 11:19:10 »

@ Ruud, Ik had je bericht allang geleden gelezen, maar was vergeten het te beantwoorden. Ik ben heel erg blij met alle werk dat verricht wordt door jullie en ondertussen heb ik gezien dat hetgeen wat ik vroeg eigenlijk door heel veel moderatie wordt gedaan, alleen slechts op sommige plaatsen niet. Met groet A Smiley

Hallo Aurelianus,
Zou je kunnen aangeven op welke plaatsen niet ? Dan kan de betreffende moderator dat ter harte nemen, of eventueel kunnen zijn collega's dat dan voor hem doen.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
aurelianus
full lid

« Antwoord #6 Gepost op: 05 Februari 2005 - 11:39:40 »

Dag RobKooy,
Toen ik dat bericht schreef, op 15 januari 2005, viel me dat op,  dat bij een redelijk grote groep artikels dit probleem zich voordeed. Het meest ben ik actief op Keltisch, Romeins, Middeleeuws en Onbekend, dus ik vermoed titel van het topic het onderwerp daar (toen, mogelijk een tijdje daar voor) daar gemist te hebben.
Catuvolcos reageerde en bij de "Kelten", kwam het inderdaad niet voor.
Zoals geschreven had ik Ruud's antwoord wel gelezen, maar daar niet op gereageerd. Dat vindt ik niet netjes van me en dat was ook niet de bedoeling, daarop kwam de reactie van mij. De reactie kwam overigen zonder dat expliciet te hebben gecontroleerd,  ik had al geconstateerd dat het probleem zich voor mij niet meer (storend) voordeed. Naar aanleiding van jou bericht, Rob, heb ik een tijd rondgekeken en kon ik zo snel niets meer vinden dat geen adequate verwijzing heeft.
Op de Romeinse afdeling doet zich het probleem voor, maar ik ben nu bekend met de oorzaak (toevoeging 7 feb.)
Mogelijk was mijn eerste opmerking gebaseert op een momentopname. Het probeem doet zich in ieder geval nu niet meer voor en mogelijk had zich het probleem ook zonder deze treat opgelost.
Nooit, niet met deze treat, of elders, heb ik op enige manier verwijten willen maken naar de moderatie, ik wil hen alleen prijzen ik en ik weet zeker (vrijwel) iedereen is heel blij met wat zij, met inzet van hun tijd en moeite, voor het forum doen. mvgA Smiley
« Laatste verandering: 07 Februari 2005 - 10:52:08 door aurelianus » Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: